CITA D'ÈXIT
El Mobile World Congress 2017 bat tots els rècords amb 108.000 visitants
La fira supera novament les previsions en una edició marcada pels nous telèfons, el 5G, la internet de les coses i la robòtica
Els trajectes en taxi des de l'aeroport pugen al 38% respecte de l'any passat
El Mobile World Congress 2017, la fira més gran de tecnologia mòbil del món, ha tornat a batre el seu rècord al rebre en l'edició que s'acaba aquest dijous amb 108.000 visitants. Això suposa incrementar en 7.000 el nombre de congressistes visitants de la fira (l'any passat en van ser 101.000).
La present edició del MWC ha estat marcada per la varietat de tecnologies que s'han presentat. Més enllà dels clàssics anuncis de mòbils (Huawei, LG, Sony i altres firmes han sigut els protagonistes), també hi ha hagut molt espai per discutir del 5G, la tecnologia de connexió mòbil que marcarà el futur, la internet de les coses, la robòtica, els drons o també la presència femenina en les empreses tecnològiques.
Els plats fort d'aquesta edició han sigut la presència del cofundador i conseller delegat de Netflix, Reed HastingsNetflix, i del creador de Pokémon Go, John HankePokémon Go. També s'ha celebrat per primera vegada la jornada Women4tech.
També han sigut un èxit les cites paral·leles celebrades a Montjuïc. El 4YFN s'ha consolidat com la gran cita mundial de les 'start-ups', mentre que la primera edició del festival de ciència i tecnologia per als més joves Youth Mobile Festival ha rebut la visita de més de 20.000 estudiants.
La pròxima edició de l'MWC se celebrarà del 26 de febrer a l'1 de març també a Barcelona. El congrés se celebrarà a Barcelona almenys fins al 2023.
MÉS VOLS PRIVATS
Notícies relacionadesTambé s'ha notat l'increment de visita a l'aeroport de Barcelona-el Prat, que ha operat 343 vols privats durant la setmana de l'MWC (10 més que l'any passat). Aquesta xifra suposa un increment del 300% respecte a una setmana habitual del mes de febrer.
Durant els dies del congrés, a l'aeroport els trajectes de taxi han sigut de més 80.000, un 38% superior respecte a l'última edició de l'MWC. L'increment d'activitat durant l'MWC també ha tingut repercussió en l'àrea comercial de l'aeroport. Durant aquesta setmana, les vendes s'han incrementat un 43%. Els productes més venuts han sigut articles de perfumeria, vins, torrons i records de la ciutat de Barcelona.
- L'Ajuntament de Girona desnona una família que ocupava un pis de "forma il·legal"
- Li roben una bicicleta de 12.000 euros mentre era en una cafeteria del Barri Vell de Girona i els Mossos la recuperen
- Debat a Anglaterra Wendy Duffy, la dona de 56 anys que opta per l’eutanàsia després de morir el seu únic fill ofegat: “No vull estar en aquest món sense ell”
- A puente de Vallecas Mor un menor apunyalat per un jove des d’un patinet a Madrid
- Aquesta matinada passada Detinguts tres homes a Vila-seca acusats de robar combustible d’autobusos
