TRAGÈDIA AL MUNDIAL DE MOTOCICLISME
Simoncelli mor en un accident al GP de Malàisia
L'italià, de 24 anys, ha caigut en la segona volta i ha estat atropellat per Edwards i Rossi

El pilot d’Honda estès a l’asfalt després de l’accident mortal. /
Tothom ho ha vist i tothom ha pensat que una cosa greu, gravíssima, havia passat. Després d'un matí tranquil, tot i que esportivament disputat, en què el francès Johann Zarco ha aconseguit ajornar la victòria de l'espanyol Nico Terol en 125cc al quedar davant d'ell, encara que molt lluny de l'impressionant Maverick Viñales que ha guanyat la carrera, i després que el català Marc Márquez ha aconseguit una nova oportunitat, encara que mínima, de lluitar pel títol de Moto2 després que el suís Thomas Luthi derrotés l'alemany Stefan Bradl, ha arribat aquesta impressionant imatge que, immediatament, ha recordat la del japonès Shoya Tomizawa a Misano-Adriàtic de l'any passat. Perquè lamort de Marco Simoncelli també ha estat provocada per unatropellament. És cert, després d'unacaiguda desafortunada, però atropellament, al cap i a la fi, com el de Tomizawa, l'equip del qual, liderat pel francès Gilles Biggot, ha estat el primer que s'ha personat al box de Fausto Gresini, sabent que alguna cosa tràgica, fatal, definitiva havia passat.

Tot just després de donar-se lasortida de MotoGP, el millor dels Casey Stoner, mai vist aquest cap de setmana, s'ha col·locat líder en el primer revolt en dura pugna amb Dani Pedrosa, un altre dels favorits per guanyar avui aSepang on, afortunadament, ha fet calor però no ha plogut. I Simoncelli, que sortia molt ben col·locat, s'ha ficat en el grup perseguidor fins que, sortint d'un revolt llarg de dretes i, probablement, a l'obrir gas, ha perdut el control de la seva Hondagairebé tan oficial com les de l'equip Repsol-Honda.
Laroda del darrere ha derrapat,Sic i Honda han lliscat cap a l'asfalt, però Simoncelli, com fan els grans, els immensos,no ha volgut deixar anar el manillarde la seva moto de cap de les seves dues mans. ¿Motiu?, no volia que la moto s'estavellés contra el mur, es danyés, ha pensat que la redreçaria quan superés el patinatge sobre el revolt 11, el segon de dretes, molt veloç. Però era l'inici de la cursa, només s'havien corregut dos quilòmetres, potser menys, i enganxadet a Simoncelli viatjaven dos veterans il·lustres, el nord-americàColin Edwards i l'italiàValentino Rossi.
Ha perdut el casc
Simoncelli ha creuat el negre asfalt estirat, paral·lel, gairebé formant un tot amb la seva Honda. El primer que l'ha atropellat ha estat Edwards, que l'ha colpejat pelcostat i gairebé ha passat la seva roda davantera per sobre del seubraç dret. I elDoctor, que anava per dins del revolt, paral·lel al texà, ha topat, pel que sembla, amb la roda davantera de la seva immensa Ducati amb elcoll deSic, que, immediatament,ha perdut el casc.
A partir d'aquí ja es barregen lessuposicions. Hi ha qui diu que a l'arrencar-li el casc, lacinta que subjecta el protector al cap li ha tallat el coll, i ha provocat laferida mortal. Hi ha qui pensa que els dos cops, el d'Edwards i el de Rossi, han estat suficients per generar el caos al seu interior i encara que a la clínica mòbil del circuit de Sepang s'han tornat, tècnicament i humanament, bojos per salvar la vida de Simoncelli, el jove pilot italià, un dels més populars, generosos, graciosos i agressius, en el bon terme d'aquest qualificatiu, ha mort a les 16.46 hores.
L'últimamort alMundial de motociclisme de velocitat es va produir, l'any passat, al Gran Premi de San Marino, en la carrera de Moto2. En plena recta, no gaire llarga, eljaponès Shoya Tomizawa va perdre el control de la seva moto, amb tan mala sort, que el seu cos va quedar enmig de la pista, no es va perdre, no va lliscar, no va desaparèixer pels laterals i també va ser atropellat, llavors per Alex de Angelis i el britànic Scott Redding. Fins aquell dia, l'últim accident mortal havia estat el del mític japonès Daijiro Kato, a Suzuka-2003, quan va perdre el control de la seva Honda i es va estavellar contra un mur.
Una vida dedicada al motociclisme
Simoncelli, que a Sepang anava acompanyat pel seu pare Paolo, que havia venut el seu negoci de gelats i fins i tot casa seva per finançar la carrera del seu fill, i de la seva nòvia Kate, acabava derenovar un any més amb l'equip de Fausto Gresini per tenir la tercera Honda oficial de 1.000cc l'any que ve. I ho va fer per un sol any perquè, d'aquí 12 mesos, tots elsgrans, des del nou campió Casey Stoner fins a Rossi, Pedrosa i Jorge Lorenzo, absent avui per lesió a Malàisia, acaben contracte i, llavors, aspirava, amb arguments, amb molts arguments, a entrar en l'equip oficial de fàbrica de la firma alada, patrocinat per la petrolera espanyola Repsol.
Notícies relacionadesSic, nascut Cattolica (Itàlia) el 20 de gener de 1987, va debutar en el Mundial al Gran Premi de la República Txeca del 2002, i va aconseguir la seva primera victoria en el Gran Premi d'Espanya, a Jerez, el 2004, i va conquistar el seu primer i únic títol, el 2008, quan es va proclamar campió de 250cc. "Els pilots sabem que la nostra vida corre perill, però mai en volem parlar. Li tenim molt respecte a aquesta possibilitat i Marco era dels que pensava que eraa la pista per guanyar, sí, però també per fer disfrutar l'afició", comentava, assegut al box de Simoncelli, l'italià Maurizio Vitali, expilot de categoria i responsable dels cascos AGV, com el que portava Simoncelli.
Una miqueta més enllà hi havia el francès Hervé Pocharal, responsable de l'equip Tech3 de Yamaha on milita Edwards i, naturalment, estava banyat en llàgrimes. "Increïble, ha sigut increïble, i ja ni t'explico com està Colin, totalmentdestrossat. Encara que penses que aquestes coses poden passar, mai no ho penses, mai". Pocharal ha rebut immediatament, l'abraçada de Carmelo Ezpeleta, màxim responsable de la companyia espanyola Dorna, que organitza el Mundial, i que estava passejant pels boxs comunicant la mala notícia en persona abans de fer pública la mort del jove pilot italià. Mitja hora abans d'aquestacerimònia, Ezpeleta havia assegurat que "Simoncelli està molt malament i hem decidit suspendre la carrera". Hi ha qui pensa que ja havia mort i que l'organització simplement estava comprant temps per anunciar la mort amb cautela.
- Espai cultural L’Ateneu Barcelonès atrau ‘expats’ àvids de llengua i cultura catalana
- Històries de LEs Glòries (I) Quan les Glòries van poder ser Sant Jaume
- La realitat imita l’art El petit poble de Lleida on Picasso va superar el seu bloqueig artístic
- La demanda d’habitatge gira cap a les llars unipersonals
- Reglament de trànsit El canvi de normativa sobre llums d’alerta genera un mercat fraudulent
- Niubó descarta reimplantar la sisena hora i defensa reduir ràtios
- Les 57 rutes intercontinentals del Prat fan preveure un any de rècord
- Consum culpa de l’augment del joc ‘online’ la recuperació dels incentius
- L’onada de calor deixa màximes de 42 graus a la província d’Ourense
- El Vaticà mira "amb lupa" Hijas del Amor Misericordioso