En col·laboració amb

EDUCACIÓ INFANTIL

Els espais familiars de criança ja donen servei a prop de 1.200 nens i nenes fins als 3 anys

  • El desplegament del Pla d’educació i criança de la petita infància a Barcelona impulsa l’ampliació del servei d’espais familiars de criança municipals (EFCM).

  • L’Escola Bressol Els Gats, inaugurada recentment, inclou també un espai familiar de criança, que ha fet créixer el servei fins a arribar a 1.147 infants i les seves famílies.

Els espais familiars de criança ja donen servei a prop de 1.200 nens i nenes fins als 3 anys
1
Es llegeix en minuts

El curs 2021-2022 comença amb 17 espais familiars de criança municipals distribuïts per tota la ciutat, i durant els pròxims mesos es preveu que la xarxa creixi amb la incorporació de dos espais nous al districte de Nou Barris, als barris de la Trinitat Nova i de Porta, i un tercer espai a Sant Martí, concretament al barri de la Verneda i la Pau. En un sol curs, Barcelona haurà passat de tenir 16 EFCM a tenir-ne 20. Amb l’obertura dels nous espais previstos es podrà arribar a la xifra de 1.237 places, 500 més que abans de la pandèmia.

Un servei educatiu per als infants i les seves famílies

A la ciutat, a més de la xarxa d’escoles bressol municipals, la ciutadania disposa de la xarxa d’espais familiars de criança municipals, un servei públic de recolzament, atenció i acompanyament als nens i nenes fins als tres anys i les seves famílies, que es troba ubicat en equipaments de proximitat com escoles bressol, centres cívics i casals de barri.

Notícies relacionades

Els EFCM estan pensats per promoure el vincle familiar, la trobada i el joc dels infants i el recolzament entre famílies, així com l’acompanyament professional en la criança des d’una mirada educativa i de salut.

Més espais socioeducatius

L’any 2019 es va posar en marxa un projecte pilot a l’EFCM Aurora, al Raval, per donar una dimensió socioeducativa a alguns dels espais de la xarxa. Ara es preveu ampliar aquesta dimensió a cinc espais familiars de criança més. El tret característic que diferencia un EFCM socioeducatiu de l’altre és la incorporació del vessant d’intervenció socioeducativa, amb un acompanyament singularitzat per a famílies en situació de risc social ateses pels Serveis Socials.