EL MUNDIAL DE F-1 COMENÇA AQUEST CAP DE SETMANA A MELBOURNE

El director esportiu de Ferrari augura carreres amb tres o quatre parades tècniques

Domenicali creu que "el pilot dependrà més que mai del seu equip, tant a nivell de tàctica com en el treball realitzat pels mecànics"

Pirelli substitueix aquest any Bridgestone com a proveïdor oficial amb uns pneumàtics que es degraden amb més facilitat

Fernando Alonso, de l’equip Ferrari, firma autògrafs a l’arribar a l’Alberta Park, a Melbourne, Austràlia.

Fernando Alonso, de l’equip Ferrari, firma autògrafs a l’arribar a l’Alberta Park, a Melbourne, Austràlia. / DIEGO AZUBEL (EFE)

2
Es llegeix en minuts
EFE / Roma

El director esportiu de l'escuderia italiana Ferrari, Stefano Domenicali, augura carreres amb tres o quatre parades tècniques al Mundial de Fórmula 1 que comença aquest cap de setmana a Austràlia, a causa del canvi en el tipus de pneumàtics dels monoplaces.

En una entrevista que publica aquest dijous el diari esportiu italià La Gazzetta dello Sport, Domenicali expressa la seva "inquietud" davant el desenvolupament de la competició aquest any, en què creu que el pilot dependrà més que mai del seu equip tècnic.

"En el primer simulacre de carrera a Barcelona, per aconseguir un ritme ràpid ens vam parar quatre vegades. Diumenge hi haurà com a mínim tres parades, perquè quan el rendiment dels pneumàtics cau, és inútil deixar el pilot a la pista sense adherència", afirma el director esportiu de Ferrari.

"Nosaltres vam suggerir que es fessin pneumàtics amb una degradació més gran respecto al 2010. Amb els Bridgestone es podia gairebé disputar un GP sense aturar-se. Però imaginar aquí el GP amb tant trànsit als boxs, per 72 entrades en 58 voltes, m'inquieta", afegeix. Pirelli substitueix aquest any Bridgestone com a proveïdor oficial, amb uns pneumàtics que es degraden amb més facilitat

Segons Domenicali, "el pilot dependrà més que mai del seu equip, tant a nivell de tàctica com en el treball realitzat pels mecànics".

10 litres menys de combustible

El director esportiu de Ferrari explica a més que, gràcies a la reducció de combustible del nou monoplaça, el seu equip sortirà amb uns 10 litres menys per cotxe que fa un any, tot i que reconeix que, si els pneumàtics de Pirelli permeten ritmes més veloços, el consum augmentarà.

Domenicali creu que el futur dels cotxes de la Fórmula 1 ha d'anar per "la prolongació dels espais de frenada" i veu l'escuderia Red Bull "forta, com era previsible" de cara a aquesta temporada, encara que Mercedes, segons ell, ho ha fet bé en les últimes proves i McLaren és un equip "per descobrir".

Notícies relacionades

El responsable de l'equip Ferrari encara recorda l'última carrera de l'última temporada, quan va veure com al Gran Premi d'Abu Dhabi l'alemany Sebastian Vettel (Red Bull-Renault) es coronava com a nou campió del món de Fórmula 1 i li arrabassava el títol a l'espanyol Fernando Alonso.

"Sí, vam llençar el Mundial a les escombraries. Jo vaig pensar a dimitir. Després va prevaler la racionalitat. Aquesta carrera m'ha arruïnat l'hivern i la salut. A Abu Dhabi vam perdre per culpa nostra, però el 2010 el millor cotxe era el Red Bull", afirma Domenicali.