Recursos
Ajudes per a l’estalvi i la millora energètica dels establiments
Una nova línia de subvencions, que s’obrirà a finals de setembre, finançarà el 50% del cost de la instal·lació de portes automatitzades en locals d’activitats econòmiques en planta baixa, amb un màxim de 2.000 euros per local, i les actuacions s’hauran d’executar entre el 2022 i el 2023.

Aquesta línia, que disposa d’una partida de dos milions d’euros, no és l’única actuació vinculada a la promoció de l’estalvi energètic de les activitats econòmiques: també s’oferirà assessorament a les persones interessades a través de l’Oficina de Transició Energètica de Pimec, impulsada amb l’Ajuntament.
L’actuació respon al reial decret llei 14/2022, d’1 d’agost, d’estalvi energètic. La normativa estatal obliga a adequar i automatitzar les portes d’entrada de tots els edificis i locals amb accés des del carrer, amb l’objectiu de mantenir la temperatura interior i evitar el malbaratament d’energia. Amb aquesta mesura, el Govern municipal serà el primer d’una gran ciutat de l’Estat a impulsar una iniciativa d’aquest tipus.
Aposta per la sostenibilitat i la reactivació econòmica
Aquesta convocatòria dona continuïtat al programa reActivem Barcelona, que ha fomentat les actuacions en l’àmbit de la sostenibilitat i equitat econòmica donant suport a les inversions que hagin suposat un progrés cap a una economia baixa en carboni i una millora de l’eficiència energètica. El programa s’emmarca en els fons Cecore, destinats a ajudar les mateixes activitats econòmiques que ara es podran beneficiar de la nova línia de subvencions.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Energia Red Eléctrica ja va alertar al febrer del risc de "desconnexions severes" de llum pel 'boom' de les renovables
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»