MUNDIAL DE MOTOGP

Bagnaia ofereix una altra exhibició a Jerez amb la seva Ducati

  • El pilot italià ha demostrat, de nou, a Jerez que no pensa renovar el títol de manera conservadora, sinó que intentarà guanyar com més carreres millor, com ha fet avui en un tremend enfrontament amb el sud-africà Binder (KTM)

  • El campió del món de MotoGP recupera el liderat del Mundial de la màxima categoria, no només pel seu magnífic triomf, sinó perquè l’anterior líder, el seu compatriota Marco Bezzecchi (Ducati) ha acabat per terra

Bagnaia ofereix una altra exhibició a Jerez amb la seva Ducati

ALEJANDRO CERESUELA

3
Es llegeix en minuts
Emilio Pérez de Rozas
Emilio Pérez de Rozas

Periodista

ver +

El Gran Premi d’Espanya, que s’ha celebrat aquest cap de setmana amb més de 160.000 espectadors, 79.625 han omplert avui per complet les grades del circuit de Jerez, ha tornat a tenir, com a gran triomfador, l’italià ‘Pecco’ Bagnaia (Ducati), que, en les cinc últimes voltes, ha superat els dos grans dominadors de la carrera llarga, el sud-africà Brad Binder i l’australià Jack Miller, tots dos i KTM, que l’han acompanyat al podi.

Binder, igual com va passar ahir en la carrera a l’esprint, ha sigut el dominador des de l’inici de la carrera, la sortida de la qual s’ha hagut de repetir per un accident entre el francès Fabio Quartararo (Yamaha) i el portuguès Miguel Oliveira (Aprilia), que ha tornat a acabar a la clínica del circuit. Però Bagnaia, un gran gestor de les carreres, savi com pocs a l’hora de saber quan se l’ha de jugar, ha esperat les últimes voltes per esprémer al màxim la Ducati, superar Binder a quatre voltes del final i suportar l’assetjament del sud-africà fins a la bandera de quadres.

Només hi ha hagut gran premi en l’última part de la carrera. No hi ha hagut gran premi com a tal i menys per a la triomfadora Honda als EUA, perquè tant Àlex Rins com Joan Mir se n’han anat a terra en les primeres voltes. Tampoc, malgrat que tothom esperava moltíssim d’ell i ell mateix ho va anunciar ahir a la nit («crec que tinc opcions de guanyar en la carrera llarga»), el paper d’Aleix Espargaró (Aprilia) ha sigut tan brillant com s’esperava, ja que sortia des de la ‘pole’ però, a l’arribar al primer revolt, ja li havien passat les dues KTM oficials de Binder i Miller, a més de la Ducati de Jorge Martín.

Canvi de líder

Qui sí que ha continuat sent tan llest com ha sigut sempre, tan prudent com va demostrar que és en la remuntada de l’any passat, quan va recuperar 91 punts que li portava el ‘Diablo’ Quartararo, ha sigut el campió Bagnaia, que ahir ja va dir que si s’havia de conformar «simplement amb el podi» per poder recuperar el liderat del campionat, ho faria, «ja que aquest títol, en el qual es repartiran 777 punts, es guanyarà amb regularitat». Però el cap de la fàbrica de Borgo Panigale va ser ahir molt ambiciós, sabia que era superior a les KTM al doble de voltes i, a sobre, va tenir la sort que el seu company Marco Bezzecchi, antic líder, se’n va anar a terra. Per aconseguir el seu objectiu, Bagnaia s’ha enganxat a les dues KTM, líders indiscutibles d’aquest GP gràcies a la tremenda tasca del seu pilot provat, Dani Pedrosa, que ha acabat setè, per acabar derrotant-les en unes últimes cinc voltes prodigioses.

El cap de setmana de Jerez sembla que ha demostrat que al gran domini de les Ducati ‘Desmosedici’ els ha sortit una replicaire KTM, en el paper, potser, que, l’any passat van tenir les Aprilia del gran dels Espargaró i del motivat Maverick Viñales. Malgrat tot, cada vegada és més clar que només l’ímpetu, l’habilitat, el coratge, la passió i el cor de Marc Márquez, que podria tornar, d’aquí 15 dies, a Le Mans (França), podria posar color a aquest campionat.

La moto perfecta

Notícies relacionades

«Molt feliç, molt, el progrés d’aquesta setmana ha sigut el millor de tota la temporada. El meu equip avui m’ha proporcionat una moto perfecta, guanyadora i crec que ho havia d’intentar», ha comentat Bagnaia, que ha reconegut que «després de dos zeros crec que l’equip es mereixia que, en les últimes voltes, intentés superar en Brad [Binder], que ja patia una mica amb el tren posterior». Binder, en efecte, ha reconegut que «no sabia si el pneumàtic posterior podria resistir totes les voltes i, no, no ha aguantat, ja que, quan en faltaven quatre, he començat a patir i he vist que en ‘Pecco’ [Bagnaia] em superaria. Però, bé, victòria ahir en la carrera a l’esprint i segon avui no està gens malament, ¿oi?».

Mundial de MotoGP: 1. ‘Pecco’ Bagnaia (Itàlia), 87 punts; 2. Marco Bezzecchi (Itàlia), 65; 3. Brad Binder (Sud-àfrica), 62; 4. Jack Miller (Austràlia), 49 i 5. Maverick Viñales (Espanya), 48.