Fira tecnològica
Trump utilitza l’MWC per carregar contra la regulació tecnològica d’Europa

Brendan Carr, presidente de la Comisión Federal de Comunicaciones, durante el MWC 2025. /
El president nord-americà Donald Trump ha aprofitat l’aparador mundial que és el Mobile World Congress, la influent fira tecnològica que aquests dies es torna a celebrar a Barcelona, per carregar contra la regulació tecnològica adoptada per la Unió Europea, i se suma així a les crítiques que, des de fa anys, repeteixen els gegants europeus de les telecomunicacions.
En la primera jornada del congrés, Brendan Carr, el nou president de la Comissió Federal de Comunicacions dels Estats Units, ha denunciat durament la llei de serveis digitals (o DSA, per les sigles en anglès), la regulació europea que obliga els gegants d’internet –la immensa majoria nord-americans– a frenar la desinformació.
«És un règim regulador que imposa normes excessives, va en contra de la nostra tradició de llibertat d’expressió i de les nostres empreses. I les defensarem», ha remarcat. En el seu primer viatge a Europa des que va ser designat en el càrrec pel mateix Trump, fa tan sols 41 dies, Carr ha propugnat una eliminació de la normativa que doni via lliure a aquestes companyies. «Per sort, als EUA la regulació de mà dura s’ha acabat», ha conclòs.
Rectificació de la UE
Notícies relacionadesFins i tot la UE s’ha afegit a les crítiques, oferint un to que apunta a certa rectificació en el rumb regulador seguit fins ara pels membres del club comunitari. «El nostre objectiu rector serà la simplificació de la normativa, reduirem la càrrega reglamentària», ha concedit Henna Virkkunen, vicepresidenta executiva per a la Sobirania Tecnològica de la Comissió Europea, que va certificar el seu gir conservador a finals del 2024.
La política finlandesa ha llançat un missatge conciliador amb la indústria, mostrant la seva intenció d’accelerar la concessió de permisos administratius per accelerar el desplegament de nous projectes tecnològics com la inversió del 200.000 milions d’euros en IA anunciada al febrer per Ursula Von der Leyen.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Energia Red Eléctrica ja va alertar al febrer del risc de "desconnexions severes" de llum pel 'boom' de les renovables
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Futbol Sis partits de sanció a Rüdiger, que els aprofita per operar-se
- Champions league Dembélé silencia l’Arsenal i acosta el PSG a la final de Múnic
- Apunt ¿S’ho imaginen?
- LA CITA DE MONTJUÏC Final guanyada, final per jugar
- PARTIT 100 AMB EL BARÇA Lamine Yamal: "La por la vaig deixar al parc de Mataró fa temps"