Acte de constitució de lAltaveu dels infants. /
Trenta nens i nenes de sis escoles de Barcelona han estat investits per l’alcalde Jaume Collboni com a membres de l'Altaveu dels Infants de la Ciutat en la tercera i última fase del programa municipal Parlen els nens i nenes, creat per establir un diàleg entre els més petits i els diferents representants polítics i socials.
Promogut per l'Àrea de Drets Socials, Justícia Global, Feminismes i LGTBI de l’Ajuntament de Barcelona i desenvolupat per l'Institut Infància i Adolescència de Barcelona (IIAB), el projecte tractarà les onze demandes, trenta propostes i més de cent idees que es recullen a l'Agenda dels Nens i Nenes per millorar el benestar de la infància a Barcelona.
Amb la constitució del grup, es garanteix el dret de la infància a ser escoltada en l’àmbit social per afavorir la seva ciutadania activa.
Notícies relacionadesDurant el curs 2024-2025 l'Altaveu dels Infants de la Ciutat es reunirà, per exemple, amb el Consell de Ciutat, l'Acord Ciutadà per a una Barcelona Inclusiva, el síndic de greuges de Barcelona o el Consell Municipal per aconseguir compromisos de la ciutadania adulta per millorar el benestar de la infància.
Les reunions se centraran a valorar l'estat dels nens a la ciutat, des del seu punt de vista i amb el seu protagonisme. L'objectiu fonamental és generar coneixement sobre el benestar de la infància vinculat a l'agenda pública per contribuir a millorar polítiques locals i enriquir debats socials.
- Naufragi a Indonèsia La menor rescatada a Indonèsia al Santi, bussejador voluntari espanyol: «Si són morts no passa res. Però jo els vull amb mi, si us plau»
- Sinistre al Pròxim Orient Els turistes de l’accident a l’Aràbia Saudita eren de la província de Barcelona
- Loteria catalana 01379, primer premi de la Grossa de Cap d’Any 2025
- Loteria catalana 29181 i 15376, quarts premis de la Grossa de Cap d’Any 2025
- Escrit fiscal La fiscalia demana la nul·litat de la condemna del Suprem a García Ortiz per vulnerar el seu dret a la defensa
