En col·laboració amb

Intervencions urbanístiques

En marxa les obres de la ronda de Sant Antoni

La transformació de la via incrementarà els espais per a la ciutadania i les zones verdes

També hi haurà alteracions importants en la mobilitat a Barcelona per obres relacionades amb la construcció de l'estació de Mandri de la L9 de metro

La ronda de Sant Antoni.

La ronda de Sant Antoni. / Ajuntament de Barcelona

3
Es llegeix en minuts

Les obres de transformació de la ronda de Sant Antoni han començat aquest dilluns, 8 de gener, i tindran una durada prevista de setze mesos. S’executaran d’acord amb el projecte aprovat i adjudicat, amb una reurbanització que incrementa els espais per a la ciutadania i les zones de verd. En total s’intervindrà en un espai de 16.300 metres quadrats, i s’hi invertiran 11,6 milions d’euros.

Així, l’espai entre Villarroel i Floridablanca es configura com una nova plaça de plataforma única, completament pacificada i lliure de vehicles, que s’unirà amb la plaça del Pes de la Palla, on s’instal·larà una nova àrea de joc infantil.

Carril bus i permís per a bicicletes

Quant al transport públic, es preveu un carril bus exclusiu de baixada des de Villarroel i fins a Comte d’Urgell, que resol i elimina el pas del bus contra direcció que hi ha actualment pel carrer del Comte d’Urgell. El carril bus estarà situat al costat del cordó de càrrega i descàrrega, que finalment se situarà a la banda del districte de Ciutat Vella d’acord amb la petició dels comerciants de la zona.

Pel que fa a les bicicletes, podran circular per tot l’àmbit mantenint la prioritat de pas dels vianants. La intervenció en aquest tram també preveu més verd. S’incrementen els espais drenants per facilitar el creixement dels arbres existents i se n’hi afegeixen 46 de nous, de manera que hi haurà un total de 150 arbres. Finalment, el projecte de reforma inclou la connexió de l’eix verd del carrer de Tamarit i la renovació de la plaça del Dubte.

Alteracions per obres a Mandri i Bonanova

D'altra banda, aquest mes de genertambé hi haurà afectacions importants a la mobilitat per obres relacionades amb la construcció de l'estació de Mandri de les línies L9 i L10 del metro. L’actuació consisteix en la l’execució de la cobertura definitiva del pou de la futura estació de Mandri i la reurbanització del carrer en un termini de 14 mesos i amb un pressupost de 4 milions d’euros. Amb el reinici del projecte, es realitzarà la cobertura del 90% del pou de l’estació de Mandri, es taparan 730 metres quadrats dels 800 que ocupa el pou i es reurbanitzarà una superfície total de 600 metres quadrats.

L’afectació de la via pública està previst que comenci el cap de setmana del 30 i el 31 de gener. A partir del dissabte 30 de geners’ocuparà la vorera costat Llobregat del carrer Mandri i el carril en sentit mar, de manera que la via passarà a tenir un únic carril de circulació per cada sentit de la marxa.

A partir del diumenge 31 de gener s’ocuparà la vorera del costat mar en sentit Besòs del passeig de la Bonanova i el carril dret, deixant la via amb un carril de circulació sentit Llobregat i dos carrils de circulació sentit Besòs.

El passeig de la Bonanova sense trànsit. /

Ajuntament de Barcelona

L’afectació del cordó de serveis actual del carrer Mandri comportarà també l’anul·lació de les places d’aparcament de zona blava i de motos i el trasllat de la parada de bus 2343 que afecta les línies de bus V13 i N8 de TMB, que es desplaçarà a la vorera mar del passeig de la Bonanova entre els carrers Mandri i Sant Delfí. D'altra banda, s’haurà de reprogramar semafòricament la cruïlla dels carrers Mandri i Bigai.

Notícies relacionades

Està previst també el trasllat de les dues parades que es troben a banda i banda del passeig de la Bonanova i que afecten les línies de bus 70, 123, H4, V11 i N8 de TMB. Aquestes es traslladaran al tram del passeig de la Bonanova entre els carrers Ganduxer i Horaci.

En el traçat del tram central de l’L9, que tindrà origen a Zona Universitària i que acabarà a La Sagrera, es crearan noves estacions com Campus Nord, Sarrià, Mandri, Putxet o Lesseps. Amb la finalització del tram central de l’L9 del Metro de Barcelona, es culminarà la línia ferroviària més llarga d’Europa, amb 47,8 kilòmetres de longitud, que enllaçarà l’àrea metropolitana passant per Barcelona, des de l’Aeroport, al Prat de Llobregat i l’Hospitalet de Llobregat fins a Badalona i Santa Coloma de Gramenet.