URBANISME
Continua la transformació de la Meridiana, ara fins a Navas
L’actuació preveu crear una mitjana central amb un carril bici i vegetació, reduir els carrils de circulació a tres per sentit i reservar les voreres per als vianants
La remodelació de l’avinguda Meridiana per convertir-la en un eix cívic amb més espai per anar a peu i amb bicicleta, més verd i millors connexions per desplaçar-se entre barris continua amb el tram entre el carrer de Mallorca i l’àmbit de Navas de Tolosa-Josep Estivill. L’actuació, que comença el 6 d’abril i durarà un any, preveu crear una mitjana central amb un carril bici i vegetació, reduir els carrils de circulació a tres per sentit i reservar les voreres per als vianants.
El tram Mallorca-Josep Estivill de l’avinguda Meridiana, de mig quilòmetre, tindrà:
Una mitjana central de més de 9 metres d’amplada: un carril bici de doble sentit de 4,3 metres amb parterres i arbratge als dos costats.
Reducció de l’espai per al vehicle privat: dos carrils de circulació per sentit, un menys que actualment, i un carril bus per sentit.
Voreres d’ús exclusiu per als vianants: l’eliminació dels carrils bici que actualment hi ha a la vorera alliberarà l’espai per anar a peu i permetrà ubicar-hi parterres nous.
L’increment de verd inclou plantar 108 arbres i 2.300 metres quadrats de parterres en total.
Notícies relacionadesA més, l’actuació preveu suprimir un carril de sortida en el tram València-Mallorca, la secció de la Meridiana ja remodelada, perquè des de les Glòries fins a Josep Estivill la composició de l’avinguda sigui uniforme amb tres carrils per sentit.
Més enllà de Josep Estivill
La transformació de la Meridiana no s’aturarà en l’àmbit Navas de Tolosa-Josep Estivill. L’objectiu és continuar la remodelació fins a l’avinguda de Rio de Janeiro en diferents fases. Al llarg de l’any es definirà quin serà el següent tram d’actuació per tenir el projecte executiu a finals d’any i que les obres comencin a l’estiu del 2022.
- Investigació oberta Mossos rastreja el GPS del mòbil de Jonathan Andic per reconstruir els seus passos
- Festes Aquests són els regals de segona mà més sol·licitats pels catalans: una opció més sostenible que triomfa a Nadal
- Meteorologia adversa Catalunya s’endinsa en el Nadal més turbulent des de l’any 2008
- Sorteig Extraordinari de Nadal 2025 Comprovar Loteria Nadal 2025: consultar si el meu dècim té premi
- ¡Que deixis de plorar, nen!
- Festes Aquests són els regals de segona mà més sol·licitats pels catalans: una opció més sostenible que triomfa a Nadal
- Ruta Un encreuament de camins
- Regal nadalenc La gran sèrie sobre el futbol americà i la vida
- Cata mayor Entre l’ou farcit i el cubanito
- Taules amb un toc brillant Els millors plats festius de BCN
