MUNDIAL DE MOTOGP

Márquez: «Feia dos anys que no tenia tan bones sensacions»

  • «No em va fer mal el braç, la moto té potencial i he de guanyar confiança amb el tren davanter», assenyala el campió de Cervera (Lleida) en les hores prèvies a l’inici del GP d’Indonèsia

  • Si bé Bastianini assegura que ell també es va sorprendre de la seva victòria a Qatar i Pol Espargaró diu que està preparat «per guanyar», el campió Quartararo no sap què li passa a la seva Yamaha

Márquez: «Feia dos anys que no tenia tan bones sensacions»

ALEJANDRO CERESUELA

4
Es llegeix en minuts
Emilio Pérez de Rozas
Emilio Pérez de Rozas

Periodista

ver +

El Mundial de motociclisme es corre aquest cap de setmana a Indonèsia, el país amb més passió per les motos que hi ha al món. O almenys això és el que reconeixen els mateixos pilots. És el segon gran premi de la temporada en un traçat nou, on es van celebrar els últims assajos de pretemporada. Els pilots estan convençuts que la igualtat apareguda en el GP de Qatar, guanyat, sorprenentment, pel jove italià Enea Bastianini amb una Ducati satèl·lit de l’equip del desaparegut Fausto Gresini, es repetirà en un circuit que s’ha reasfaltat majoritàriament i que, a més, servirà d’estrena per a una nova carcassa del pneumàtic posterior, una cosa que pot provocar confusió a l’hora de pilotar.

Bastianini, ‘la Bèstia’, assegura després de la seva victòria a Lusail, Doha: «He viscut una experiència i uns dies meravellosos amb l’equip, la meva família i els aficionats, però això només acaba de començar i sé que no tots els caps de setmana seran com el de Qatar, on em vaig sentir molt bé des del primer dia». Pol Espargaró (Honda), que va acabar tercer, assegura: «Per fi estic preparat per aconseguir les victòries que no he aconseguit en els meus nou anys a MotoGP, ja que tinc el paquet tècnic ideal per aconseguir-ho». Marc Márquez (Honda), el campió de Cervera (Lleida), assenyala: «Ja sé el que necessito per guanyar: refiar-me més del tren davanter de la meva Honda i adquirir la seguretat que ja té el meu company Pol [Espargaró]».

Campió amb problemes

Qui més desesperat està és el nou campió, el francès Fabio Quartararo (Yamaha), que («ho vaig dir de broma, ho vaig dir de broma») va acabar el GP de Qatar dient que ho volia trencar tot. «Vaig tenir problemes amb el pneumàtic davanter, amb la pressió d’aquesta roda, però no sé encara si és cosa de la Yamaha nova o d’aquest pneumàtic. Aquí provarem més coses, però crec que, de moment, aquesta és la Yamaha que tinc i no crec que pugui canviar gaire. Jo seguiré posant-ho tot, tot, de la meva part per ser al davant i, a Mandalika, els tests hivernals em van ser molt bé. Ja ho veurem».

Bastianini reconeix que també per a ell va ser una sorpresa guanyar la primera carrera de l’any. «Va ser, sí, fantàstic i imprevisible per a tothom, ja que una cosa és fer bons entrenaments i una altra, molt diferent, guanyar un gran premi de MotoGP, en què la competència entre motos i pilots és tremenda. Jo continuo pensant que el meu objectiu aquest any ha de ser intentar estar sempre al top-5, que seria meravellós, ja que el títol és una cosa molt i molt complicada».

Márquez, que en aquesta arrencada de temporada sembla anar darrere del seu company d’equip Pol Espargaró, ràpid en els tests hivernals i rapidíssim en el primer cap de setmana de carreres de Lusail, ha confessat que ja sap què necessita per ser al davant. «Una cosa són els entrenaments i una altra la cursa. I va ser en la carrera de Qatar on em vaig adonar, al llarg de les 22 voltes, què necessito per guanyar, i és agafar confiança amb el tren davanter. Una cosa és clara i la prova és com de ràpid va Espargaró: la moto és molt, molt, competitiva i té moltes possibilitats d’èxit».

Un treball delicat

Notícies relacionades

Expliquen que la nova Honda RC213V ha guanyat força i agafament a la roda posterior, una de  les peticions dels pilots, així com que sigui ràpida a una volta per aprofitar el ‘quali’ de dissabte. Però..., sempre hi ha un però, aquesta qualitat fa, pel que sembla, que el tren davanter sigui més fràgil i, segons reconeixen els pilots d’Honda, aquesta moto sempre s’ha pilotat confiant, recolzant-se, en la roda de davant. «A Lusail em va ser impossible seguir el ritme de l’Enea [Bastianini], però em vaig sentir molt bé físicament, va ser el primer cap de setmana sense dolor al braç dret i, sens dubte, vaig tenir les millors sensacions dels dos últims anys».

Per Márquez, ara «el vital és guanyar confiança en el tren davanter». «En això estem treballant molt amb l’equip tècnic que dirigeix el Santi [Hernández]. Repeteixo, el paquet tècnic de la nova Honda és molt bo i només és cosa d’ajustar aquests detalls al meu estil de pilotatge. El Pol sembla haver-ho aconseguit, i jo hi estic treballant». Quan li van preguntar a Márquez per què sempre és tan ràpid als circuits nous, on tots corren per primera vegada, va dir que no en sap el motiu. «Possiblement és perquè segueixo el meu instint, però, en el test hivernal, Mandalika era nou per a tothom i tots vam volar, tots».

Un país on fins i tot el president és ‘motard’