Motociclisme

zentauroepp48231610 motogp   french grand prix   circuit bugatti  le mans  franc190519151425

zentauroepp48231610 motogp french grand prix circuit bugatti le mans franc190519151425 / GONZALO FUENTES

Márquez torna a humiliar els seus rivals a Le Mans

L'heptacampió del món, triomf en gran, en un traçat hostil i s'allunya en el campionat al derrotar les tres Ducati

El jove de Cervera, que ha aconseguit la seva tercera victòria de la temporada, va tornar a utilitzar el nou estil de pilotatge i es va escapar

3
Es llegeix en minuts
Emilio Pérez de Rozas

La carrera era a 27 voltes. Era el cinquè gran premi de la temporada. No va ploure i, per tant, la incertesa va desaparèixer de sobte. Marc Márquez (Honda), líder del Mundial de MotoGP, tot i ser l’únic ‘magnífic’ que ja suma un zero en la seva classificació (va caure als EUA, quan dominava a pler la carrera), havia demostrat en els assajos de divendres i dissabte que no pensava deixar escapar l’oportunitat de triomfar, en gran, a Le Mans (França), tot i que Maverick Viñales (Yamaha) i Fabio Quartararo (Yamaha), a més, esclar, de les Ducati oficials d’Andrea DoviziosoDanilo Petrucci i Jack Miller poguessin amenaçar-lo.

Márquez va tocar el dos

Márquez només va permetre, en efecte, que hi hagués carrera les vuit primeres voltes, quan un tremend i lluitador Miller (tots diuen que l’únic pilot de la graella amb valor de barallar-se amb el català si tingués una moto ‘pota negra’), que li va complicar les primeres voltes. Només les primeres. A la vuitena, concretament, el Marc i el Jack es van passar fins a tres voltes i, al final, el català es va escapar. O va començar a tocar el dos.

¿Quan?, quan des del mur, en el pas de la novena volta, la pissarra l’avisava que, tot i que estava barallant-se amb Miller, el cert és que ‘Dovi’ i Valentino Rossi (Yamaha) s’acostaven perillosament. Va ser allà on Márquez, anomenat el ‘Marciano’ a Itàlia, va començar a rodar en 1.32 baixos, mentre els seus perseguidors ho feien en 1.32 alts i, així, volta a volta, dècima a dècima, va aconseguir un matalàs de dos segons i es va acabar la carrera.

Márquez va tornar a estar intractable

Márquez va començar impressionant a Qatar ¿ho recorden?, va perdre només per 20 centímetres i 23 mil·lèsimes de segon respecte a Dovizioso. Va guanyar de sobres a Termas de Río Hondo, a l’Argentina, molt fàcil. I guanyaria, igual de fàcil, a Austin (Texas, EUA), on mai, mai, havia perdut. I a Jerez, a casa, en el debut del Mundial a Europa, va tornar a estar intractable en el nou estil, que diu que no és el seu ni li agrada (“prefereixo triomfs lluitats”), ja que es va tornar a escapar.

El Mundial que va arribar a Le Mans estava viu, ho està, per descomptat, perquè, com va reconèixer el mateix Rossi, “el Marc ens ha regalat un zero, 25 punts, amb la seva caiguda sorpresa als EUA, però ell continua dominant amb mà de ferro”. El també català Àlex Rins (Suzuki), que va guanyar a Austin aprofitant la caiguda de Márquez, avui ha acabat 10è (va arrencar al lloc 19) i, esclar, ja no és segon del campionat. Com ‘Dovi’, que continua corrent de manera conservadora i li serà impossible disputar, de nou, el títol al català si continua així.

Va guanyar amb el pneumàtic tou 

“Avui era molt fàcil, molt, cometre errors en aquesta pista. És la primera vegada que va guanyar amb el pneumàtic tou, mai abans ho havia fet i, la veritat, al final era molt senzill caure. He estat molt concentrat les 27 voltes i, la veritat, crec que és un grandíssim triomf per a nosaltres, ja que es tracta del triomf 300 d’Honda en el Mundial de la categoria ‘reina’ i em dona molt plaer i orgull haver-la conquistat jo”, va assenyalar Márquez, abraçat bojament, a la zona mixta de Le Mans, pel seu pare, Juliá; el seu germà Àlex (vencedor en Moto2), el seu mànager Emilio Alzamora i el seu enginyer Santi Hernández.

Notícies relacionades

Mundial de MotoGP: 1. Marc MÁRQUEZ (Espanya), 95 punts; 2. Andrea DOVIZIOSO (Itàlia), 87; 3. Àlex RINS (Espanya), 75; 4. Valentino ROSSI (Itàlia), 72 i 5.Danilo PETRUCCI (Itàlia), 57.

 

Actualitzar

Fa 1802 dies

Fa 1802 dies

Fa 1802 dies

Fa 1802 dies

Fa 1802 dies

Fa 1802 dies

Fa 1802 dies

Fa 1802 dies

Fa 1802 dies

Fa 1802 dies

Fa 1802 dies

Fa 1802 dies

Fa 1802 dies

Fa 1802 dies

Fa 1802 dies

Fa 1802 dies

Fa 1802 dies

Fa 1802 dies

Fa 1802 dies

Fa 1802 dies

Fa 1802 dies

Fa 1802 dies

Fa 1802 dies

Fa 1802 dies

Fa 1802 dies

Fa 1802 dies

Fa 1802 dies

Fa 1802 dies

Fa 1802 dies

Fa 1802 dies

Fa 1802 dies

Fa 1802 dies

Fa 1802 dies

Fa 1802 dies

Fa 1802 dies

Fa 1802 dies

Fa 1802 dies

Fa 1802 dies

Fa 1802 dies

Fa 1802 dies

Fa 1802 dies

Fa 1802 dies

Fa 1802 dies

Fa 1802 dies

Fa 1802 dies

Fa 1802 dies

Fa 1802 dies

Fa 1802 dies

Fa 1802 dies

Fa 1802 dies

Fa 1802 dies

Fa 1802 dies

Fa 1802 dies

Fa 1802 dies

Fa 1802 dies

Fa 1802 dies

Fa 1802 dies

Fa 1802 dies

Fa 1802 dies

Fa 1802 dies

Fa 1802 dies

Fa 1802 dies

Fa 1802 dies

Fa 1802 dies

Fa 1802 dies

Fa 1802 dies

Fa 1802 dies

Fa 1802 dies

Fa 1802 dies

Fa 1802 dies

Fa 1802 dies

Fa 1802 dies

Fa 1802 dies

Fa 1802 dies

Fa 1802 dies

Fa 1802 dies

Fa 1802 dies

Carregar més