Motociclisme

Márquez arrasa amb una altra exhibició de principi a final

Christopher Jue

Márquez arrasa amb una altra exhibició de principi a final

L'octacampió guanya, de principi a final, amb 'pole' i volta ràpida, i li regala a Honda el títol de constructors

El Marc, que va estar a punt de quedar-se sense gasolina, va tornar a derrotar Quartararo, nou 'rookie' de MotoGP

4
Es llegeix en minuts
EMILIO PÉREZ DE ROZAS

Podeu anotar-ho tot i que no sigueu fanàtics de les carreres, bojos de les motos, uns borratxos de la gasolina i l’olor de goma cremada. Podeu apuntar-ho perquè comença, ara sí, a ser més que històric. Marc Márquez Alentá, amb 26 anys, té els següents números: 124 carreres a MotoGP, 62 ‘pole positions’, 55 voltes ràpides, 54 victòries (en total ja suma 80 a 10 d’Ángel Nieto «¡quin gran paio, quines grans coses va fer, que increïble va ser!»), 92 podis (en total, 131) i sis de set títols en joc (en total, 8).

Aquest noi que, quan tenia 9 anys, plorava sense consol a l’acabar segon, tercer o quart ha tornat a fer màgia al Gran Premi del Japó, a Motegi, davant de 88.597 apassionats japonesos, i ha aconseguit una cosa que molt pocs (bé, com els números de dalt) poden aconseguir en un mateix cap de setmana: ‘pole’, victòria, volta ràpida i liderar de la primera a l’última volta, de la 1a a la 24a.

Honda guanya el títol de constructors 

És, segur, el millor Marc Márquez de la història, incapaç de tallar gas ni tan sols quan es queda sense gasolina, ni tan sols al gran premi posterior a proclamar-se octacampió, entre altres raons perquè volia guanyar per regalar-li un nou títol de constructors a Honda, com així ha fet, cosa que ha provocat la bogeria als caps amb corbata que hi havia al circuit, i perquè, no ens enganyem, no vol mostrar ni un sol símptoma de debilitat davant dels seus rivals de sempre (hi ha Jorge Lorenzo, a més de 40 segons del guanyador, i Valentino Rossi, que ha caigut al perseguir-lo) i, per descomptat, tampoc davant de la ‘next generation’, liderada pel jove francès Fabio Quartararo (Yamaha), que avui, segon, s’ha proclamat flamant ‘rookie’ de la temporada.

Aquest és, diuen, un altre dels secrets de Márquez: marcar el terreny, demostrar que aquest és el seu Mundial, que ell és l’autèntic hereu del ‘Doctor’, que buscarà el seu novè títol i que qui vulgui guanyar-lo haurà de fer molt més que el que està fent el ‘Diablo’, prodigiós, ja que als 20 anys (¡compte!, més dades: a aquesta edat, Márquez ja era campió de Moto3, Moto2 i el campió més jove de la història de MotoGP), avui ha aconseguit el seu sisè podi de la temporada, ja que va ser segon a Barcelona, Misano, Buriram i Motegi, més tercer a Holanda i Àustria.

Quartararo, l’‘antiMárquez’

Com aquest és el rival assenyalat per al futur, ¡ja!, per al 2020, l’‘antiMárquez’, l’octacampió ha volgut picar-lo, de nou, i, després d’un intent suïcida d’avançament a la segona volta, Márquez ha decidit escapar-se, deixar lloc i engrunes per als altres. «Tenia més ritme, més velocitat, més confiança, em sentia feliç, lliure, solt, i no volia complicar-me la victòria ni el títol per a Honda amb una baralla absurda amb Fabio, per això he fet una mica lloc i m’he escapat».

Ramón Forcada, campioníssim amb Jorge Lorenzo i ara tècnic de Franco Morbidelli, explica que, quan el Marc aconsegueix un segon o segon i mig d’avantatge, «oblida’t, ja no hi ha carrera». I Márquez ja tenia dos segons a la volta 13, és a dir, abans de l’equador de la carrera. «A partir de llavors, no he tingut altre remei que dosificar-me, mesurar els esforços, ja que havia de vigilar dues coses vitals per poder guanyar: el desgast del pneumàtic posterior i, sobretot, la gasolina, ja que aquí consumim més del compte».

Márquez es va quedar sense gasolina 

En va gastar tanta, tanta, de gasolina, que, a només dues voltes del final, es va encendre el llum d’alarma del ‘tablier’ de la Honda RC213V de Márquez, ja que gairebé no li quedava gasolina. «¡Caram!, sense gasolina i encara em queden dues voltes. Vaig començar a dubtar. ¿Venen? ¿No venen? ¿Continuo tirant?, així que vaig decidir baixar una mica el ritme ja que corria el risc de quedar-me sense gasolina a l’última volta». I sí, Márquez es va quedar sense gasolina...però a la volta d’honor i el van haver d’empènyer fins al podi. «Et juro que quan he vist que baixaves el ritme», li va dir Quartararo en la celebració, «he pensat ‘aquest tio es quedarà sense gasolina i potser guanyo’, però no, ni així». I el ‘Diablo’ va acabar abraçant Márquez dalt del ‘calaix’ i reconeixent-li que és «el millor dels millors».

13 podis seguits 

És la primera vegada en la història que Márquez enllaça 13 podis seguits. Porta 15 de 16 «i vull aconseguir 18 de 19, si puc». No només això, també vol establir un nou rècord de punts. Ara en suma 350 i la millor marca ¡vaja! és de Jorge Lorenzo, el 2010, amb 383. Encara queden en joc 75 punts (Austràlia, Malàisia i València). És possible, sí. Márquez només és a 12 punts del seu millor total (362, el 2014). «Soc molt feliç, per guanyar, pels meus números, tot i que mai els miro, i per fer feliç tanta gent, especialment els meus seguidors, el meu magnífic equip i la meva marca, Honda. Això sí, no deixaré de ser, de tant en tant, un inconscient, perquè, de vegades, és bo tancar els ulls, intentar el ‘més difícil encara’ i que et surti».

Notícies relacionades

Mundial de MotoGP: 1. Marc MÁRQUEZ (Espanya), 350 punts; 2. Andrea DOVIZIOSO (Itàlia), 231; 3. Àlex RINS (Espanya), 176; 4. Maverick VIÑALES (Espanya), 176 i 5. Danilo PETRUCCI (Itàlia), 169.

La pròxima cita del Mundial de MotoGP serà el 27 d’octubre amb motiu del GP d’Austràlia al circuit Phillip Island. Serà fins aleshores. Salutacions

Actualitzar

Fa 1201 dies

Fa 1201 dies

Fa 1201 dies

Fa 1201 dies

Fa 1201 dies

Fa 1201 dies

Fa 1201 dies

Fa 1201 dies

Fa 1201 dies

Fa 1201 dies

Fa 1201 dies

Fa 1201 dies

Fa 1201 dies

Fa 1201 dies

Fa 1201 dies

Fa 1201 dies

Fa 1201 dies

Fa 1201 dies

Fa 1201 dies

Fa 1201 dies

Fa 1201 dies

Fa 1201 dies

Fa 1201 dies

Fa 1201 dies

Fa 1201 dies

Fa 1201 dies

Fa 1201 dies

Fa 1201 dies

Fa 1201 dies

Fa 1201 dies

Fa 1201 dies

Fa 1201 dies

Fa 1201 dies

Fa 1201 dies

Fa 1201 dies

Fa 1201 dies

Fa 1201 dies

Fa 1201 dies

Fa 1201 dies

Fa 1201 dies

Fa 1201 dies

Fa 1201 dies

Fa 1201 dies

Fa 1201 dies

Fa 1201 dies

Fa 1201 dies

Fa 1201 dies

Fa 1201 dies

Fa 1201 dies

Fa 1201 dies

Fa 1201 dies

Fa 1201 dies

Fa 1201 dies

Fa 1201 dies

Fa 1201 dies

Fa 1201 dies

Fa 1201 dies

Fa 1201 dies

Fa 1201 dies

Fa 1201 dies

Fa 1201 dies

Fa 1201 dies

Fa 1201 dies

Fa 1201 dies

Fa 1201 dies

Carregar més