Perfil

David (Guapo) Callejón, quan els negocis no són cap broma

El popular còmic és un prestigiós inversor i emprenedor que, amb 39 anys, aspira a retirar-se als 40

zentauroepp51965417 26 01 2020 emprendedores caricatura de david callejon200126142504

zentauroepp51965417 26 01 2020 emprendedores caricatura de david callejon200126142504

2
Es llegeix en minuts
Agustí Sala
Agustí Sala

Redactor en cap d'Economia

Especialista en Economia

Ubicada/t a Barcelona

ver +

 «¿I això de guapo?». I l’interpel·lat respon amb la seva vis còmica: «El dubte ofèn». Així és David Callejón (Barcelona, 1980), monologuista que es va fer famós com David Guapo a través d’El Club de la Comedia  però que té una vida paral·lela: la d’empresari i inversor. I això per a ell, que es planteja la seva ocupació com un negoci, no és cap broma.

«La part empresarial l’he tingut sempre. La primera empresa vaig ser jo mateix. He professionalitzat tot el que faig», explica. Al marge de la seva carrera de còmic, un dels grans projectes en què participa és Goi, una ‘start-up’ que connecta particulars i professionals que viatgen d’un lloc a un altre amb altres persones que necessiten realitzar un enviament i que optimitza les rutes mitjançant un algoritme. 

La seva facturació anual arriba als sis milions d’euros i compta amb clients com Ikea i Carrefour i estan negociant amb Correus i Amazon. Mediamarkt, Acciona, Inditex... per posar només uns exemples. La valoració de l’empresa assoleix els 25 milions d’euros i prepara una ronda de finançament d’uns 4 milions. Té com a soci Carlos Blanco, de Conector i Nuclio. Yaiza Canosa, una cosina seva, és la consellera delegada de l’empresa.

Luxe i maó 

Però no és l’única companyia ni projecte en què està ficat. Un altre d’aquests és Bizaluxury, una firma dedicada al luxe personalitzable i, a més, inverteix en promocions immobiliàries i de lloguer. «Faig el que he vist que fan els que tenen diners», sentencia.

Les primeres aparicions televisives de David es van produir en un dels programes d’Andreu Buenafuente, un estiu que el va substituir Berto Romero. «Els vaig agradar i em van donar una secció setmanal», recorda. Va ser El Club de la Comedia el que li va donar la gran empenta. «Era quan s’havia d’aprofitar l’estrebada, però els teatres no treballen amb immediatesa, sinó que programen amb mesos d’antelació. Per això vaig llogar una empresa i els espais per fer les meves representacions», explica.

Notícies relacionades

Incansable, David, abans dels projectes actuals va muntar una consultoria informàtica amb la qual va guanyar «clients potents», però dos anys després es va adonar que en lloc d’aconsellar era millor posar en marxa projectes propis. Va ser quan va iniciar Goi amb la seva cosina Yaiza.

Té clara la seva meta. Amb 39 anys assegura que el seu objectiu és retirar-se als 40 i dedicar-se a gestionar els negocis i realitzar «només algunes col·laboracions i aparicions puntuals». De moment dedica part del temps lliure a escriure un guió amb Santiago Segura. «No sé si s’arribarà a fer la ‘pel·li’, però ens ho passem bomba», sentencia.