28 set 2020

Anar al contingut

Honda creu que Márquez i Pedrosa remuntaran

Suppo, cap d'equip, recorda que Stoner, el 2011, va començar molt malament i va acabar superant Lorenzo per 90 punts d'avantatge

Emilio Pérez de Rozas

Honda creu que Márquez i Pedrosa remuntaran

David Fernandez

Malgrat que els seus pilots oficials, el tricampió del món Marc Márquez i el veterà Dani Pedrosa, asseguren que han viscut una pretemporada molt més plàcida i, sobretot, esperançadora que la caòtica de l'any passat quan, en paraules del pilot de Cervera (Lleida), “no sabíem per on tirar”, el cert és que l'inici de l'equip Repsol-Honda no ha pogut ser més desencisador, ja que cap de les dues estrelles ha aconseguit pujar al podi ni a Qatar ni a l'Argentina.

GRAN ARRENCADA DE YAMAHA

Per la seva banda, Yamaha, que l'any passat va acabar sucumbint a la força d'Honda i Márquez i perdent els dos títols més importants, constructors i pilots, ha passat al davant amb un portentós Maverick Viñales i un constant Valentino Rossi, mentre que la fàbrica dels diapasons ja supera Honda per 17 punts en la classificació de marques. Márquez és a 37 punts de Viñales (més d'una victòria) i Pedrosa, a 39.

Livio Suppo

CAP DE L'EQUIP REPSOL-HONDA

"La nostra moto millorarà. Márquez va caure sense forçar i el podi de Crutchlow significa que podem pelear amb Yamaha"

“Hem de ser positius, encara no estem al cent per cent del nostre potencial i el podi de Cal (Crutchlow) a Termas de Río Hondo demostra que la nostra moto pot lluitar, de tu a tu, amb la Yamaha”, assenyala l'italià Livio Suppo, màxim responsable de l'equip campió, a gpone.com. Suppo creu que Márquez va caure a les primeres voltes del GP d'Argentina quan estava fent una “magnífica” cursa i “ni tan sols estava forçant el ritme”. És evident, reconeix Suppo, que la moto té marge de millora, especialment en la part electrònica, l'única manera (igual que l'any passat) de neutralitzar la falta d'acceleració que segueix tenint la RC213V, tal com insisteix Márquez.

VICTÒRIA DE STONER

Suppo reconeix, com Márquez i Pedrosa, que l'avantatge que ha adquirit Viñales i Rossi és “gran”, però també recorden que això acaba de començar, ja que només s'han disputat dues de les 18 carreres de què consta el calendari. I, en aquest sentit, Suppo recorda que l'australià Casey Stoner (Honda) va caure a Jerez, el 2011, segon gran premi de la temporada, va sortir del circuit espanyol a 20 punts de Jorge Lorenzo (45-25) i, al final, va acabar guanyant-li el títol amb 90 punts d'avantatge (350 a 260).