editorial
¿I la llei de 'start-ups'?
No es tracta d'un tracte de favor, sinó de veure si realment volem que BCN sigui la capital de l'emprenedoria

Malgrat les dificultats com la fiscalitat o les traves que suposa la llei d’estrangeria, Barcelona continua sent atractiva per als emprenedors i tots aquells que busquen un entorn propici per als nous negocis.
N’hi ha prou amb veure el que diu una enquesta com ‘The State of European Tech’, un dels informes de referència de l’ecosistema digital elaborat per Atomico. Hi ha molts exemples que la capital catalana s’ha convertit en un imant no només per als emprenedors autòctons, sinó per als forans.
Aquesta retroalimentació entre els uns i els altres és la que està fent que Barcelona tingui el talent com un dels seus punts forts. D’iniciativa, n’hi ha, com s’ha vist amb la ràpida organització de Tech Spirit Barcelona per pal·liar la cancel·lació del MWC i el saló 4YFN.
Et pot interesarLes multinacionals que han escollit aquest entorn per establir els seus centres tecnològics i de desenvolupament han contribuït a portar talent. Si d’alguna cosa ens podem vanagloriar és del clima, del bon nivell de vida de la ciutat. És una cosa que s’ha de preservar i són elements que constitueixen un veritable atractiu per a tots aquells que tenen una idea per iniciar un negoci tecnològic o digital.
I tot això amb variables que hi juguen en contra, com una fiscalitat i altres normes que dificulten el desenvolupament i atracció de talent. És per això que seria el moment de desenterrar el projecte d’una llei de ‘start-ups’, un marc legal que contribueixi a estimular el creixement d’aquest tipus de negocis, no perquè requereixin un tracte de favor, sinó perquè necessiten determinades normes que facilitin el seu desenvolupament. Clar, això si és que volem impulsar de veritat la Barcelona com a capital emprenedora.
- Fenomen urbà La irrupció de les macrocuines alarma els veïnats de Barcelona
- Mesures del Procicat per la Covid-19 Catalunya obrirà els centres comercials de dilluns a divendres
- Una dona dona a llum en plena Gran Via de Barcelona
- Guia pràctica 12 consells per abans, durant i després de rebre la vacuna contra la Covid-19
- Així és la trobada entre un bussejador i un tauró balena a les Maldives | Vídeo
- El Parlament Europeu deixa Puigdemont a un pas de perdre la immunitat
- 40è aniversari del fracàs del cop d’Estat El Rei reivindica el paper del seu pare el 23-F i anima a protegir la democràcia
- NOVA LEGISLATURA El PSC presenta un pla per aïllar Vox al Parlament
- A Lliçà d’Amunt Bosch anuncia el tancament d’una altra de les seves plantes a Catalunya i ultima 336 acomiadaments
- La pregunta d’‘Aquí, amb Josep Cuní’ i EL PERIÓDICO ¿Està a favor de convocar manifestacions el 8 de març?