MWC

18 operadors llançaran mòbils amb Firefox OS

Els primers telèfons amb aquest nou sistema operatiu costaran al voltant de 80 euros

Firefox US.

Firefox US.

1
Es llegeix en minuts
JOSEP M. BERENGUERAS / Barcelona

Es va presentar sense fer gaire soroll l'any passat, però el sistema operatiu per a mòbils de Mozilla, Firefox OS, està cridat a ser una de les estrelles del Mobile World Congress. El dia previ a l'obertura del congrés la companyia ha anunciat en un multitudinari acte que un total de 18 operadors mòbils recolzen el projecte i llançaran terminals amb aquest sistema operatiu. El preu dels primers telèfons rondarà els 80 euros.

Firefox US és aigua fresca per als operadors, que havien de pagar alts preus per les llicències d'altres sistemes operatius. El nou sistema, basat en HTML 5, és molt menys pesat, cosa que permet que terminals amb menys prestacions puguin executar aplicacions i accedir a internet com si es tractés de mòbils d'alta gamma. El projecte, que va rebre el primer reconeixement de la mà de Telefónica, és ara una realitat, i altres empreses com América Móvil, China Unicom, Deutsche Telekom, Etisalat, KDDI, KT, SingTel, Smart, Sprint, Telecom Italia o Telenor llançaran també terminals amb Firefox US.

Notícies relacionades

Els primers telèfons amb Firefox US que es llançaran inicialment en aquests mercats seran fabricats per Alcatel One Touch, LG, Huawei ZTE, i portaran incorporat el processador Snapdragon de Qualcomm. Telefónica ha anunciat que llançarà els primers terminals a l'estiu a Veneçuela, Brasil, Colòmbia i Espanya.

Firefox OS comptarà amb mapes de Nokia i un innovador sistema de recerca que permetrà buscar a la web, el terminal i la botiga d'aplicacions al mateix temps. A més, vindrà amb populars aplicacions com Facebook o Twitter ja integrades.