Confirmat: el duel en MotoGP serà Viñales-Márquez
Els pilots catalans de Suzuki i Honda tanquen els assajos d'Austràlia amb els millors temps de la graella
Sembla clar, un cop consumits els dos primers tests de la pretemporada de MotoGP, tres sessions a Sepang (Malàisia) i tres dies a Phillip Island (Austràlia), dos traçats totalment diferents, que els principals dominadors i favorits per a la primera carrera de la temporada, el Gran Premi de Qatar, a Doha, l'últim cap de setmana del mes de març, segueixen sent els catalans Maverick Viñales (Suzuki, 1.28.549 minuts), que avui ha tornat a tancar els assajos australians amb el millor temps, i l'actual tricampió del món de la categoria reina, Marc Márquez (Honda), que avui complia 24 anys i s'ha quedat a 0.294 segons del 'poleman'. Ha sigut tercer, després de superar unes angines, el també català Dani Pedrosa (Honda), però ja a gairebé mig segon, a 0.484 segons.
Viñales i Márquez han fet 100 voltes al traçat australià i han avantatjat els altres pilots en gairebé mig segon
A MÁRQUEZ LI REGALEN UNA LUPA
Tant Viñales, que ha fet 101 voltes al preciós traçat de Phillip Island, sens dubte el que més li agrada de tot el calendari, com Márquez, que als 107 girs d'ahir hi ha sumat els 96 d'avui, han treballat duríssim durant tot el dia. “Hem fet un esforç enorme i, juntament amb les proves d'ahir, hem seguit intentant millorar la moto, ja que crec que, en l'apartat electrònic, sempre hi ha alguna coseta a fer. Tinc les mans destrossades dels dos últims dies, ara toca descansar una mica, però em començo a trobar molt còmode i bé sobre la moto”, ha dit Márquez, a qui el seu equip li ha regalat, pel dia del seu aniversari, una lupa "perquè, com que sempre dic que estic buscant els detalls que li falten a la meva moto, els pugui trobar millor".
VIÑALES, MOLT SATISFET
“A l'equip estem molt contents de com estan sortint les coses”, ha assenyalat Viñales, que ha tornat a reconèixer que “quan puges a la Yamaha tothom et veu com a guanyador, però les carreres són una altra cosa, molt més complicades que els entrenaments. I és en això, en la millora de la moto per afrontar les 10 últimes voltes de cada Gran Premi, on crec que estarà la clau de poder lluitar o no pel podi en cada carrera”.
RINS, ESPECTACULAR
Notícies relacionadesL'última sessió de Phillip Island ha vist, al marge d'un Pedrosa molt recuperat, recuperadíssim, un Jonas Folger, pilot alemany de l'escuderia 'satèl·lit' de Yamaha, espectacular, enfilant-se a la quarta plaça, a 0.493 segons de Viñales i un constant Cal Crutchlow, cinquè, confirmant que l'Honda se sent molt còmoda al traçat australià. I la segona gran sorpresa, juntament amb Folger, és el nou salt de qualitat, velocitat i adaptació a la Suzuki del també català Àlex Rins, que ha acabat sisè, a 0.554 segons de Viñales, traient-li gairebé mig segon a l'atrevit i veloç company d'equip, l'italià Andrea Dovizioso, que ha acabat 12è.
El tricampió de Cervera , que avui compleix 24 anys, reconeix que es comença a sentir "molt còmode i bé" sobre la seva Honda
LORENZO I ROSSI, DISCRETS
Els altres dos 'magnífics', Jorge Lorenzo (Ducati, vuitè, a 0.793 segons) i Valentino Rossi (Yamaha, 11è, a 0.921 segons), han corregut una sort dispar, ja que mentre que el tricampió mallorquí ha fet un petit pas endavant en l'adaptació i coneixement de la seva Ducati 'Desmosedici', el 'Doctor' ha acabat els assajos de Phillip Island fent un pas enrere, però satisfet de tot el que ha experimentat. “No hi ha dubte que tant Maverick com, sobretot, el Marc, estan un passet al davant dels altres”, ha acabat reconeixent el campioníssim de Tavullia (Itàlia).
- Entrevista d’altura Kilian Jornet i el seu viatge al límit a ‘La revuelta’: relata al·lucinacions a l’Everest i dona la xifra dels diners que té
- El Govern estudia liquidar les ajudes dels que van morir en llista d’espera
- Novetat editorial Ildefonso Falcones viatja al Nàpols del segle XV
- 3.600 detencions per als 452 multireincidents més actius
- Rècord històric de participació femenina en la Mitja Marató
- Criança El pediatre Carlos González explica la teoria de l'àvia: "És normal que alguns pares sentin gelosia o frustració..."
- La nova Casa Blanca Trump i Musk inicien els acomiadaments massius de funcionaris
- Energia Descobert un enorme jaciment de gas al nord d’Anglaterra
- El conflicte del Pròxim Orient Hamàs confirma els noms dels tres ostatges que alliberarà avui
- "Recordin Alemanya en els 20"