Anar al contingut

Patrocina:

Entrevista

Viktoria Lindner: «Si vols talent, treball a distància»

La consellera delegada de Done Training afirma que les empreses no poden esperar que la gent visqui en ciutats on paga el 75% o més dels seus ingressos

Estel Estopiñán

Viktoria Lindner: «Si vols talent, treball a distància»

OT CUEVAS

Viktoria Lindner, consellera delegada (CEO) de Done Training, ajuda empreses i ‘start-ups’ a atreure i fidelitzar treballadors i directius amb talent digital, una de les principals preocupacions de milers d’empreses. Col·labora amb Barcelona Digital Talent, una iniciativa per desenvolupar noves habilitats digitals i situar la ciutat de Barcelona com una capital generadora de talent digital a nivell mundial.
-Trobar talent digital s’ha convertit en un dels reptes més grans que afronten avui les empreses. ¿Per què?
-Hi ha una gran bretxa de talent digital. Se’n necessita més del que hi ha al mercat perquè les empreses creixen molt ràpid i no gaire gent se centra en la formació digital, especialment per a la indústria tecnològica. A més, la major part de les ‘start-ups’ que creixen ràpidament van als ‘hubs’, a les ciutats més grans del món, com Tel-Aviv, Barcelona o Berlín. Però viure en aquestes grans ciutats és difícil, ja que hi ha un problema enorme d’allotjament i els salaris no són prou bons.

-Davant aquesta bretxa de talent, ¿què és el que poden fer les empreses?
-Ser més obertes. No pots esperar que la gent visqui en ciutats on paga el 75% o més dels seus ingressos per la vivenda i la resta de les seves despeses. Si vols talent, has d’estar obert a opcions de treball a distància.
-¿I els governs?
-Recolzar les empreses amb formació i donar-los eines per afrontar nous models de treball. Per exemple, configurar equips a distància; treballar adequadament amb nous enfocaments d’organització; utilitzar eines digitals; fer que la comunicació interna funcioni; o construir a partir d’objectius i resultats clau, etc.
-Aquest és un problema, també, per a les ‘start-ups’. ¿Com poden atreure els millors?
-L’‘employer branding’ és el principal. No és només tenir una pàgina web sofisticada. També és tenir una cultura i una estratègia darrere: definir els valors principals i cenyir-s’hi amb cada procés i treballar amb objectius i una bona gestió d’expectatives. És imprescindible un bon lideratge, ser un visionari i inspirar els treballadors. Sempre amb un enfocament holístic. Tenir un salari just que et demostri que ets valuós és millor que ‘ets part d’un projecte increïble’. La gent no només treballa per ser part d’un gran projecte, també treballa per un salari.
-Ajuda les ‘start-ups’ a construir una cultura d’empresa forta ¿Quins són els seus errors més habituals?
-No entendre el punt d’inflexió del treball d’execució, com el reclutament, les tasques del dia a dia, apagar focs, etc. Aquestes són, per descomptat, les necessitats més grans al principi. Però després arriba un punt d’inflexió en què has de tenir estàndards, processos i pautes, en què el teu coneixement necessita estar estandarditzat, en un procés que pugui ser escalat i tenir un altre abast. La majoria de les ‘start-ups’ fallen en aquesta transició entre ser àgils, treballar amb recursos i simplement fer que les coses funcionin i tornar-se més estratègiques. I això s’ha de fer, perquè si no, no podràs créixer.

-¿El futur passa per convertir-nos en treballadors a distància?
-El nostre equip de 30 persones és totalment remot. Mai hem tingut una oficina i creiem que és part del nou treball, que significa donar autonomia a les persones i confiar que volen treballar i mostrar els seus èxits. No hauríem de ser avaluats pel temps que hi dediquem, sinó pel resultat generat. Aquesta és, per a mi, la transició cap al concepte de nou treball en el futur. I pot funcionar, segur.