EDUARDO ZABALÍA, CEO DE GRUP ZABALÍA

«Tenim la virtut d’anar sempre un pas per davant del mercat»

Grupo Zabalía ha diversificat els seus serveis i amb un total de cinc productes diferents

Especialitzada en la gestió digital, la publicitat i el màrqueting de concessionaris, marques i empreses

«Tenim la virtut d’anar sempre un pas per davant del mercat»

Grupo Zabalía

3
Es llegeix en minuts

Sorprendre i innovar. Aquestes són les paraules que destaca Eduardo Zabalía quan li pregunten per la seva empresa familiar, Grup Zabalía. Nascuda en la dècada del 1940, fa més de 80 anys que aquesta companyia s’especialitza en la publicitat i el màrqueting en el sector de l’automoció. El 1996, Eduardo Zabalía va agafar les regnes de la companyia. En aquests més de 20 anys, l’empresari no només ha aconseguit reflotar l’empresa, sinó que, a més, ha transformat i digitalitzat per complet els seus serveis adaptant-se al mercat i a les noves demandes dels seus clients. Actualment, ha diversificat els seus serveis oferint fins a cinc productes diferents: Multipost Auto, Multipost Media, Multipost QLS, Weexle i Multipost Mar.

-¿Com va aconseguir impulsar l’empresa?

-L’empresa venia del client local, del concessionari i compravendes i treballava per als suports de motor de diferents mitjans. Fa 20 anys, quan va néixer Terra, un dels primers portals d’internet, els clients van començar a veure cap on anava el món tecnològic. És per això, que des de Grup Zabalía desenvolupem una eina que es deia Vogest i que ara s’ha convertit en Multipost Auto. Es tracta d’un servei que integra en una sola eina tots els processos per a la gestió digital, publicitat i màrqueting d’una empresa d’automoció. Així, vam néixer com un simple multipublicador d’ofertes i avui oferim múltiples serveis. 

A partir d’allà, el que hem fet ha sigut ampliar el nostre ventall de serveis. Per a això, col·laborem en l’organització, producció i comercialització dels portals de motor de grans grups editorials d’Espanya que s’han anat sumant a un nou servei, MultiPost Media. Aquest servei funciona com a player de publicitat ‘online’ per al sector del motor. 

-¿En quins altres àmbits han diversificat el negoci?

-Hem llançat un nou producte per a la qualificació de ‘leads’, Multipost QLS. A través d’un sistema d’intel·ligència artificial i una sèrie de qüestionaris i preguntes que s’elaboren per al perfil del sector d’automoció, el que fem és valorar si el lead està calent, madur, temperat, fred i a través d’un ‘scoring’ que ens marca el client li entreguem el lead perquè la seva xarxa comercial, l’executi i no perdi ni temps ni diners, ni trucades.

-A inicis d’any van llançar un nou servei, ¿En què consisteix?

-Efectivament, a inicis d’any vam llançar, de la mà d’Artur Recordà i José María Forces, Weexle. Va néixer per ser l’única plataforma de compravenda de vehicles utilitzats, seminous i quilòmetre zero exclusiva entre professionals. Fins ara, el que existia eren plataformes de subhastes, però aquestes són gestionades per empreses. No existia una plataforma neutra en la qual qualsevol empresa pogués treballar. 

Així, Weexle permet als seus usuaris estalviar en costos, com les altes comissions i el desplaçament de l’estoc que impliquen les subhastes. D’altra banda, gràcies a aquesta plataforma, els compradors potencials tenen accés permanent al mercat entre professionals, poden ampliar la seva cartera de proveïdors, accelerar el procés, millorar la qualitat de compra i optimitzar el temps i els diners. Així mateix, els venedors obtindran més visibilitat, podran ampliar la seva cartera de clients, millorar la rotació d’estoc i incrementar la rendibilitat i facturació. 

El seu funcionament és molt senzill: tens fins a tres oportunitats de fer una proposta de compra. A més, està vinculada a Multipost Auto, el sistema de multipublicació és automàtic i el client només paga quan s’executa el partit. Ara estem treballant en la creació d’una plataforma de pagament que també integri el partit.

-¿Teniu pensat ampliar mercat?

-Sí. A finals d’octubre, i aprofitant el saló nàutic, llancem una nova aplicació: Multipost Mar. The Digital Navis. Un sistema que integrarà en una sola eina tots els processos per a la gestió digital d’una empresa nàutica. Llancem aquest producte amb una quota de mercat d’unes 350 empreses a Espanya, utilitzant la cobertura de Multipost Media a nivell nacional i amb visió d’arribar al mercat internacional.

D’altra banda, també estem treballant en altres productes, entre els quals Multipost Moto, que llançarem a finals d’any i amb el qual volem arribar al sector del motociclisme.

Notícies relacionades

-¿Què creu que li espera al sector?

-Ja estan naixent noves modalitats en la compra, el lloguer o fins i tot en l’opció de compartir. Les ciutats s’estan preparant per al salt al món elèctric. La manera de pensar i de viure de les noves generacions ens ajuden a buscar noves fórmules de serveis.