SEGON PLA
Greta Thunberg reclama acció contra el canvi climàtic davant la Casa Blanca
La jove activista, que no va voler ser protagonista i es va mantenir en segon pla al llarg de la manifestació, va parlar gairebé al final per agrair el suport

undefined49596755 file in this aug 14 2019 file photo climate change acti190828173519 /
La jove activista sueca Greta Thunberg, de 16 anys, s’ha sumat aquest divendres a les protestes dels Divendres per al Futur que un grup d’estudiants celebra habitualment davant la Casa Blanca per conscienciar sobre la crisi climàtica i reclamar a les autoritats acció immediata.
La jove activista, que no va voler ser protagonista i es va mantenir en segon pla al llarg de la manifestació, va parlar gairebé al final per agrair el suport als 200 estudiants que van decidir fer vaga aquest divendres per demanar accions contra el canvi climàtic a Washington.
«No faré un discurs perquè crec que tots els oradors ho han dit tot, però vull dir que estic increïblement agraïda i orgullosa de tots els que esteu avui aquí», va apuntar Thunberg a les portes del jardí sud de la residència presidencial dels EUA.
L’activista es referia a les demandes que van fer els seus companys de protesta sobre la necessitat d’una acció «immediata» per evitar que les conseqüències de la crisi climàtica siguin encara més grans.
Un dels oradors va ser Jonah Gottlieb, de 17 anys i director executiu de la Campanya Nacional dels Nens dels EUA, que va assegurar que accions com la d’avui «envien un missatge al món sencer i a l’'establishment’ (poder establert)».
«Estem contra el sistema d’opressió. Ells (poder establert) saben que anem contra ells (...) ¡Aquest és el nostre planeta i som aquí per quedar-nos!», va exclamar Gottlieb, la família del qual va ser víctima dels incendis al nord de Califòrnia (EUA) l’estiu passat. En la seva curta intervenció, Thunberg va dir que la concentració d’avui va reunir molta «més gent de la que qualsevol persona es podria esperar».
Breu discurs
«No us rendiu mai i nosaltres continuarem. Ens veiem la setmana que ve, el (divendres) 20 de setembre», va finalitzar Thunberg. L’adolescent va sortir el 14 d’agost del port britànic de Playmouth a bord del veler ‘Malizia II’, que no fa servir combustibles fòssils, rumb a Nova York, on el 23 de setembre participarà en la Cimera d’Acció Climàtica organitzada per les Nacions Unides.
Notícies relacionadesEn una roda de premsa organitzada després de la seva arribada a un petit port esportiu de Nova York el 28 d’agost passat, l’activista va demanar que ja es comenci lluitar per revertir el canvi climàtic. «Necessitem ajudar-nos els uns als altres per actuar, perquè d’una altra manera pot ser molt tard; no esperem més, fem-ho ara», va dir.
El pròxim 20 de setembre, Thunberg participarà en una altra marxa a Nova York, en el marc d’una protesta a escala mundial per cridar l’atenció als líders del món sobre l’emergència climàtica, amb motiu de la celebració de l’Assemblea General de l’ONU, on participaran un centenar de caps d’Estat i de Govern.
- Entre el dolor i la nostàlgia
- Recomanacions «Dinar de 10»: els elogis al millor restaurant de Cornellà de Llobregat, segons Tripadvisor
- Temps Com controlar la temperatura de casa? Com dormir? Sis consells davant les onades de calor
- Portal de transparència Artur Mas, l’expresident que més gasta
- Mor una treballadora del servei de neteja municipal de Barcelona en plena onada de calor
- EL PAPER DEL PSOE "Persones jurídiques es podrien haver lucrat"
- Els efectes de la dana L’Audiència de València confirma investigar l’excap d’Emergències
- Investigació El TSJ d’Extremadura veu frau de llei en l’aforamentde Gallardo
- El Govern de Mazón xifra el pla de reconstrucció en 29.000 milions
- Moviments precongressuals Gamarra deixa la secretaria general del PP però seguirà en la direcció