Arriba l’Orgullosa per celebrar la diversitat sexual i de gènere

Més de 100 propostes artístiques visibilitzaran la pluralitat de les mirades del col·lectiu LGTBIQ+

Arriba l’Orgullosa per celebrar la diversitat sexual i de gènere
2
Es llegeix en minuts

Com a ciutat pionera i referent en la lluita de lesbianes, gais, transgèneres, bisexuals i intersexuals (LGTBI), Barcelona oferirà durant gairebé un mes i mig una programació específica per acostar la realitat dels diversos col·lectius a tota la ciutadania. Una programació intergeneracional, transfeminista i interseccional, elaborada en col·laboració amb les entitats, els museus, les biblioteques, els centres cívics i els agents de cada districte que durant tot l’any treballen per reivindicar els drets LGTBIQ+.

Es podrà recordar Flor del Campo al seu barri de la Trinitat escoltant flamenc; participar en una jornada de famílies diverses a Sant Martí; compartir una tarda de Sarao Drag a una plaça de Gràcia; cosir juntes un vestit multicos per desconstruir el gènere; escoltar un cor de veïnes cantant sobre la memòria del col·lectiu LGTBI; participar en un taller col·lectiu per canviar de nom els contes infantils, i incloure les famílies de sexualitat dissident. I també es podrà disfrutar de les actuacions d’Isabel do Diego, Gabriela Wiener, Fito Conesa, Sara Manubens, Missex, Personaje Personaje, Cobalt, ALV o Me Siento Extraña, entre d’altres. Són tan sols algunes de les propostes destacades del programa de l’Orgullosa, que podeu consultar per districtes i per dates, a través del cercador que trobareu a orgullosa.barcelona.

L’Orgullosa, als barris i als museus

Per ampliar l’abast de la commemoració, l’Orgullosa inclou una programació descentralitzada i interseccional que s’ha elaborat en col·laboració amb les entitats i els agents de cada districte que treballen dia a dia en la defensa dels drets LGTBI.

Notícies relacionades

Diferents museus de la ciutat com el Macba, el MNAC, el Museu Picasso o el Museu Marítim ofereixen propostes per reflexionar sobre temes LGTBI a través de diferents mirades a les seves col·leccions, visites guiades i altres activitats específiques. A més, el 30 de juny s’ha previst una jornada de taules rodones al Centre LGTBI de Barcelona per repensar les institucions museístiques des d’una mirada ‘queer’.

Una explosió de color i simbolisme

El cartell de l’Orgullosa és obra de l’il·lustrador Javier Navarro, més conegut com el Dios de los Tres, amb tipografia de Javier Alcaraz. Es tracta d’un disseny ple de motius LGTBI i de referències a Barcelona, com el Gat del Raval, un dels eixos del moviment ‘queer’ més fresc i efervescent de la ciutat. La ciutadania pot aconseguir un exemplar en paper del cartell a la Sala Ciutat, al carrer de la Ciutat, 2, o el pot descarregar en format digital. Consulteu tota la programació de l’Orgullosa.