SANITAT
Els aliments i begudes perjudicials per a la salut no tindran espai en els suports publicitaris municipals
Dues instruccions municipals regularan la presència de publicitat de productes de baixa qualitat nutricional
Mitjançant dues instruccions municipals es regularà la presència de publicitat d’aliments i begudes de baixa qualitat nutricional als suports municipals com banderoles, marquesines o lones a l’espai públic. Així mateix, es reforçarà la presència de productes saludables en equipaments i serveis municipals.
Les noves instruccions estan alineades amb les plantejades pel Ministeri de Consum per limitar la publicitat dirigida a menors de 16 anys d’aliments que incompleixin els perfils nutricionals establerts per l’Organització Mundial de la Salut (OMS). Les dues instruccions municipals que s’aprovaran en les pròximes setmanes volen impulsar un sistema alimentari urbà més sa, just i sostenible, d’acord amb els compromisos adquirits en el Pacte de Milà del 2015 i en el marc de la designació de la ciutat com a capital mundial de l’alimentació sostenible 2021.
L’obesitat s’incrementa entre els joves
Notícies relacionadesL’Enquesta de factors de risc a l’escola secundària (FRESC) reflecteix que durant el curs 2020-2021 ha augmentat el nombre de casos d’obesitat a la ciutat. Dels cursos estudiats (segon i quart d’ESO, segon de batxillerat i cicles formatius de grau mitjà), el 9,8% de la població jove presentava obesitat (un 12,4% dels nois i un 7,3% de les noies), i l’obesitat és molt més present en estudiants de centres situats en barris amb un nivell socioeconòmic baix, tant en nois (15% davant el 10,7%) com en noies (9,7% davant el 5,7%).
L’enquesta FRESC del curs 2020-2021 recull que la freqüència amb què es consumeixen productes amb menys valor nutricional, com la brioixeria, refrescos, sucs envasats i llaminadures, és excessivament alta, entorn de la meitat de la població d’aquests cursos consumeix aquests aliments més de tres vegades al mes.
- Dos anys de polèmica Barcelona porta a votació el trasllat del parc de bombers a l’avinguda de Sarrià amb 860 metres quadrats més de verd a l’entorn
- Estalvis en perill Un adolescent català buida els comptes de la família en webs de pornografia
- Molta cura Declaració de la Renda 2026: la Guàrdia Civil intervé i avisa els contribuents sobre això que pot arribar al teu mòbil
- En les xarxes socials Trump diu que «fa pena veure» Espanya per les seves «desastroses» xifres econòmiques
- Cimera progressista a Barcelona Illa apel·la al seny per plantar cara a l’onada reaccionària: «Res està escrit, res és inevitable»
