15 d’ag 2020

Anar al contingut

HI HAURÀ UN 14è GP, A EUROPA, AL NOVEMBRE

MotoGP descarta córrer a l'Argentina, Tailàndia i Malàisia

Dorna Sports i la Federació Internacional de Motociclisme (FIM) han decidit no ampliar el Mundial 2020 exprés fora d'Europa i sí amb un altre GP al novembre

Els organitzadors del campionat afegeixen un 14è GP més de MotoGP, a Europa, a mitjans de novembre, després del doblet de València, que tancava el Mundial

Emilio Pérez de Rozas

MotoGP descarta córrer a l'Argentina, Tailàndia i Malàisia

JUAN MABROMATA

Aquest any no hi haurà, tampoc, grans premis de motociclisme a l’ArgentinaTailàndia i Malàisia, però sí un últim GP europeu després del doblet de Xest (València), a mitjans de novembre. La companyia Dorna Sports, organitzadora del Mundial i la Federació Internacional de Motociclisme (FIM) han decidit anunciar abans que finalitzés el mes de juliol, tal com s’havien compromès, si existia o no la possibilitat d’augmentar fins a 16 grans premis el Mundial 2020 exprés, que va arrencar amb el doblet de Jerez i que seguirà, la setmana vinent, amb el Gran Premi de la República Txeca, a Brno.

Finalment, després dels anuncis d’avui, el campionat constarà de 14 curses de MotoGP, ja que, tot i que s’acaba de comunicar que no es correrà a l’Argentina, Tailàndia i Malàisia, Dorna Sports i la FIM han fet públic que el campionat no acabarà, com era tradicional des de fa un munt d’anys, a Xest (València), sinó en un altre circuit europeu, que s’anunciarà en les pròximes setmanes, amb un GP més, el 14è (el 15è, comptant Qatar, on no va córrer MotoGP), el 22 de novembre i que portarà el nom de Gran Premi d’Europa. A més, Dorna i FIM anuncien la renovació, fins a l’any 2026, del GP de Tailàndia, a Buriram.

El dolor de l’organització

Tant el president de la FIMJorge Viegas, com Carmelo EzpeletaCEO de Dorna Sports, han volgut agrair als membres del Mundial la paciència mostrada al llarg d’aquests mesos davant les dificultats que han hagut d’afrontar per reprendre l’activitat en els circuits, amb moltes limitacions, però tornant a competir.

«M’agradaria agrair a Dorna, a tots els equips, les federacions nacionals i els organitzadors locals per permetre’ns tornar a la pista», assenyala Viegas en el comunicat dels organitzadors del campionat. «La ubicació del 15è Gran Premi s’anunciarà aviat, i tornarem, ¡més forts que mai!».

«Amb gran tristesa», comenta Ezpeleta, «hem hagut d’anunciar la cancel·lació dels Grans Premis de l’Argentina, Tailàndia i Malàisia aquesta temporada, i els trobarem molt a faltar al calendari 2020. Per contra, estem encantats d’afegir un altre Gran Premi d’Europa al calendari 2020, i revelem el nostre nou acord que farà que MotoGP competeixi a Tailàndia (Buriram) almenys fins al 2026. Estem ansiosos per tornar a Tailàndia, l’Argentina i Malàisia l’any vinent i, com sempre, m’agradaria agrair els fanàtics per la seva paciència i comprensió. ".

Així queda el Mundial 2020

El Mundial 2020, que va arrencar a Qatar amb les carreres de Moto3 i Moto2 i va seguir, mesos després, amb el doblet de Jerez, seguirà la setmana vinent a la República Txeca, Brno (9 d’agost) i el completaran les següents cites: dues curses a Àustria (16 i 23 d’agost), dues a Misano (Itàlia, 13 i 20 de setembre), una a Barcelona (27 de setembre), una altra a Le Mans (França, 11 d’octubre), dues a Motorland (Aragó, 18 i 25 d’octubre), dues a Xest (València, 8 i 15 de novembre) i, com a clausura, un gran premi europeu més, el 22 de novembre.

Dorna Sports creia que podria allargar el campionat més enllà d’Europa, a l’Argentina, Tailàndia i Malàisia, però, finalment, s’ha decantat per ampliar el calendari amb una cursa més al Vell Continent, a mitjans de novembre, que, després de visitar la República Txeca, Àustria, França i Itàlia i recordant les suspensions d’Anglaterra, Holanda i Alemanya, podria tractar-se de Portugal (Portimao), tot i que el circuit no es coneixerà fins a mitjans d’agost.

Problemes amb el calendari

Els organitzadors del campionat de motociclisme, compost per les categories de Moto3, Moto2 i MotoGP, han tingut, com la resta d’esports d’elit, multitud de problemes per poder dissenyar un calendari per desplegar la seva competició. A les múltiples suspensions que hi ha hagut al llarg dels últims mesos, s’hi ha unit la dificultat de convocar més de 2.000 persones al pàdoc d’un gran premi i, per tant, el temor al fet que la pandèmia impedís, al final, l’organització del campionat.

Marc Márquez (Honda) no podrà tornar a guanyar a Tailàndia, un dels seus circuits preferits. / EFE

Finalment, els organitzadors del certamen van aconseguir un calendari de 13 curses, totes sota un estricte i rigorós protocol davant el coronavirus, amb un munt de doblets, el primer en el traçat de Jerez, i el pròxim a Spielberg (Àustria), una vegada celebrat, la setmana vinent, el Gran Premi de la República Txeca, a Brno. Aquestes 13 curses haurien pogut augmentar fins a 16 en cas que s’haguessin donat les condicions ideals per poder afegir, en ple novembre i desembre, les curses de Termas de Río Hondo (l’Argentina), Chang (Tailàndia) i Sepang (Malàisia), però finalment, seran 14, amb la prova extra després de València.

Menys temps per a Márquez

No cal dir que l’actual líder del Mundial, l’equip ‘satèl·lit’ de Yamaha, l’escuderia Petronas, amb seu i propietat de malais, hauria vist amb bons ulls que el seu pilot, Fabio Quartararo, hagués tingut la possibilitat de coronar-se o passejar ja el títol en una última cursa multitudinària a Sepang, però les condicions no han sigut propícies, malgrat que encara falten cinc mesos per a aquelles dates.

És evident que el rebuig de les tres curses més enllà d’Europa que semblaven que podien salvar-se de les moltes suspensions que hi han hagut (els EUA, Austràlia, el Japó, Holanda, Alemanya, Anglaterra...) facilita la possibilitat que el ‘rookie’ de l’any passat de la categoria reina, el ‘Diable’, guanyador del doblet de Jérez davant l’absència de Marc Márquez (Honda), pugui aconseguir el títol, ja que, en aquests moments, a falta de 300 punts (12 curses), supera per 50 al flamant dominador de l’última dècada, que haurà de remuntar comptant amb menys curses.

Temes: Marc Márquez