Motociclisme
zentauroepp48871852 spain s rider maverick vinales of the monster energy yamaha 190630150851 /
Guanya Viñales i Márquez surt més líder d'Holanda
El pilot de Yamaha, gran dominador del cap de setmana d'Assen, ha dominat la carrera de principi, en què Quartararo va tornar a ser un espectacle
L'heptacampió de Cervera ha preferit conservar la segona plaça i obrir encara més buit en el Mundial: ja té 44 punts més que Dovizioso
Doncs sí, sempre s’ha d’escoltar els que més saben, els pilots, per saber, intuir o esbrinar què passarà en un gran premi. L’heptacampió del món Marc Márquez (Honda), dominador de la màxima categoria des del seu debut el 2013, va dir ahir que “si Yamaha no guanyava aquí, a Assen, no sé quan ni on tornarà a guanyar”. I en efecte, el català Maverick Viñales, precisament l’últim pilot que va coronarYamaha a dalt de tot del podi (Austràlia-2018), li ha proporcionat la primera victòria de l’any, convertint-se en el líder de la marca dels diapasons, ja que el campioníssimValentino Rossi se’n va anar a terra a les primeres voltes.
Márquez va lluitar amb Maverick
Márquez, que va lluitar per evitar la victòria de ‘MVK’, que lluu al cul el lema ‘Topgun’, recordant el Maverick representat per Tom Cruise, es va conformar, al final, amb els 20 punts del segon lloc (setè podi en vuit carreres, sempre primer o segon) i s’allunya ja 44 punts del seu més immediat perseguidor, l’italià Andrea Dovizioso (Ducati), que avui només pot ser quart. 44 punts són gairebé dues victòries d’avantatge (50 punts) i ara marxem a Sachsenring (Alemanya), l’anomenat ‘jardí’ de Márquez, ja que sempre guanya en aquest traçat.
La carrera, que va ser liderada per Àlex Rins (Suzuki) fins que va perdre, de forma absurda, el control de la seva moto, va estar protagonitzada per Viñales, seguit d’un impressionant ‘rookie’, Fabio Quartararo (Yamaha), a qui l’avantbraç dret, recentment operat de la ja popular síndrome compartimental, no li va permetre lluitar amb els dos grans favorits fins al final.
Assen, un dels meus traçats favorits
“Assen és un dels llocs meravellosos per guanyar, un dels meus traçats favorits i, sobretot, un lloc ideal per tornar a col·locar Yamaha dalt del podi”, assenyala Viñales. “Sabia que podia guanyar, sabia que era ràpid, sí, però calia fer-ho a la pista contra grans campions i màquines. Però gràcies a Déu i al recolzament d’aquesta meravellosa afició, que l’he notat sempre al meu darrere empenyent, he pogut tornar a guanyar ¡que ja ens tocava, la veritat!”, va concloure ‘MVK’.
“Ja ho vaig dir, havia vist Maverick i Quartararo molt, molt, molt veloços divendres i dissabte i jo he decidit muntar el pneumàtic tou darrere per lluitar-los el podi, ja que amb el dur hagués sigut impossible”, explica Márquez, “contentíssim” d’haver obert encara més buit respecte a ‘Dovi’. “Ja hi ha 44 punts de diferència i, per tant, aquest segon lloc fa gust de victòria. Aquest cap de setmana no l’era, no, l’ideal per a mi i la meva Honda”.
Quartararo, adolorit però feliç
“Només puc dir que soc el paio més feliç del món i, sí, també el noi més adolorit de la graella, ja que m’ha fet molt, molt de mal”, va assenyalar Quartararo, feliç, molt feliç, ja que continua aconseguint, el seu any de debut en MotoGP, un nou podi. “Arribarà la victòria, ja ho veureu. Ja he sigut líder en una carrera, un dels somnis de la meva vida enmig d’aquests ‘cracs’, de qui no paro d’aprendre.”
Mundial de MotoGP: 1. Marc Márquez (Espanya), 160 punts; 2. Andrea Dovizioso (Itàlia), 116; 3. Danilo Petrucci (Itàlia), 108; 4. Àlex Rins (Espanya), 101 i 5. Valentino Rossi (Itàlia), 72.
Notícies relacionadesAixí us ho hem explicat en directe.
La pròxima cita del Mundial de MotoGP serà el 7 de juliol que ve, amb motiu del GP d’Alemanya, al circuit de Sachsenring. Fins aleshores. Salutacions
Fa 2382 dies
Fa 2382 dies
Fa 2382 dies
Fa 2382 dies
Fa 2382 dies
Fa 2382 dies
Fa 2382 dies
Fa 2382 dies
Fa 2382 dies
Fa 2382 dies
Fa 2382 dies
Fa 2382 dies
Fa 2382 dies
Fa 2382 dies
Fa 2382 dies
Fa 2382 dies
Fa 2382 dies
Fa 2382 dies
Fa 2382 dies
Fa 2382 dies
Fa 2382 dies
Fa 2382 dies
Fa 2382 dies
Fa 2382 dies
Fa 2382 dies
Fa 2382 dies
Fa 2382 dies
Fa 2382 dies
Fa 2382 dies
Fa 2382 dies
Fa 2382 dies
Fa 2382 dies
Fa 2382 dies
Fa 2382 dies
Fa 2382 dies
Fa 2382 dies
Fa 2382 dies
Fa 2382 dies
Fa 2382 dies
Fa 2382 dies
Fa 2382 dies
Fa 2382 dies
Fa 2382 dies
Fa 2382 dies
Fa 2382 dies
Fa 2382 dies
Fa 2382 dies
Fa 2382 dies
Fa 2382 dies
Fa 2382 dies
Fa 2382 dies
Fa 2382 dies
Fa 2382 dies
Fa 2382 dies
Fa 2382 dies
Fa 2382 dies
Fa 2382 dies
Fa 2382 dies
Fa 2382 dies
Fa 2382 dies
Fa 2382 dies
Fa 2382 dies
Fa 2382 dies
Fa 2382 dies
Fa 2382 dies
Maverick Viñales Andrea Dovizioso Álex Rins Holanda (Països Baixos) Jorge Lorenzo Marc Márquez
- Mobilitat La línia de metro que va trencar motllos
- La nit més màgica Reis i nens desafien el fred en la cavalcada
- Projecte truncat Javier Gutiérrez, frustrat després de la cancel·lació de la sèrie sobre Amancio Ortega a Prime Video que havia de protagonitzar: «Potser va interessar conservar el seu anonimat»
- Edgar Canet continua enlluernant en el Dakar
- Campanades L'enginyeria artesanal del vestit de les campanades de Pedroche: dotze anys d'història i una tiara de mascareta
- Sorteig de Reis ¿On puc comprovar el meu dècim de la Loteria del Nen 2026 en línia? Consulta els números premiats
- Automoció Seat supera les previsions de producció de Martorell el 2025 i arrenca el 2026 amb l’arribada del cotxe elèctric
- Banc d’Espanya La morositat de les llars baixa 17 anys després al nivell previ a l’esclat de la Gran Crisi Financera
- Previsió meteorològica Catalunya activa un avís generalitzat per fred extrem davant la baixada de temperatures provocada per la borrasca Francis
- Aniversari per Reis L’home més longeu de Catalunya compleix 110 anys: «Cuino, em faig el llit i vaig a buscar bolets»
