La majoria, a Indonèsia
Guerra contra l'oli de palma: Greenpeace acusa 25 empreses de desforestar 1.300 km2
Una vintena estan vinculades a marques internacionals
L’organització ecologista Greenpeace ha acusat 25 productors d’oli de palma, dels quals 20 estan vinculats a marques internacionals, de desforestar almenys 1.300 quilòmetres quadrats de selva, 1.300 quilòmetres quadrats de selva principalment a Indonèsia, en els últims tres anys.
En el seu informe 'Compte enrere final’, l’organització denuncia casos com ara la presència de plantacions en zones protegides i hàbitat d’orangutans, la crema il·legal de boscos per a l’agricultura, irregularitats administratives i conflictes socials.
Segons Greenpeace, el 40% del terreny desforestat pertany a la província indonèsia de Papua, situada a l’oest de l’illa de Nova Guinea que Indonèsia comparteix amb Papua Nova Guinea.
"Papua és un dels llocs del món amb més biodiversitat, i els seus boscos verges s’han deslliurat fins fa poc de la destrucció que ha ocorregut a la resta d’Indonèsia", ha declarat a Efe el director de la campanya de boscos indonesis de Greenpeace, Kiki Taufik.
L’informe també recull casos en altres partsd’Indonèsia –a l’illa de Borneo, les illes Molucas i l’illa de Cèlebes– i a Papua Nova Guinea.
Les marques
Segons l’organització, firmes com ara Colgate-Palmolive, General Mills, Hershey, Kellogg’s, Kraft Heinz, L’Oreal, Mars, Mondelez, Nestlé, PepsiCo, Reckitt Benckiser i Unilever estan vinculades a aquesta desforestació a través de les seves cadenes de subministrament.
Danone, Ferrero, Johnson & Johnson, PZ Cussons i Procter & Gamble també apareixen relacionades en el document amb productors o proveïdors d’oli de palma que incompleixen els requisits de sostenibilitat de la indústria.
Tot i que ha afegit que Mars és una de les poques companyies que ha tallat vincles amb les empreses d’oli de palma vinculades a la desforestació.
Greenpeace ha acusat també Wilmar, el principal mitjancer de la indústria de l’oli de palma, de continuar col·laborant amb la desforestació.
Notícies relacionadesIndonèsia i Malàisia són els dos principals productors d’oli de palma, un producte que s’utilitza amb els seus derivats en diversos àmbits com ara l’alimentació, la higiene, la cosmètica i el biocombustible.
Gairebé 24 milions d’hectàrees van ser destruïdes entre el 1990 i el 2015 a Indonèsia, fet que ha convertit el país en el de més pèrdua de bosc tropical, segons dades oficials.
- Polèmica educativa Parlon obre una "informació reservada" per aclarir la infiltració dels Mossos en una assemblea educativa
- Congrés d’Ace Alzheimer Center Barcelona Recopilar l’historial mèdic de la població per estudiar com es comporten aquells que desenvolupen alzheimer: el futur predictor de la malaltia
- Després del fiasco al Congrés Junts s’obre a facilitar el decret d’habitatge del Govern si permet desgravar les hipoteques
- El jurat considera culpable d'assassinat amb traïdoria l'acusat de matar i esquarterar el seu company de casa a Piera
- Mobilitat Els nous serveis de bus entre Berga i Barcelona arrenquen demà
