Aviació sostenible

Compra de 200 avions elèctrics per a vols regionals als Estats Units

Un model per a 30 passatgers rep comandes de tot el món

Compra de 200 avions elèctrics per a vols regionals als Estats Units
2
Es llegeix en minuts

Des de fa anys estan sorgint models d’avions propulsats per motors elèctrics que són l’avantguarda d’un front que està cridat a realitzar poderosos avenços en els pròxims anys. Ara, l’empresa sueca Heart Aerospace ha fet un pas endavant realment important, a l’haver firmat un contracte amb American Airlines i Mesa Air Group (també nord-americà) per vendre-li 200 avions del model ES-30, per a vols regionals.

I és que els avions elèctrics estan alçant el vol. De moment, les limitacions inherents a aquest sistema de propulsió els mantenen reclosos en l’àmbit de voltants, però en aquest tipus de trajectes són una bona alternativa.

La venda de 200 avions del model ES-30 a les esmentades aerolínies (amb l’opció d’ampliar la comanda a 100 unitats més, segons figura en el contracte) permetrà posar en marxa unes aeronaus que estalviaran una important quantitat d’emissions de CO2

Ara bé, encara queda molt camí per recórrer en el camp de l’aviació comercial elèctrica, doncs una cosa són aeronaus de mida reduïda i modesta autonomia, i una altra cosa són vols de llarga distància amb elevades capacitats de passatge.

De fet, l’empresa subministradora dels aparells, Heart Aerospace, tenia previst inicialment un model de 19 seients amb una autonomia de 400 quilòmetres. Segons informa el portal especialitzat forococheselectricos.com, era un model 100% elèctric que li va permetre captar inversions d’empreses tan importants com United Airlines, Breakthrough Energy Ventures (de Bill Gates) i Mesa Airlines.Un model híbrid, en realitat

li va permetre captar inversions d’empreses tan importants com United Airlines, Breakthrough Energy Ventures (de Bill Gates) i Mesa Airlines.Un model híbrid, en realitatAra, gràcies a aquesta ronda d’inversions, l’empresa ha aconseguit desenvolupar un model d’avió més gran, amb capacitat per a 30 passatgers, el ja citat ES-30. Ara bé, aquest augment de càrrega ha obligat a realitzar alguna ‘trampa’ per arribar a obtenir la potència de vol que no li donarien per si sols els motors elèctrics. I és que amb aquest increment de seients, l’autonomia elèctrica 100% s’ha reduït fins als 200 quilòmetres, és a dir, la meitat de la versió inicial. Els altres 200 quilòmetres seran coberts mitjançant combustible d’aviació.

Tanmateix, això no sembla haver sigut obstacle per a les prometedores perspectives del projecte, ja que ha aconseguit atraure nous inversors, com Air Canada i el suec Saab, així com la noruega Braathens Regional Airlines, la islandesa Icelandair, l’escandinava SAS i la neozelandesa Sounds Air, que també compraran avions a Heart Aerospace. Seran aeronaus més aviat ‘híbrides’ que elèctrica, però fins i tot així suposen un avenç en sostenibilitat bastant considerable en comparació amb els sistemes actuals de propulsió.

Segons l’esmentat portal, els primers vols no començaran fins al 2028. Mentrestant, aquesta i altres companyies continuen treballant en la millora de l’eficiència dels motors elèctrics per a avions. De moment, s’ha de decidir entre autonomia i capacitat de càrrega, ja que aquesta última va sempre en detriment de la primera.

En paral·lel al desenvolupament dels avions elèctrics, està augmentant també la investigació en el camp dels sistemes de propulsió per hidrogen, que es considera la veritable alternativa per a aquesta indústria. Tanmateix, res fa pensar que al llarg de la present dècada es veuran volar encara avions de certa entitat moguts per hidrogen.

Web d’Heart Aerospace: http://heartaerospace.com/

......

Notícies relacionades

Contacte de la secció de Medi Ambient: crisisclimatica@prensaiberica.es