
Les Tres Xemeneies de Sant Adrià, Barcelona /
Barcelona es convertirà en l’epicentre mundial de l’arquitectura durant el 2026, escollida per la UNESCO i la Unió Internacional d’Arquitectes. La ciutat es converteix així en l’única ciutat del món que repeteix com a seu del congrés de la UIA, que en aquesta edició s’anomena "Becoming. Architectures for a planet in transition". El programa d’activitats de la Capital Mundial de l’Arquitectura 2026, que es desenvoluparà des de Santa Eulàlia fins a Santa Llúcia, inclou més de 1.500 activitats que es duen a terme amb la col·laboració de 170 entitats als deu districtes de la ciutat.
Amb l’objectiu de reconnectar la ciutadania amb l’arquitectura i de difondre la importància que aquesta disciplina té en la vida quotidiana, s’ha dissenyat una programació dirigida a tots els públics: general, professional i educatiu, amb activitats dedicades específicament als centres educatius.
La inauguració serà el 12 de febrer, dia de Santa Eulàlia, i la cloenda, el 13 de desembre, per Santa Llúcia. En total seran deu mesos i cada mes un dels districtes serà l’espai de referència de la Capital Mundial de l’Arquitectura per donar a conèixer les seves particularitats arquitectòniques i urbanístiques i el seu ritme vital.
Notícies relacionadesL’avançament de la programació ha permès conèixer algunes activitats, entre les quals s’inclouen exposicions, rutes i visites guiades, conferències i tallers. Es poden consultar al web de la Capital Mundial de l’Arquitectura i hi destaquen l’Open Barri a Nou Barris, Sants-Montjuïc i Sarrià – Sant Gervasi, el taller 'La ciutat que volem', destinat a nens i nenes d’entre 8 i 12 anys, l’exposició 'Jujol' al MNAC i les exposicions a l’antiga seu de l’Editorial Gustavo Gili: 'Barcelona: intensa, diversa i complexa' i 'Barcelona en transformació. 2035'.
Un llegat per a la ciutat
La Capital Mundial de l’Arquitectura romandrà a la ciutat amb el llegat que hi deixarà, materialitzat en una maqueta de Barcelona a gran escala, que es podrà veure a l’antiga seu de l’Editorial Gustavo Gili, i en la rehabilitació de les mitgeres de deu edificis de la ciutat, fruit d’un concurs internacional que enriquirà el paisatge urbà i millorarà l’habitabilitat i la sostenibilitat dels edificis. Aquesta tardor, com a avantsala d’aquest esdeveniment, a l’antiga seu de l’Editorial Gustavo Gili s’inaugurarà l’exposició 'De mitgeres a façanes', que recollirà el procés i les propostes guanyadores d’aquest concurs internacional que va reunir 439 propostes provinents de 51 països d’arreu del món.
- Mobilitat Via Laietana: l’Ajuntament pinta un pas de vianants tradicional a la plaça d’Antoni Maura per pal·liar la confusió
- Mònica Baró: "Hi ha nens que no entren en literatura però que llegirien en bucle el llibre dels rècords"
- Adeu feliç Brindis sorpresa al Born per acomiadar Juan Viso, el quiosquer emblemàtic del barri: «És part de la nostra identitat»
- METEOROLOGIA El temporal causa almenys una víctima mortal a l’Alt Penedès
- Aíto García Reneses: "Ara faig fotos a ocells. M’hivaig aficionar en un viatge a Sud-àfrica"
- Declaracions polèmiques Trump planeja relacionar l’ús del paracetamol amb l’autisme, contradient dècades d’estudis mèdics
- Violència de gènere Igualtat licitarà de nou el contracte de les polseres antimaltractament per incorporar «millores tècniques»
- Cas Koldo La defensa de Santos Cerdán demana al CGPJ que investigui si el Suprem considera «insultant» la seva estratègia
- El fiscal general, processat La fiscalia demana al Tribunal Suprem que absolgui García Ortiz
- Iniciativa solidària Barcelona llança el seu Districte 11 per a Palestina amb Gay com a regidora i 1,5 milions de pressupost