TRIBUNA
"Un acord històric"
Celebrem un gran acord històric per a la mobilitat metropolitana. Un pacte del qual que ens beneficiarem els més de 3 milions de ciutadans de la metròpoli.
Amb la tarifa plana, que permetrà viatjar a preu d’una zona per tota l’àrea metropolitana, convertim el transport públic en una mica més accessible encara. Així, donem resposta i fem efectiva una llarga reivindicació dels veïns i alcaldes dels municipis de la segona corona metropolitana.
La reducció del preu del bitllet suposarà un impacte directe a les nostres butxaques i comportarà un estalvi important per a aquells que facin trajectes entre les dues corones en qualsevol sentit.
Aquesta mesura també posa de manifest el lideratge del’AMB com a prestadora de serveis i gestora supramunicipal de mobilitat. La visió metropolitana és clau si volem avançar cap a una nova mobilitat sostenible, intel·ligent i eficaç.
A més del preu, per aconseguir que els ciutadans que avui es desplacen en vehicle privat utilitzin el transport públic, també és necessari continuar millorant el servei.
Després d’aplicar la tarifa, tenim previst implementar un conjunt de nous serveis i millores en línies d’autobusos i infraestructures en aquests municipis de la segona corona metropolitana.
Notícies relacionadesTot això amb l’objectiu estratègic que sempre hem defensat: facilitar el canvi d’hàbits dels ciutadans per reduir la contaminació atmosfèrica i millorar la qualitat de l’aire.
Antoni Poveda, vicepresident de Mobilitat i Transport de l’AMB
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- HANDBOL Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions
- Barcelonejant La nit que Basté va robar una corbata
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Una nutricionista sobre la dieta que cal seguir si tens el còlon irritable: "No has de menjar res que t’inflami"
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Xifres d’Interior Rècord d’identificacions policials a Catalunya: 1,2 milions el 2024
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Acte del PP Feijóo demanarà la compareixença de Sánchez al Congrés perquè es «retratin» els seus aliats: «Si el segueixen recolzant, seran els seus encobridors»