ES VAN AVARIAR DOS AVIONS

Cancel·lats els assajos de l’Argentina al no arribar les motos

  • L’organització del GP de l’Argentina s’ha vist obligada a suspendre els entrenaments de demà al no haver arribat tot el material dels equips procedent d’Indonèsia

  • Dos dels cinc immensos Boeing 747 i 777 es van avariar en el trasllat i van haver de ser reparats a Kenya, amb la qual cosa no arribaran a l’Argentina fins a aquesta mateixa nit

Cancel·lats els assajos de l’Argentina al no arribar les motos

ALEJANDRO CERESUELA

1
Es llegeix en minuts
Emilio Pérez de Rozas
Emilio Pérez de Rozas

Periodista

ver +

No es corria a Termas de Río Hondo, és a dir, al curiós circuit de l’Argentina, des del 2019 per culpa de la pandèmia i la tornada del Mundial de motociclisme aquest cap de setmana comença amb un seriós, greu, problema que, en principi, l’organització Dorna pensava que podria solucionar a temps, però no ha sigut així: no han arribat totes les motos, és a dir, totes les caixes de tots els equips al traçat argentí, procedents d’Indonèsia, concretament de l’illa de Lombok, on es va celebrar l’últim GP d’Indonèsia en el traçat de Mandalika, i, per tant, s’han hagut de suspendre els entrenaments de demà, divendres, perquè no hi podien participar tots els equips de Moto3, Moto2 i MotoGP. L’horari de demà, dissabte, serà molt més comprimit, però no hi ha cap altra solució, començant a les 08.45 hores del matí (FP1 de Moto3) i acabant a les 17.45 hores (Q2 de MotoGP).

383.000 quilos de material

Notícies relacionades

Després de la carrera d’Indonèsia, els equips, com sol ser habitual, van haver de desmuntar ràpidament els seus tallers; posar tot el material, motos incloses, a les seves caixes, i començar el llarguíssim viatge de Lombok (Indonèsia) a Termas de Río Hondo. El campionat, que no només són els equips, les motos i el material de competició, sinó, a més, tot el material de Dorna (TV, ‘safety cars’...) i de Michelin, diverses marques de suspensions, cascos i d’altres, en total es tracta de la barbaritat de 383.000 quilos, amb 734 caixes dels equips, 154 d’organització i 103 d’altres firmes tècniques.

Per ‘saltar’ de Lombok a Termas de Río Hondo, un llarguíssim viatge, els organitzadors van llogar tres Boeing 747 i dos Boeing 777, i dos d’aquests avions es van avariar en el trajecte i van haver de fer una parada tècnica a Kenya, on van haver de ser reparats amb la pèrdua de diversos dies de vol i, per tant, no arribaran a la ciutat de Santiago del Estero fins a aquesta mateixa nit o en plena matinada de dijous a divendres.