Motociclisme
zentauroepp48231610 motogp french grand prix circuit bugatti le mans franc190519151425 /
Márquez torna a humiliar els seus rivals a Le Mans
L'heptacampió del món, triomf en gran, en un traçat hostil i s'allunya en el campionat al derrotar les tres Ducati
El jove de Cervera, que ha aconseguit la seva tercera victòria de la temporada, va tornar a utilitzar el nou estil de pilotatge i es va escapar
La carrera era a 27 voltes. Era el cinquè gran premi de la temporada. No va ploure i, per tant, la incertesa va desaparèixer de sobte. Marc Márquez (Honda), líder del Mundial de MotoGP, tot i ser l’únic ‘magnífic’ que ja suma un zero en la seva classificació (va caure als EUA, quan dominava a pler la carrera), havia demostrat en els assajos de divendres i dissabte que no pensava deixar escapar l’oportunitat de triomfar, en gran, a Le Mans (França), tot i que Maverick Viñales (Yamaha) i Fabio Quartararo (Yamaha), a més, esclar, de les Ducati oficials d’Andrea Dovizioso, Danilo Petrucci i Jack Miller poguessin amenaçar-lo.
Márquez va tocar el dos
Márquez només va permetre, en efecte, que hi hagués carrera les vuit primeres voltes, quan un tremend i lluitador Miller (tots diuen que l’únic pilot de la graella amb valor de barallar-se amb el català si tingués una moto ‘pota negra’), que li va complicar les primeres voltes. Només les primeres. A la vuitena, concretament, el Marc i el Jack es van passar fins a tres voltes i, al final, el català es va escapar. O va començar a tocar el dos.
¿Quan?, quan des del mur, en el pas de la novena volta, la pissarra l’avisava que, tot i que estava barallant-se amb Miller, el cert és que ‘Dovi’ i Valentino Rossi (Yamaha) s’acostaven perillosament. Va ser allà on Márquez, anomenat el ‘Marciano’ a Itàlia, va començar a rodar en 1.32 baixos, mentre els seus perseguidors ho feien en 1.32 alts i, així, volta a volta, dècima a dècima, va aconseguir un matalàs de dos segons i es va acabar la carrera.
Márquez va tornar a estar intractable
Márquez va començar impressionant a Qatar ¿ho recorden?, va perdre només per 20 centímetres i 23 mil·lèsimes de segon respecte a Dovizioso. Va guanyar de sobres a Termas de Río Hondo, a l’Argentina, molt fàcil. I guanyaria, igual de fàcil, a Austin (Texas, EUA), on mai, mai, havia perdut. I a Jerez, a casa, en el debut del Mundial a Europa, va tornar a estar intractable en el nou estil, que diu que no és el seu ni li agrada (“prefereixo triomfs lluitats”), ja que es va tornar a escapar.
El Mundial que va arribar a Le Mans estava viu, ho està, per descomptat, perquè, com va reconèixer el mateix Rossi, “el Marc ens ha regalat un zero, 25 punts, amb la seva caiguda sorpresa als EUA, però ell continua dominant amb mà de ferro”. El també català Àlex Rins (Suzuki), que va guanyar a Austin aprofitant la caiguda de Márquez, avui ha acabat 10è (va arrencar al lloc 19) i, esclar, ja no és segon del campionat. Com ‘Dovi’, que continua corrent de manera conservadora i li serà impossible disputar, de nou, el títol al català si continua així.
Va guanyar amb el pneumàtic tou
“Avui era molt fàcil, molt, cometre errors en aquesta pista. És la primera vegada que va guanyar amb el pneumàtic tou, mai abans ho havia fet i, la veritat, al final era molt senzill caure. He estat molt concentrat les 27 voltes i, la veritat, crec que és un grandíssim triomf per a nosaltres, ja que es tracta del triomf 300 d’Honda en el Mundial de la categoria ‘reina’ i em dona molt plaer i orgull haver-la conquistat jo”, va assenyalar Márquez, abraçat bojament, a la zona mixta de Le Mans, pel seu pare, Juliá; el seu germà Àlex (vencedor en Moto2), el seu mànager Emilio Alzamora i el seu enginyer Santi Hernández.
Notícies relacionadesMundial de MotoGP: 1. Marc MÁRQUEZ (Espanya), 95 punts; 2. Andrea DOVIZIOSO (Itàlia), 87; 3. Àlex RINS (Espanya), 75; 4. Valentino ROSSI (Itàlia), 72 i 5.Danilo PETRUCCI (Itàlia), 57.
Fa 2391 dies
Fa 2391 dies
Fa 2391 dies
Fa 2391 dies
Fa 2391 dies
Fa 2391 dies
Fa 2391 dies
Fa 2391 dies
Fa 2391 dies
Fa 2391 dies
Fa 2391 dies
Fa 2391 dies
Fa 2391 dies
Fa 2391 dies
Fa 2391 dies
Fa 2391 dies
Fa 2391 dies
Fa 2391 dies
Fa 2391 dies
Fa 2391 dies
Fa 2391 dies
Fa 2391 dies
Fa 2391 dies
Fa 2391 dies
Fa 2391 dies
Fa 2391 dies
Fa 2391 dies
Fa 2391 dies
Fa 2391 dies
Fa 2391 dies
Fa 2391 dies
Fa 2391 dies
Fa 2391 dies
Fa 2391 dies
Fa 2391 dies
Fa 2391 dies
Fa 2391 dies
Fa 2391 dies
Fa 2391 dies
Fa 2391 dies
Fa 2391 dies
Fa 2391 dies
Fa 2391 dies
Fa 2391 dies
Fa 2391 dies
Fa 2391 dies
Fa 2391 dies
Fa 2391 dies
Fa 2391 dies
Fa 2391 dies
Fa 2391 dies
Fa 2391 dies
Fa 2391 dies
Fa 2391 dies
Fa 2391 dies
Fa 2391 dies
Fa 2391 dies
Fa 2391 dies
Fa 2391 dies
Fa 2391 dies
Fa 2391 dies
Fa 2391 dies
Fa 2391 dies
Fa 2391 dies
Fa 2391 dies
Fa 2391 dies
Fa 2391 dies
Fa 2391 dies
Fa 2391 dies
Fa 2391 dies
Fa 2391 dies
Fa 2391 dies
Fa 2391 dies
Fa 2391 dies
Fa 2391 dies
Fa 2391 dies
Fa 2391 dies
- Per indemnitzacions Les velles patates Corominas de Badalona deixen un deute de 200.000 euros al final de la seva liquidació
- A Collserola Trobats 50 senglars morts dins del radi d’afectació de la pesta porcina africana
- Alerta veterinària Cinc empreses concentren el 30% dels porcs que es crien a Catalunya
- Salut pública El protocol comú contra la grip aconsella la mascareta
- Complexitat a les aules L’escola catalana té només un educador o integrador social per cada 1.000 alumnes vulnerables
- Gestió de la dana L’Es Alert de les 20.11 hores també es va retardar gairebé dues hores per treure l’accent a València i substituir «tipus» per «tipo» i «aquest» per «este»
- Enquesta del centre d’investigació Reina Sofia a mil mares i pares Parlar de sexe a casa és tabú: quatre de cada 10 famílies eviten l’educació sexual
- La caiguda del sistema de control de trànsit paralitza tots els trens de Rodalies durant 10 minuts
- Procedent de l’Hospitalet Víctimes de l’accident de bus a França litiguen al jutjat per ser indemnitzats un any després del sinistre
- El Barça intenta impedir un altre ridícul i només vendrà entrades als seus socis en el partit contra l’Eintracht
