Anar al contingut

Col·labora:

TRIBUNA

Mercaderies i mobilitat

Antoni Poveda

El sector de la distribució urbana de mercaderies també se sumarà al canvi d’hàbits. Això passa per reduir l’ús dels vehicles més contaminants en aquest segment de mobilitat, com ja hem plantejat, amb horitzó 2020. 

Però també, per part de l’administració, passa per posar més facilitats, informació i eines als agents del sector, com són comerços, empreses i distribuïdors. 

I així ens ho hem proposat des de l’AMB. D’una banda, la creació de normatives més homogènies i el fet de facilitar-ne l’accés es converteixen en elements claus que hem de resoldre des de les administracions públiques supramunicipals.

Les noves tecnologies, en aquest sentit, són claus. Per aquesta raó, l’AMB crearà una app per a la gestió de les zones de càrrega i descàrrega a nivell metropolità.

Aquesta plataforma tecnològica es convertirà en una eina de treball diària fonamental per als treballadors del sector. Finalment, en un context com l’actual, de transformació cap a energies més netes, no podem oblidar-nos de les subvencions.

Fa falta una discriminació positiva que ajudi a instaurar aquestes noves alternatives sostenibles com a opcions reals i prioritàries. Des de l’AMB estem treballant en un programa de subvencions per promoure l’ús de flotes sostenibles per a empreses, però no ho podem fer sols. Fa falta, i demanem, la implicació de la Generalitat i del Govern central.

Antoni Poveda, vicepresident de mobilitat i transport de l’AMB