Pol Espargaró: "S'ha d'estar una mica boig per fer això"

El bicampió de les 8 Hores de Suzuka se sorprèn de seguir corrent mentre els seus col·legues descansen

rozas34891894 pol espargar  suzuka160801113306

rozas34891894 pol espargar suzuka160801113306

4
Es llegeix en minuts
EMILIO PÉREZ DE ROZAS / BARCELONA

Pol Espargaró, el més gran dels germans campions de Granollers, ho ha tornat a aconseguir, ho ha tornat a fer, ha tornat a demostrar la seva categoria com a pilot i, sobretot, la seva enorme versatilitat al guanyar, una altra vegada, per segon any consecutiu, les 8 Hores de Suzuka, la carrera de resistència més prestigiosa del món. I ho ha fet amb una Yamaha. I ho ha fet davant les altres tres grans marques japoneses. Kawasaki, Suzuki i Honda.

Mentre els seus companys de MotoGP disfruten d'unes merescudes vacances fins que tornin a competir, la setmana que ve, al nou, rapidíssim i difícil traçat de Spielberg, a Àustria, ‘Polyccio’ s'ha passat el dia corrent, entrenant-se i ajudant la seva fàbrica, que abandonarà la temporada que ve per córrer per KTM, a conquistar un trofeu que per als japonesos és importantíssim.

AL CONTRARI DEL MÓN

"Hi ha un moment en què penses que estàs boig per fer això. Sí, s'ha d'estar una mica boig per córrer quan tots estan de vacances”, explica Pol Espargaró des del Japó, en conversa telefònica amb EL PERIÓDICO. “Mentre tothom descansa i veus la resta de pilots disfrutant a la platja, tu ets a l'altra punta del món, amb molta calor, moltíssima, molta humitat, un circuit no gaire segur, amb gairebé 70 motos a la pista i amb molts pilots aficionats, que tracen diferent, que frenen 100 metres abans, que es posen nerviosos quan et veuen a la pista...”

Malgrat totes aquestes dificultats, per a ‘Polyccio’ és un orgull córrer les 8 Hores amb Yamaha. “I és que veus la passió que hi posen tots, la devoció dels aficionats japonesos i com les fàbriques japoneses s'impliquen, i et canvia la pel·lícula. A vegades et fa la sensació que, fins i tot, això és més important per a ells que guanyar en MotoGP: és com si la nostra temporada tingués una única carrera en lloc de 18. I, a sobre, rodes en moto, que és el que més t'agrada".

YAMAHA, CONTENTÍSSIMA

La importància que li concedeixen les fàbriques japoneses a aquesta victòria és molt motivadora per a Espargaró. “Des del principi notes que és molt important per a Yamaha guanyar les 8 Hores. I no ho amaguen, hi ha molta pressió, no val ser segon. Ho preparen tot al mil·límetre. Nakasuga disputa el campionat japonès amb aquesta moto gairebé per preparar-la per a això. I és una gran moto, això ja ho vaig veure l'any passat. Després tens el factor de verdader treball en equip, en un esport individual. Gairebé l'únic moment individual és el de la lluita per la ‘pole’. Nakasuga prepara molt bé la carrera, no parla gairebé anglès, però tot i així ens hem pogut entendre molt bé i mantenir una relació molt estreta. I he descobert un gran tipus i gran pilot com Alex Lowes. L'any passat, amb Bradley, era més fàcil perquè ens teníem calats, però amb Alex de seguida m'he portat molt, molt bé, hem rigut molt junts”.

Pol Espargaró

PILOT OFICIAL DE YAMAHA

"Tots els meus col·legues de MotoGP a la platja, i jo, en un circuit perillós com Suzuka, esquivant pilots aficionats per guanyar les 8 Hores. Una bogeria meravellosa, de la qual estic molt orgullós"

COMIAT FELIÇ

I ‘Polyccio’ també parla del significat personal, intransferible, d'aquesta victòria, ja que l'any que ve ja no serà un ‘yamahista’. “Aquesta vegada ha tingut un punt diferent la victòria, era gairebé com un comiat de Yamaha. És veritat que les coses no han sortit com jo volia i pensava al Mundial, però ells són els que van apostar per mi fa tres anys per passar a MotoGP i he d'estar agraït. El 2015 va ser un mal any, però en el meu debut vaig ser el millor privat, sisè del Mundial, i ara també sóc sisè en el campionat entre pilots de fàbrica i amb molts menys recursos que ells. L'any passat vaig aconseguir amb els meus companys que tornessin a guanyar a Suzuka molts anys després, i vaig aconseguir la ‘pole’ amb el rècord del circuit. I, en carrera, vaig complir amb la meva part, em vaig esprémer a la meva primera sortida amb una calor insuportable, i vaig obrir un forat molt gran amb Honda, encara que, després, Hayden va trencar el motor en aquesta mateixa tanda i això ens va facilitar les coses. A la segona vaig mantenir l'avantatge amb Kawasaki i Suzuki. Així que es pot dir que he complert. I Yamaha, després de 28 anys, ha tornat a guanyar dues vegades seguides aquí".

RECORDANT LUIS SALOM

Notícies relacionades

I, és clar, el petit dels Espargaró també ha explicat la seva tendra i sentimental dedicatòria a Luis Salom. "La celebració ha sigut molt emocionant, més que l'any passat. En un moment, algú em va dir que era l'edició 39 de les 8 Hores, i amb això és impossible no pensar en Luis. Tenia clar que si guanyàvem l'hi dedicaria a ell”.

“Després, ja al box”, explica ‘Polyccio’ abans d'acomiadar-se, “quan ens estàvem fent les fotos, Tsuji, el cap de Yamaha, em va donar una sorpresa: em va regalar el frontal del carenat de la moto, una mica com a comiat després d'aquests tres anys. Llavors em van caure les llàgrimes. Me l'han firmat tots els membres de l'equip i tindrà un lloc especial al museu que em vull fer. No em puc queixar de com em va al Japó: aquí he guanyat dos 8 Hores, i vaig tancar el títol de Moto2".