Anar al contingut

En col·laboració amb

OBRES DE MILLORA

Un bus llançadora cobrirà tot el tram de l'L1 del metro tallat per obres

A partir del 25 de juliol el servei de transport alternatiu s'adaptarà a la reducció de la demanda de la mobilitat del mes d'agost, que s'estima que serà de més del 50%

Fins al 30 d'agost variarà el recorregut d'un dels dos autobusos llançadora, que cobrirà tot el tram afectat, i es mantindrà el que circula entre Clot i Fabra i Puig

El Periódico

Un bus llançadora cobrirà tot el tram de l'L1 del metro tallat per obres

Un bus llançadora farà el recorregut entre Fons i Clot per oferir una millor solució a les necessitats dels veïns del districte de Sant Andreu, i un altre bus reforçarà el servei a l’eix de la Meridiana fins a Fabra i Puig.

Els autobusos llançadora continuaran des d’Onze de Setembre fins a Clot passant per les estacions intermèdies de Fabra i Puig, la Sagrera i Navas, en intervals d’entre cinc i sis minuts els dies feiners. 

Els busos d’aquest recorregut se superposaran als del segon servei especial, que continuarà fent el trajecte entre Clot i Fabra i Puig en intervals d’entre 2,5 i 3,5 minuts els dies feiners.

No obstant, a partir del 25 de juliol el servei de transport alternatiu s’adaptarà a la reducció de la demanda de la mobilitat del mes d’agost, que s’estima que serà de més del 50%. I fins al 30 d’agost variarà el recorregut d’un dels dos autobusos llançadora, que cobrirà tot el tram afectat, i es mantindrà el que circula entre Clot i Fabra i Puig.

Més capacitat

També s’augmentarà l’aprofitament de la capacitat dels autobusos que surten de Fondo i s’afegiran connexions per als usuaris amb origen o destí a Torras i Bages, Trinitat Vella i Baró de Viver.

El servei es continuarà prestant amb vehicles articulats accessibles per a persones amb mobilitat reduïda i es reforçarà amb un altre servei especial amb dos autobusos estàndards i acompanyament, que enllaçarà les estacions de metro de Glòries, que disposa d’ascensors, i Clot.

Millor alternativa: l’L9 i el Rodalies

Malgrat aquesta oferta de bus, se segueix recomanant l’alternativa ferroviària com a sistema més ràpid, sobretot, la línia L9 Nord de metro, que connecta la Sagrera amb Fondo en 13 minuts, en combinació amb la línia L5.

Les obres en l’L1

El motiu del tall en la línia L1 són les obres de renovació integral de la infraestructura i la modernització de més de nou quilòmetres de vies, aparells de via i instal·lacions en un tram de la línia L1 de metro que té més de 50 anys d’antiguitat.

Les obres es concentren en el mínim temps possible, dos mesos, i coincideixen amb l’època de l’any amb menys mobilitat urbana per reduir les molèsties als usuaris.

Es pot consultar tota la informació sobre el servei de metro de la línia L1 i les alternatives de transport durant el tall del servei entre les estacions de Clot i Fons a la web de TMB.

Millores a l’L2

Durant el mes d’agost també es faran obres de millora a l’L2 de metro entre Paral·lel i Sagrada Família.

Les obres de millora de la infraestructura del metro comporten talls de servei en les línies L2 i L5 aquest estiu. El tram entre Paral·lel i Sagrada Família (L2) estarà fora de servei del 27 de juliol al 30 d’agost, mentre que el servei s’interromprà a l’L5 entre les estacions de Can Vidalet i Collblanc del 29 de juliol a l’1 de setembre amb motiu de les obres a la nova estació d’Ernest Lluch.

L’alteració del servei en les dues línies s’ha concentrat en el mínim temps possible i es fa en l’època de l’any amb menys mobilitat urbana. Aquests talls coincideixen amb les obres de renovació integral de la infraestructura que ja estan en marxa a la línia L1, entre les estacions de Clot i Fons, que s’allargaran fins al 30 d’agost.

Alternatives de transport durant el tall a l’L2

El servei en la línia L2 quedarà afectat en el tram entre Paral·lel i Sagrada Família del 27 de juliol al 30 d’agost (tots dos inclosos). Així, les parades de Paral·lel, Sant Antoni, Universitat, Passeig de Gràcia, Tetuan i Monumental quedaran sense servei i Sagrada Família funcionarà com a terminal de línia.

Com a alternativa es poden utilitzar les línies regulars de bus D50, H12 i H16, que cobreixen de manera total o parcial el trajecte entre les estacions afectades pel tall. També es poden utilitzar la resta de les línies de la xarxa de metro, sobretot, l’L3.

Un equip d’informadors es distribuirà per les estacions afectades de la línia L2 per orientar els usuaris sobre els millors recorreguts alternatius.

Alternatives de transport durant el tall a l’L5

Del dilluns 29 de juliol al diumenge 1 de setembre (tots dos inclosos) el tram entre Can Vidalet i Collblanc de la línia L5 estarà tancat, per la qual cosa l’estació de metro de Pubilla Cases quedarà sense servei. Can Vidalet i Collblanc seran terminals provisionals dels dos trams de línia oberts, que funcionaran amb normalitat.

S’habilitarà un servei especial d’autobusos que cobrirà el tram en obres entre Can Vidalet i Collblanc, amb parada a l’estació intermèdia de Pubilla Cases, amb l’horari habitual del metro.

Uns dies abans i també durant els primers dies de les afectacions s’oferirà informació a les estacions afectades i en les parades on s’ha habilitat el servei de bus substitutori sobre les combinacions alternatives amb la xarxa de transport ferroviari i de superfície de la zona.