zentauroepp44639711 motorcycling motogp austrian grand prix red bull ring 180812152403 /
Lorenzo culmina amb victòria un preciós duel amb Márquez
El tricampió mallorquí va tornar a demostrar, a Spielberg (Àustria), que Ducati s'equivoca al prescindir d'ell
El 'nen de Cervera' surt reforçat de la lluita ja que ara té 59 punts d'avantatge sobre Rossi, que és 2n del Mundial
El ‘signore’ Claudio Domenicali, màxim responsable, diuen, de la fàbrica Ducati i l’home que, lluny dels circuits, en contra de l’opinió dels caps de la seva escuderia, va decidir descartar el tricampió mallorquí Jorge Lorenzo per a les pròximes temporades, i regalar-li, tot un campió, un campioníssim, al seu màxim rival, Honda, que la pròxima temporada tindrà la parella més bèstia que cap equip hagi pogut ajuntar, Marc Márquez i el ‘diable’, Jorge Lorenzo, que avui, a Spielberg, davant de 94.500 espectadors, ha aconseguit el seu tercer triomf de la temporada després d’Itàlia i Barcelona.
La carrera, que l’any passat va ser un duel tremend entre Marc Márquez (Honda), tetracampió i líder del Mundial de MotoGP, amb la Ducati de Andrea Dovizioso –ja que aquest ha sigut un circuit de Ducati: 2016 (Andrea Iannone), 2017 (Andrea Dovizioso) i 2018 (Jorge Lorenzo)--, ha tornat a ser un gran premi impressionant, aquesta vegada amb Lorenzo, que ha resistit, igual com va fer ‘Dovi’ en el 2017, l’atac del nen de Cervera, amb qui es va passar i va repassar en els tres últims girs, quan Dovizioso ja s’havia despenjat dels dos líders.
Circuit de Ducati
Tot es va decidir, tal com va anunciar Márquez, en el circuit al que millor s’adapten les Ducati, per això Gigi Dall’Igna, inventor de la ‘Desmosedici’ italiana, va elogiar avui, sota el podi, "la gran carrera que ha fet Marc, ja que ha lluitat amb les nostres dues Ducati en un circuit que és el nostre”. I en efecte el líder del Mundial va ser sempre líder fins que Lorenzo va decidir l’atac, faltant només deu voltes. Allà va començar la baralla amb Márquez, mentre que Dovizioso es va despistar en la primera corba del traçat quan els dos ‘reis’ de Spielberg van decidir prémer i lluitar, ells dos, per la victòria.
Márquez, que continua sense guanyar a Spielberg (Àustria), cert, on només s’ha corregut tres vegades, no va fer, no, el paper que va protagonitzar a Brno. Allà es va rendir o va entregar el testimoni en la penúltima tornada, però aquí, a Àustria, va lluitar fins a l’últim metre. “Soc molt feliç, molt, moltíssim, perquè ho he intentat amb totes les meves forces”, va dir Márquez als micròfons de Dorna TV. “M’hi he barallat fins a l’última corba, però no ha pogut ser. A Brno, ni tan sols vaig poder, aquí Jorge ha sigut tremend, especialment en la recta on se m’escapava, però crec que hem donat un espectacle tremend”. El tetracampió del món d’ Honda va celebrar que “he començat aquest gran premi amb 49 punts d’avantatge sobre Valentino Rossi, que és segon del Mundial, i me’n vaig d’aquí amb 10 més, és a dir, amb 59 punts d’avantatge ¡sensacional carrera!”
Pneumàtic inadequat
Per la seva part, Dovizioso li va donar la culpa a l’elecció del pneumàtic posterior “ja que quan vaig voler enganxar-m’hi ja l’havia desgastat massa intentant, sense sort, una vegada i una altra, superar Jorge per atrapar Marc”. Jorge que el va sentir va comentar que “jo em sabia més fort i volia esperar el meu moment, a falta de deu voltes, una vegada conservada la goma posterior i, sobretot, estalviat gasolina, ja que aquí et pots emportar un ensurt amb això i llançar-me contra Marc”.
Lluita per la victòria
Notícies relacionadesLorenzo va dir que la lluita amb Marc havia sigut preciosa i que ell era més fort en l’última part, “però Marc, ho sabia, ho sabia, no anava a entregar la victòria amb facilitat. Ha sigut molt bonic, sí, sobretot perquè, en l’últim avançament, Marc no m’esperava per fora i he pogut consumar la maniobra”.
Mundial de MotoGP: 1. Marc Márquez (Espanya), 201 punts; 2. Valentino Rossi (Itàlia), 142; 3. Jorge Lorenzo (Espanya), 130; 4. Andrea Dovizioso (Itàlia), 129 i 5. Maverick Viñales (Espanya), 113.
Fa 2663 dies
Fa 2663 dies
Fa 2663 dies
Fa 2663 dies
Fa 2663 dies
Fa 2663 dies
Fa 2663 dies
Fa 2663 dies
Fa 2663 dies
Fa 2663 dies
Fa 2663 dies
Fa 2663 dies
Fa 2663 dies
Fa 2663 dies
Fa 2663 dies
Fa 2663 dies
Fa 2663 dies
Fa 2663 dies
Fa 2663 dies
Fa 2663 dies
Fa 2663 dies
Fa 2663 dies
Fa 2663 dies
Fa 2663 dies
Fa 2663 dies
Fa 2663 dies
Fa 2663 dies
Fa 2663 dies
Fa 2663 dies
Fa 2663 dies
Fa 2663 dies
Fa 2663 dies
Fa 2663 dies
Fa 2663 dies
Fa 2663 dies
Fa 2663 dies
Fa 2663 dies
Fa 2663 dies
Fa 2663 dies
Fa 2663 dies
Fa 2663 dies
Fa 2663 dies
Fa 2663 dies
Fa 2663 dies
Fa 2663 dies
Fa 2663 dies
Fa 2663 dies
Fa 2663 dies
Fa 2663 dies
Fa 2663 dies
Fa 2663 dies
Fa 2663 dies
Fa 2663 dies
Fa 2663 dies
Fa 2663 dies
- La lupa Araujo i el Barça se separen
- Crisi per la gestió del temporal Vilaplana va acostar Mazón amb el seu cotxe fins al Palau el 29-O
- La Generalitat construirà vestidors mixtos en els 150 parcs de bombers
- El més alt de la Vall d’Aran El poble de Catalunya que recomana ‘National Geographic’: amb cases de pedra, moltes flors i unes vistes espectaculars del Pirineu
- Joan Baltà, director de Barcelona Sagrera Alta Velocitat: "L’estació de la Sagrera encara necessita sis anys més d’obres"
- Fi de l’era Mazón: Pérez Llorca, nou president gràcies al suport de Vox
- L'exjugador del Barça Dani Alves reapareix en un nou vídeo predicant a Girona: "El Déu que és allà és el mateix que és aquí"
- Música RTVE reitera el no d’Espanya a Eurovisió si Israel participa en el concurs: “Calen més mesures”
- Polèmica municipal Els Comuns reclamen a la Síndica de Greuges que actuï davant el veto de Martorell a omplir garrafes a les fonts
- Organitzacions empresarials Fainé demana "exemplaritat i compromís social" als directius
