
El SAIER ofereix acompanyament global a les persones nouvingudes a la ciutat. /
La nova seu del Servei d'Atenció a Immigrants, Emigrants i Refugiats (SAIER) amplia i reagrupa els seus serveis d'acollida, que fins ara estaven dispersos en diferents punts de la ciutat. Es centralitzen en els dos nous equipaments situats al barri d'Hostafrancs, juntament amb la seu del carrer de Tarragona 141, que ja estava en funcionament.
Creat el 1989 per vetllar per un acompanyament global a les persones acabades d’arribar a la ciutat, ofereix informació i assessorament sobre immigració, protecció internacional, emigració i retorn voluntari:
Serveis d'acollida:
Servei de Primera Atenció i Informació (SPAI)
Servei de primera acollida: Servei d'Orientació i Acompanyament a Persones Immigrades (SOAPI)
Serveis d'atenció especialitzada:
Servei d'atenció social
Serveis d’assessorament jurídic
Servei d’orientació en homologació, formació i ocupació
Orientació per a l'acollida lingüística (CNL)
Servei d'acompanyament integral: Programa municipal d'atenció a refugiats Nausica
Tots aquests serveis es presten mitjançant la col·laboració amb recursos i entitats especialitzades:
L'Associació per a l'Orientació, Formació i Inserció de Treballadors Estrangers (CITE) i l'Il·lustre Col·legi de l'Advocacia de Barcelona (ICAB) gestionen els serveis d’assessorament jurídic especialitzat en estrangeria
L'Associació d'Ajuda Mútua d'Immigrants a Catalunya (AMIC) gestiona el servei d’assessorament en homologació d'estudis i orientació laboral
El Consorci per a la Normalització Lingüística (CPNL), que gestiona l’acollida lingüística
La Creu Roja, que gestiona el servei d’atenció social
El Servei d'Assessorament Jurídic en Protecció Internacional (AJPI)
Els serveis transversals de primera atenció i informació i el Servei de Traducció i Interpretació
El SAIER ofereix atenció presencial amb cita prèvia, atenció telefònica (931 532 800) i atenció d'urgència.
La nova seu del SAIER
El nou equipament consta d'una superfície de 1.900 metres quadrats, on destaquen les sales d'atenció amb espais infantils i sala de lactància, així com les sales d'atenció personalitzada. A més, el nou edifici allotja tots els equips en un mateix espai, uns noranta professionals.
L'edifici del carrer de Tarragona 141, que ja estava en funcionament, es manté com a porta d'entrada i acollida al SAIER, on els professionals del Servei d'Orientació i Acompanyament a Persones Immigrades (SOAPI) reben les persones usuàries. Al nou edifici del número 173 es concentren tots els serveis especialitzats i la Direcció d'Immigració i Refugi.
Més de 19.000 persones ateses
L'any 2023, el SAIER va atendre 19.509 persones, 6.065 de les quals eren sol·licitants d'asil procedents de 134 nacionalitats i amb 26 idiomes diferents, que van requerir 3.585 serveis de traducció. Entre les principals demandes, el servei ha gestionat peticions d'alimentació, atenció social urgent, permisos de treball i regularitzacions, així com formació, suport psicològic, denegacions i cites d'asil.
Notícies relacionadesDurant el primer semestre del 2024, cal destacar l'arribada de persones procedents de les illes Canàries que han entrat al país per via marítima des del continent africà, amb un increment significatiu de persones del Senegal, Algèria i el Marroc.
També creix el nombre de persones d'origen ucraïnès, com a conseqüència del conflicte bèl·lic en aquest país, i els serveis d'atenció a persones de nacionalitat palestina, que han passat de 4 persones el primer semestre del 2023 a 40 el primer semestre del 2024. Més enllà d'aquestes tendències, el perfil majoritari de les persones ateses és de nacionalitat colombiana, veneçolana i peruana.
- CICLISME El caos s’apodera de l’estrena del Tour amb Enric Mas de protagonista
- Victòria del campió d’Europa (2-0) El Madrid topa amb Luis Enrique
- Lleida Quatre morts i sis ferits en un accident a l’A-2 a Soses amb quatre cotxes implicats
- Sánchez insisteix a "salvar el vaixell" però perd un altre peó
- Comerç La FNAC d’El Triangle s’acomiada avui amb grans rebaixes
- Educació El psicòleg Álvaro Bilbao recorda les cinc preguntes que has de fer al teu fill abans que sigui tard
- Obesitat a Espanya: una pandèmia que causa una de cada cinc morts evitables
- Estudi de la personalitat Què significa desbloquejar el mòbil cada poc temps, segons la psicologia
- Salut ¿Per què els mosquits sempre et piquen a tu? La ciència ja té la resposta
- Lleida Quatre morts i sis ferits en un accident a l’A-2 a Soses amb quatre cotxes implicats