un sector que es manté

Barcelona es consolida com a líder al mercat de la moto

Unespa i Anesdor presenten un informe del sector que l'assenyala que la capital catalana té el 22% del mercat

zentauroepp47123215 barcelona 25 02 19     avenida josep de tarradellas  a la al190305191934

zentauroepp47123215 barcelona 25 02 19 avenida josep de tarradellas a la al190305191934 / SILVIA CORTADA BALLUS

2
Es llegeix en minuts

Els vehicles de dues rodes –motocicletes, escúters i ciclomotors– ja suposen més del 10% del parc total de vehicles a Espanya i, a tancament del 2017, l’última dada disponible, es comptabilitzaven més de 3 milions d’aquests. Aquesta és una de les conclusions del’informe  “Les dues rodes a Espanya”, elaborat perl’Associació Empresarial de l’Assegurança (Unespa) i l’Associació Nacional d’Empreses del Sector de Dues Rodes (Anesdor).

L’informe apunta que el mercat de la moto està en creixement, després de tancar el 2018 amb un augment del 8,9% i el primer trimestre del 2019 amb un increment del 18,5%, xifra que contrasta amb els set mesos de caigudes del mercat de turismes. “Barcelona és la capital europea de la moto, amb la taxa més alta de motos per habitants”, ha explicat Miguel Ángel Vázquez (Unespa), i ha destacat que la ciutat té el 22% del mercat total a Espanya i que comptabilitza 280.000 desplaçaments diaris en motos, el 40 % de la mobilitat privada que es fa a la ciutat.

Les Corts, sobre dues rodes

A la capital catalana la segueixen Madrid i València, mentre que el barri amb més densitat de motos de tot Espanya és Les Corts i la taxa de motorització de la província de Girona és la més alta de tot Espanya, seguida de Granada, Màlaga i Cadis, per la importància que tenen els ciclomotors en aquestes províncies andaluses.

Madrid encapçala la classificació quant a les motos de gran cilindrada, seguida de Barcelona, València, Saragossa i Màlaga, mentre que, en termes relatius, els principals llocs els copen municipis de la perifèria madrilenya, com Parla, Coslada i Fuenlabrada, i la quarta posició l’ocupa Santa Coloma de Gramanet (Barcelona).

José María Riaño, secretari generald’Anesdor, l’Associació Nacional d’Empreses del Sector de Dues Rodes, ha explicat que la moto es presenta com la solució a problemes com la congestió, la qualitat de l’aire i altres reptes de mobilitat, ja que cada vegada més els ciutadans opten per aquest vehicle.

Menor congestió de trànsit

Segons ha explicat, si s’incrementessin un 10% els desplaçaments amb moto es reduirien un 40% les congestions de trànsit a les ciutats.

En el cas de Barcelona, amb un 10% més de motos, les actuals 147 hores anuals que els barcelonins perden en embussos es reduirien a 88 hores, segons l’estudi, que també afirma que si no hi hagués motos a la ciutat les emissions augmentarien un 150%.

Notícies relacionades

D’altra banda, Miguel Ángel Vázquez ha assegurat que el parc de motos a Espanya és lleugerament més jove que el parc de turismes, amb una antiguitat mitjana d’uns 10 o 11 anys, comparat amb els 13 dels turismes. Quant al conductor, Vázquez ha afirmat que el 18 % de les persones que condueixen un ciclomotor tenen menys de 35 anys, mentre que l’altre 18 % correspon a persones de més de 65 anys, que es mou per la ciutat i també per poblacions petites. 

No obstant, només el 5 % dels conductors de motos té més de 65 anys, mentre que el 18 % té menys de 35. Així, l’edat mitjana dels conductors de motos és de 46,5 anys, la dels conductors d’escúters és de 46 i la dels de ciclomotors, 50. Quant al sexe, l’estudi apunta que només en 13 de cada 100 casoshi ha una conductora al manillar en aquests vehicles, una taxa significativament menor en comparació amb el pes de les dones en el conjunt del parc mòbil.