CONSELLS PRÀCTICS

Buscar feina també a l'estiu

1
Es llegeix en minuts
E.P.

Diuen que buscar feina és una feina en si mateixa. Així, la recerca activa d'ocupació també requereix un descans. L'estiu és un bon moment per recarregar les piles, però també per fer balanç i planificar un nou període de recerca de feina. A continuació, 10 consells o punts que cal tenir en compte.

1. Convé descansar una mica a l'estiu, però els quatre mesos de les vacances escolars potser són massa. Un mes per carregar piles podria ser suficient.

2. A l'estiu, fent vacances, es pot treballar el networking, ampliar la xarxa de contactes. A la piscina, al xiringuito de la platja, a la pista de tennis del càmping... A tots aquests llocs és possible interactuar amb nous  contactes.

3. Projectar una imatge professional en banyador és complicat, però no impossible. És important transmetre professionalitat i bona actitud als nous contactes en les nostres converses.

4. El contacte amb altres persones ofereix punts de vista diferents que poden trencar esquemes.

5. Fer noves activitats, sortir de la rutina, també pot obrir la ment, a l'oferir noves visions d'un mateix.

6. L'estiu és un bon moment per utilitzar els recursos que ofereix la ciutat, com l'assessorament personalitzat i altres activitats formatives, ja que acostumen a tenir una afluència de públic menor.

7. És convenient relaxar-se, però sempre amb les vies de comunicació obertes. Així, és important revisar el correu electrònic, activar el contestador del telèfon...

8. La tranquil·litat i distància que ofereixen les vacances d'estiu permeten fer un millor balanç de l'any, amb el cap fred.

9. Es poden dedicar unes hores, entre capbussada i capbussada, a revisar i actualitzar les eines utilitzades per trobar feina. Des del currículum fins als perfils a les xarxes socials.

Notícies relacionades

10. Planifica el pròxim trimestre, organitza la tornada a la rutina amb cursos i activitats interessants.

Pàgines d'informació de la ciutat realitzades amb la col·laboració de l'Ajuntament de Barcelona.

Temes:

Ocupació Atur