Start-up
Plecto escull Espanya com a laboratori de proves del sud d'Europa
La 'start-up' danesa, comercialitzadora de 'software' perquè les empreses mesurin la productivitat dels seus treballadors, inicia la seva expansió a Espanya

Kristian Øllegaard /
La ‘start-up’ danesa Plecto ha escollit Espanya com el seu laboratori de proves per al sud d’Europa i aquest 2020 ha engegat un programa pilot de creació de continguts en l’idioma local. Aquesta companyia, fundada a Aarhus (Dinamarca) i que el 2019 va facturar tres milions d’euros, es dedica a comercialitzar ‘software’ perquè les empreses mesurin el rendiment i la productivitat dels seus treballadors, per augmentar-los. Fins ara només operava en anglès i, per reforçar la seva expansió internacional, aquest 2020 crearà continguts en castellà per al mercat espanyol. La idea és, si funciona, replicar el model per altres països del sud d’Europa, expliquen fonts de la companyia.
El producte de Plecto parteix de la gestió de dades per reforçar la consciència col·lectiva de l’empresa i visualitzar els objectius als quals es vol arribar. És a dir, el seu ‘software’ habilita la direcció que a les diferents pantalles distribuïdes al llarg d’una oficina apareguin dades d’activitat i resultats. Xifres de vendes, evolució de subscriptors, quants usuaris fidelitzats falten per assolir l’objectiu marcat, etc. L’ús depèn del sector, tot i que des de Plecto expliquen que el seu producte té especial èxit en serveis de banca, atenció al client o comercials.
Notícies relacionadesDes de Plecto treballen tota mena de mètriques, creen contingut ‘gamificat’ (amb lògica de joc) i adaptable a tota mena de dispositius, des d’una pantalla d’ordinador fins a un rellotge intel·ligent. Els treballadors poden anar alimentat l’estadística i la direcció pot descarregar informes diaris per mesurar l’evolució de resultats. A partir d’aquí comercialitzen el producte adaptat a les empreses, que paguen una subscripció mensual segons el volum de la seva plantilla. Una empresa que necessiti 5 llicències paga 80 euros al mes. Actualment tenen 75.000 usuaris a tot el món i una plantilla de 37 empleats, distribuïda entre Dinamarca, el Regne Unit, els Estats Units i Polònia.
A Espanya hi treballen amb algunes multinacionals, com IBM, tot i que aquest 2020 esperen fer el salt al teixit empresarial autòcton. «Ens anem ajustant a la demanda espanyola, però l’objectiu és aconseguir un creixement del 200% durant el primer any. Confiem en el nostre producte i en el mercat espanyol», declaren des de l’empresa.
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Apunt La sort va salvar Fermín
- El Rei agraeix a Al-Sisi el seu paper per a un alto el foc a Gaza
- Seguretat viària ¿Es podrà circular a més de 120 km/h? Els canvis que venen a les autopistes i autovies europees
- El Govern aprovarà l’embargament dimarts després de superar els esculls
- Salut Mental i Joves (II) Josep Matalí, Sant Joan de Déu: "Hem de capacitar-nos per donar un major acompanyament emocional als joves"
- Els premis Barceloní i Barcelonina de l’Any obren les festes de la Mercè
- La festa major de Barcelona Una capital que es reivindica "viva"
- Petons, nervis i la cita més críptica de Julio Camba
- Javier Moll. President de Prensa Ibérica "Representen l’amor per la ciutat"