Caprabo aposta per la proximitat
Els productes de DOP catalanes augmenten les vendes el 21%

FRUITA.Productes de proximitat en un supermercat Caprabo. /
A vegades, la millor innovació és simplement mirar què tenen les empreses al voltant i apostar per la cosa local. Això és el que està fent Caprabo des del juliol del 2013, quan va decidir donar als productors locals un espai als supermercats perquè venguessin els seus productes. Des d'aleshores, Caprabo ha introduït en els seus supermercats més de 1.530 referències de més de 224 petits productors i 26 cooperatives agràries de Catalunya, dins del seu pla de proximitat per comarques, que a més està derivant en un augment de les vendes.
«Per als productors és una nova eina per comercialitzar els articles, mentre que nosaltres apostem pel producte local i els consumidors també ho agraeixen», explica Fernando Tercero, responsable de productes de proximitat de Caprabo.
Notícies relacionadesEl treball és constant, perquè el que fa la cadena és anar comarca per comarca a detectar productors que vulguin participar en aquesta iniciativa. «És el productor el que fixa el preu de venda», agrega Tercero. La companyia ja fa «dues dècades» que aposta pels productes catalans, però l'experiència de vendre aliments de proximitat està aconseguint «altes taxes de repetició de vendes». Els productors venen als súpers Caprabo de la seva zona, ja que la intenció és precisament que els aliments siguin al més frescos possible. «Aquesta estratègia ha donat resultats, i ja fa molts anys que creixem en fruita. Ara, el 80% de la poma que venem és de Girona, i el mateix passa amb la pera, que ve gairebé tota de Lleida, i ara estem fent el mateix amb la fruita d'os», afegeix el directiu.
El setembre del 2013, Caprabo es va convertir en el primer supermercat a incloure el segell oficial Venda de Proximitat als seus locals, i també és el primer supermercat a ser l'única cadena de supermercats que disposa productes de totes les DOP catalanes. Aquests establiments han aconseguit un increment de les vendes en l'últim any del 21%. La firma, a més de continuar promocionant les fruites locals, ara vol fer el mateix amb les verdures, sobretot amb els productors pertanyents al Baix Llobregat. J. M. BERENGUERAS
- Pensions Això és el que cal cotitzar per jubilar-se amb 63 anys
- Entrevista Conrado Fernández: «Als carrers de Badalona ja gairebé mai et treuen la navalla»
- Pablo Bustinduy: "Volem generar condicions perquè la gent gran pugui viure a casa"
- Francesc-Marc Álvaro: "Junts treballa perquè la dreta arribi més d’hora que tard al Govern"
- Estrena a Montjuïc Tot a punt al Lliure per a ‘L’herència’
- Ferit crític un noi de 23 anys després de caure d'un mirador
- La Mitja Marató des de dins La festa del running conquereix Barcelona amb la Mitja Marató més divertida: «Montoya, por favor»
- Conferència de Seguretat de Múnic Europa busca una estratègia comuna de Defensa urgent davant el menyspreu dels EUA
- LA POLÈMICA MADRIDISTA Flick opina que Bellingham va faltar al respecte a l’àrbitre
- 56 minuts i 42 segons Kiplimo polvoritza el rècord del món amb una gesta per al record a la Mitja Marató de Barcelona