Sostenibilitat
L’Ajuntament de Mollet entrega 1.173 euros a l’Escola Sant Vicenç pel projecte A-prenem el Sol
El consistori va assumir el 90% del cost de l’obra i l’AMPA del centre el 10% restant, que ara se li ha tornat

Mollet del Vallès (Vallès Oriental) va ser seleccionada el 2020 per la Diputació de Barcelona per formar part d’un projecte pilot anomenat A-prenem el Sol, una iniciativa que té l’objectiu d’aconseguir escoles més sostenibles i respectuoses amb el medi ambient gràcies a la participació conjunta dels ajuntaments, les escoles i les associacions de famílies dels alumnes. En aquest cas, el projecte ha comportat la posada en marxa d’una instal·lació fotovoltaica de 15 kWp i dues plaques fotovoltaiques amb finalitats educatives a l’Escola Sant Vicenç.
A partir d’aquí, l’Ajuntament va assumir el 90% del cost de l’obra i l’AMPA de l’escola el 10% restant. El compromís era tornar aquest 10% aportat per l’AMPA a l’escola mitjançant el 50% de l’estalvi aconseguit i, per aquesta raó, s’ha fet entrega d’un xec de 1.173 euros que l’escola destinarà a diferents inversions consensuades en material, activitats o actuacions d’eficiència energètica.
«El pla no només comportarà beneficis ambientals i econòmics, sinó que també preveu un ús pedagògic de les instal·lacions per incentivar l’educació de l’alumnat, la formació del professorat i la conscienciació de la ciutadania en matèria d’energies renovables a través de diferents materials i recursos educatius», afirma l’Ajuntament de Mollet del Vallès.
Estalvi energètic
Notícies relacionadesAquesta iniciativa és l’evolució del projecte 50/50, una iniciativa en què Mollet participa des de l’any 2013 amb l’objectiu de reduir la despesa energètica a les escoles públiques de la ciutat. El concepte es basa en el fet de tornar el 50% d’aquest estalvi a les escoles perquè el dediquin a equipaments necessaris.
Més notícies de Mollet a l’edició local d’EL PERIÓDICO
- Previsió meteorològica ¿Quants dies ens queden d’onada de calor?
- Auge de l’autoconsum Desconnexió del sistema elèctric: es dispara la instal·lació de plaques solars per pagar 12 euros al mes de llum
- Mesures anticrisi Abonaments gratis de Renfe: ¿Com es pot fer el registre per obtenir el bitllet gratuït per a trens de Rodalies a Catalunya?
- Els Mossos detenen un jove de 19 anys El robatori de 600 metres de fibra òptica suspèn l’alta velocitat entre Madrid i Barcelona
- Sentit Girona Col·lapse a l’AP-7 per l’accident mortal d’un camió a Fogars de la Selva
- Art ocult Un Tàpies a Villa Meona: el misteriós quadro pixelat del ‘reality’ de Netflix i Tamara Falcó
- SOTA SOSPITA El Barça veu criminalitat en les renovacions de De Jong, Lenglet, Piqué i Ter Stegen
- Obituari Jordi Mancebo: el doctor que pintava constel·lacions blaves
- Emergència La dessalinitzadora del Prat, a punt d’arribar al 100% de la seva capacitat: «Mai havíem tingut tanta necessitat d’aigua»
- Colòmbia Independentistes catalans i Monedero carreguen contra el Rei per no aixecar-se a Colòmbia al pas de l’espasa de Bolívar