Perfil
David (Guapo) Callejón, quan els negocis no són cap broma
El popular còmic és un prestigiós inversor i emprenedor que, amb 39 anys, aspira a retirar-se als 40

«¿I això de guapo?». I l’interpel·lat respon amb la seva vis còmica: «El dubte ofèn». Així és David Callejón (Barcelona, 1980), monologuista que es va fer famós com David Guapo a través d’El Club de la Comedia però que té una vida paral·lela: la d’empresari i inversor. I això per a ell, que es planteja la seva ocupació com un negoci, no és cap broma.
«La part empresarial l’he tingut sempre. La primera empresa vaig ser jo mateix. He professionalitzat tot el que faig», explica. Al marge de la seva carrera de còmic, un dels grans projectes en què participa és Goi, una ‘start-up’ que connecta particulars i professionals que viatgen d’un lloc a un altre amb altres persones que necessiten realitzar un enviament i que optimitza les rutes mitjançant un algoritme.
La seva facturació anual arriba als sis milions d’euros i compta amb clients com Ikea i Carrefour i estan negociant amb Correus i Amazon. Mediamarkt, Acciona, Inditex... per posar només uns exemples. La valoració de l’empresa assoleix els 25 milions d’euros i prepara una ronda de finançament d’uns 4 milions. Té com a soci Carlos Blanco, de Conector i Nuclio. Yaiza Canosa, una cosina seva, és la consellera delegada de l’empresa.
Luxe i maó
Però no és l’única companyia ni projecte en què està ficat. Un altre d’aquests és Bizaluxury, una firma dedicada al luxe personalitzable i, a més, inverteix en promocions immobiliàries i de lloguer. «Faig el que he vist que fan els que tenen diners», sentencia.
Les primeres aparicions televisives de David es van produir en un dels programes d’Andreu Buenafuente, un estiu que el va substituir Berto Romero. «Els vaig agradar i em van donar una secció setmanal», recorda. Va ser El Club de la Comedia el que li va donar la gran empenta. «Era quan s’havia d’aprofitar l’estrebada, però els teatres no treballen amb immediatesa, sinó que programen amb mesos d’antelació. Per això vaig llogar una empresa i els espais per fer les meves representacions», explica.
Et pot interesarIncansable, David, abans dels projectes actuals va muntar una consultoria informàtica amb la qual va guanyar «clients potents», però dos anys després es va adonar que en lloc d’aconsellar era millor posar en marxa projectes propis. Va ser quan va iniciar Goi amb la seva cosina Yaiza.
Té clara la seva meta. Amb 39 anys assegura que el seu objectiu és retirar-se als 40 i dedicar-se a gestionar els negocis i realitzar «només algunes col·laboracions i aparicions puntuals». De moment dedica part del temps lliure a escriure un guió amb Santiago Segura. «No sé si s’arribarà a fer la ‘pel·li’, però ens ho passem bomba», sentencia.
- Fenomen urbà La irrupció de les macrocuines alarma els veïnats de Barcelona
- Mesures del Procicat per la Covid-19 Catalunya obrirà els centres comercials de dilluns a divendres
- Una dona dona a llum en plena Gran Via de Barcelona
- Guia pràctica 12 consells per abans, durant i després de rebre la vacuna contra la Covid-19
- Així és la trobada entre un bussejador i un tauró balena a les Maldives | Vídeo
- El Parlament Europeu deixa Puigdemont a un pas de perdre la immunitat
- 40è aniversari del fracàs del cop d’Estat El Rei reivindica el paper del seu pare el 23-F i anima a protegir la democràcia
- NOVA LEGISLATURA El PSC presenta un pla per aïllar Vox al Parlament
- A Lliçà d’Amunt Bosch anuncia el tancament d’una altra de les seves plantes a Catalunya i ultima 336 acomiadaments
- La pregunta d’‘Aquí, amb Josep Cuní’ i EL PERIÓDICO ¿S’està banalitzant el concepte ‘ultradreta’?