MUNDIAL DE MOTOGP

Bagnaia es nega a ser pilot provador de Ducati

  • L’actual subcampió del món de MotoGP exigeix que la firma de Borgo Panigale posi a la seva disposició una moto guanyadora des del minut u de cada GP

Bagnaia es nega a ser pilot provador de Ducati

ALEJANDRO CERESUELA

3
Es llegeix en minuts
Emilio Pérez de Rozas
Emilio Pérez de Rozas

Periodista

ver +

El Mundial de motociclisme s’ha posat en marxa i aquesta setmana torna a l’exòtic circuit de Mandalika, a Indonèsia, on marques i pilots de MotoGP van realitzar l’últim test hivernal. I ho fa, curiosament, amb un gairebé novell, l’italià Enea Bastianini, als comandaments del campionat després de la seva espectacular victòria a Losail, Doha, Qatar, amb una Ducati ‘Desmosedici’ de l’equip de Nadia Padovani, vídua de l’excampió italià Fausto Gresini.

No deixa de ser curiós i aquesta continua sent una de les notícies del campionat de la màxima categoria que la firma de Borgo Panigale, que, en els últims anys, ha comptat (compta) amb la que tothom considera la millor moto de la graella de MotoGP, continuï sense aconseguir, no ja un domini absolut de MotoGP, sinó ni tan sols una ferma posició en el seu desig de recuperar un títol que no guanya des del 2007 amb l’australià Casey Stoner.

La millor moto

Ducati, que no només ha sigut protagonista a l’hora de dissenyar, tant en l’aspecte de motor com en el tema de l’aerodinàmica i altres innovacions tecnològiques de la mà de l’enginyer Gigi Dall’Igna, una moto impressionant, sinó també en l’estratègia de crear i dotar els seus equips ‘satèl·lits’ de màquines i pilots guanyadors, es mostra incapaç de dominar la classificació del món amb els seus dos pilots punters, l’italià ‘Pecco’ Bagnaia, actual subcampió del món després del francès Fabio Quartararo (Yamaha), i l’australià Jack Miller.

La firma italiana, dirigida al pàdoc pels veterans i savis Paolo Ciabatti i Davide Tardozzi, compta amb vuit poderoses màquines a la graella i vuit pilots capaços de guanyar, ja que a Bagnaia i Miller han de sumar-se ‘La Bèstia’ Bastianini, Fabio Di Giannantonio, Luca Marini, Marco Bezzecchi, Johann Zarco i Jorge Martin, al qual molts situen amb serioses possibilitats de convertir-se en un dels ferms candidats al títol.

Losail va ser un autèntic drama per a l’equip oficial de Ducati, començant pel fet, la sorpresa, que els seus dos pilots oficials renunciessin al nou motor perquè no el consideraven millor que el de l’any passat, amb el qual van aconseguir grans victòries. Aquest va ser el primer desastre de Ducati i, el segon, es va produir diumenge quan Miller va haver de retirar-se per problemes elèctrics i Bagnaia, no només se’n va anar a terra, sinó que va arrossegar en la seva caiguda el seu company de marca Martín, que era un ferm candidat al podi.

L’enuig de ‘Pecco’

És evident que tot és perfectament solucionable per part de Ducati, però el seu inici no ha pogut ser, malgrat la gran victòria d’un altre dels seus ‘satèl·lits’, més desolador ja que la seva autèntica aposta continua sent Bagnaia, malgrat que amb la seva encertada política, ara copiada per Honda, de subministrar motos oficials a altres pilots, li permet, com va passar a Qatar, guanyar carreres a les firmes japoneses amb altres pupils.

Notícies relacionades

La situació de l’equip oficial i, més encara, del seu principal líder, ‘Pecco’ Bagnaia, no només fa referència a l’error del motor sinó també, també, a la queixa mostrada pel mateix pilot italià que ell no vol ser «pilot provador» en els caps de setmana de gran premi, crítica que Bagnaia va llançar en la conferència de premsa posterior a la seva caiguda. Bagnaia vol que la seva Ducati sigui, des del minut u del primer entrenament de divendres, competitiva i la moto adequada per a cada circuit i no arrencar el gran premi amb més provatures.

Ciabatti ha reconegut que el seu primer cap de setmana ha sigut dolent i que, en efecte, l’enuig de Bagnaia té la seva justificació. «Quan comença una temporada, tots tenim feines per fer i hem mirat de distribuir aquestes proves entre els nostres equips i els nostres pilots, el problema és que això que ‘Pecco’ havia de provar, experimentar, testar, a Losail no li ha agradat, s’ha posat una mica nerviós al no tenir la moto perfecta i, al final, ha comès un error de pilotatge, però tot se solucionarà en les pròximes carreres, n’estem segurs».