Comença la temporada d’estiu
Protestes contra el turisme de creuers a Venècia
Centenars de persones es concentren a la llacuna de Venècia per expressar el seu rebuig a l’entrada de grans embarcacions a la ciutat per les seves conseqüències mediambientals
La pandèmia va frenar l’activitat creuerística, però aquest dissabte va arribar el primer dels tres barcos d’aquesta classe que s’esperen aquest mes a ‘La Serenissima’
Organitzacions en defensa del medi ambient i ciutadans venecians cansats de veure com els grans creuers arriben a la llacuna de Venècia i contaminen la ciutat es van manifestar aquest dissabte en contra d’aquestes grans embarcacions, que continuen solcant les aigües de la ciutat dels canals malgrat que el Govern va prometre que n’evitaria l’entrada.
El maig passat el Parlament italià va convertir en llei un decret aprovat prèviament pel Govern de Mario Draghi que establia entre altres coses la convocatòria d’un concurs públic per incentivar projectes de construcció de punts d’amarratge per a barcos de més de 40.000 tones i dedicats al transport de passatgers.
La intenció era allunyar aquestes embarcacions de Venècia, ja que habitualment naveguen davant la plaça de Sant Marc per recórrer el Canal de la Giudecca en direcció a l’Estació Marítima, el port on atraquen, a l’extrem oest de l’illa.
La pandèmia de coronavirus i les restriccions al turisme havien paralitzat la indústria creuerística, però aquest dissabte ha reprès l’activitat i l’embarcació ‘MSC Orchestra’ ha partit des de Venècia per recórrer el Mediterrani.
Aquest barco té 60 metres d’altura (disset metres més que la basílica de San Marc), 293 metres de llarg, 32 metres d’ample i un pes de 92.409 tones. El 3 de juny passat, va passar les aigües pròximes a Sant Marc i el canal de la Giudecca per arribar a l’Estació Marítima. No serà l’únic barco que ho faci aquest mes de juny, ja que està previst que almenys dos més, d’aquesta i la companyia Costa Cruceros, també facin el mateix recorregut fins a l’estació veneciana.
Aquest dissabte membres del comitè «No Grandi Navi» van protestar perquè cessi el pas d’aquests barcos per la llacuna de Venècia, mentre que Armando Danella, portaveu de l’Associació Ambiental de Venècia, va escriure en els últims dies una carta a les autoritats locals i als ministeris de Transició Ecològica, Patrimoni Cultural i Infraestructures perquè trobin una solució.
Les embarcacions de més de 96.000 tones atraquen al port de Marghera, a diversos quilòmetres a l’oest del port marítim, però les de menys pes poden travessar la llacuna.
Notícies relacionadesDes de fa anys, associacions venecianes demanen a l’Executiu italià que construeixin un port alternatiu i han proposat diverses opcions, entre aquestes la zona de San Niccolò, al Lido, perquè els turistes vagin a Venècia en ferris.
La Unesco ja va sol·licitar el 2012 al Govern italià que busqués alternatives al trànsit marítim a la zona de la llacuna de Venècia i acabar amb el pas de grans barcos ha sigut una de les condicions que posteriorment ha imposat per evitar que sigui eliminada de la llista de ciutats patrimoni de la humanitat.
- EDUCACIÓ A CATALUNYA "En surten pocs i van molt buscats"
- Prova per obtenir el DNI espanyol ¿T’atreveixes a fer aquest test? 25 preguntes (algunes d’enrevessades) per aconseguir la nacionalitat espanyola
- Lluita contra el frau Hisenda avisa: fins a 2.500 euros de multa per pagar aquestes quantitats amb diners en efectiu
- "Volem que durin més"
- RESOLUCIÓ Condemna a una advocada per enganyar l’Associació d’Avis del Bon Pastor
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- El laberint català Així estan les enquestes de les eleccions a Catalunya
- Club Entendre-hi + Animals i plantes Set plantes i herbes medicinals: maneres de preparar-les i per a què serveixen
- Lluita contra el frau Hisenda avisa: fins a 2.500 euros de multa per pagar aquestes quantitats amb diners en efectiu
- Perfil 10 coses que cal saber de Sílvia Caballol, l’‘amor’ de l’(ex)bisbe de Solsona