UN ALTRE ACCIDENT ESGARRIFÓS

Viñales es queda sense frens a 220 km/h i salta de la moto

El pilot català, candidat al títol de Marc Márquez, ha salvat la vida miraculosament al saltar de la moto, al final de la recta d'Àustria, a 220 km/h

«No he pogut parar la moto. El fre no funcionava. No he tingut més remei que saltar», assenyala 'MVK', que porta una horrible ratxa les tres últimes carreres

Viñales es queda sense frens a 220 km/h i salta de la moto

JOE KLAMAR

5
Es llegeix en minuts
Emilio Pérez de Rozas
Emilio Pérez de Rozas

Periodista

ver +

Dos grans premis seguits i tres accidents esgarrifosos, tots tres. Dos caps de setmana consecutius, al preciós traçat de Spielberg, el conegut Red Bull Ring, i tres accidents en què van poder morir, dos, tres, quatre i, fins i tot, cinc pilots. Primer, Enea Bastiniani perd el control de la seva moto, en la carrera de Moto2 del GP d’Àustria, i Hafizh Syahrin no la pot esquivar, al mig de la pista, hi xoca i surt volant. Es lesiona, sí, però aviat tornarà. Tot seguit, Johann Zarco avança Franco Morbidelli amb una maniobra «irresponsable», cauen tots dos i les seves motos es converteixen en autèntics projectils que, miraculosament, esquiven Valentino RossiMaverick Viñales al revolt 3. I avui, al GP d’Estíria, al mateix traçat, Viñales es queda sense frens a 220 quilòmetres per hora i salta de la moto per no estavellar-se contra el mur de protecció, on va acabar la moto, incendiada. ‘MVK’, hàbil, murri, expert i savi com pocs, va sortir il·lès, altre cop miraculosament, de la situació.

 ¿Què passa amb les Yamaha?

Ningú sap què està passant. Hi ha, certament, molt soroll i informacions contradictors al voltant del rendiment de les Yamaha oficials de Valentino Rossi, Maverick Viñales, Fabio Quartararo i Franco Morbidelli. Motorsport.com ha anat informant de l’enorme embolic i desgavell que hi ha sobre l’estat dels motors de tots ells que, a més, són intocables fins al 2022 i que, en principi, havien de ser revisats perquè tenien, en alguns dels casos (diuen que els que estan utilitzant en els entrenaments de divendres i dissabte perquè no fallin diumenge, en carrera), problemes amb el proveïdor de les vàlvules.

Maverick Viñales observa com els comissaris apaguen l’incendi de la seva moto. / EFE / christian bruna

Però la veritat, el que han denunciat, sovint, amb la boca petita tant el ‘Diablo’, encara líder del Mundial de MotoGP però, ara, després del seu discret 13è lloc d’avui ja a només tres punts del calculador Andrea Dovizioso (Ducati), i ‘MVK’ és que fins i tot estan fallant els frens de les seves motos. Avui, sense anar més lluny, Viñales ha tingut una perillosa caiguda a la volta 16 del Gran Premi d’Estíria. Ha hagut de saltar de la moto quan rodava a 220 quilòmetres per hora, a la corba 1 del Red Bull Ring. La Yamaha M1 s’ha estavellat contra les proteccions i s’ha incendiat. El pilot de Roses s’ha pogut retirar de la carrera pel seu propi peu. Afortunadament no s’ha fet res. La carrera s’ha hagut de parar per l’incident. Joan Mir (Suzuki) dominava amb claredat (tenia una mica més de dos segons d’avantatge) i s’ha vist clarament perjudicat per la bandera vermella.

Una altra oportunitat perduda

Segon accident esgarrifós al traçat de Spielberg i segon estremiment de tot el pàdoc de MotoGP. Viñales havia tingut problemes amb la seva Yamaha des de la primera volta i, fins i tot, sovint se l’ha vist a la pantalla de la televisió, gairebé aturat, fent gestos amb els dos braços com si la moto no anés bé. ‘MVK’ ha començat en posicions davanteres. Ha rodat durant bastanta estona rere Dovizioso (Ducati), però, després, ha anat perdent posicions progressivament. Fins que al final ha caigut perquè se li han trencat els frens de la moto. «Encara bo que no tenia ningú davant», ha assenyalat Maverick.

Es tracta d’un autèntic cop per a un Viñales que ha perdut una altra oportunitat de sumar punts en la seva lluita per endur-se el Mundial de MotoGP, ara, sense Marc Márquez (Honda), guanyador de sis dels últims set títols, molt més accessible, cosa que no significa que més fàcil. «Cal oblidar això que ha passat en aquestes tres cites i mirar cap endavant. Això sí, és la tercera carrera que llencem a les escombraries», ha puntualitzat Viñales. «Això pot canviar molt en les pròximes cites. Misano és una pista que se’m dona bé i cal pensar en positiu», ha emfatitzat el pilot de Yamaha.

«He saltat, no podia fer cap altra cosa, de seguida me n’he adonat que el fre s’havia trencat o alguna cosa havia passat. Una altra carrera llençada a les escombraries. No he pogut fer més, no podia parar la moto»

Maverick Viñales

Pilot oficial de l’equip Yamaha Monster

«He començat bastant bé, la moto anava fantàstica en les primeres voltes. Pressionava el ‘Dovi’, però amb la velocitat punta era difícil. L’he passat una vegada, però he vist que no podia, que em passava fàcil a la recta. I he pensat: ‘deixarem passar voltes’ per agafar ritme. He començat a perdre pressió als frens de davant. Ho intentava, me n’he anat llarg una vegada i he vist que seria difícil. He fet tres voltes lent, han tornat una mica, he forçat i m’he quedat sense frens. El fre ha explotat i no he pogut fer res». I en efecte, Viñales va salvar la vida, per segon diumenge consecutiu, saltant de la moto, que s’ha acabat estavellant contra la defenses d’aire del primer revolt de Spielberg i cremant-se.

El títol s’allunya

Notícies relacionades

«No he pogut fer res. No podia parar la moto», va comentar visiblement espantat. «He saltat, no podia fer cap altra cosa. He entès que el fre s’havia trencat o alguna cosa. Perdem tots junts. Tornarem més forts. Han sigut les meves dues pitjors carreres a MotoGP. Sense velocitat no pots fer res. A la carrera passada, jo no vaig tenir problemes de frens. Eren tres oportunitats boníssimes que han anat a les escombraries. Em fan mal una espatlla i un colze. ¿Por?, no, no, i ara, però sí molta ràbia. És que no pots fer res. Per sort, els circuits són prou segurs perquè si passa una cosa així, puguis tenir temps de reacció. Molta ràbia dins i molta frustració. Al final, crec que puc estar molt més davant del que estem».

Viñales, en efecte, era, al costat de Dovizioso, el principal favorit al títol, però cada vegada està més lluny. Encara queden moltes carreres, però el líder, Fabio Quartararo (Yamaha) ja està a 22 punts del seu company de marca.