Cerdanyola de Mataró
«Pessics de Memòria»: Un viatge a través de la Història del barri de Cerdanyola
Es presentarà la primera de tres càpsules documentals que tenen per objectiu explicar la història del barri de Cerdanyola des de 1930 fins al present

Divendres que ve, 3 de febrer, a les 19 h, l’Espai Gatassa tindrà l’oportunitat de presentar la càpsula audiovisual «Naixement d’un barri».
Aquesta és la primera de tres càpsules documentals que tenen per objectiu explicar la història del barri de Cerdanyola des de 1930 fins al present. Cada càpsula té una durada d’entre 8 i 12 minuts.
La iniciativa forma part d’un projecte anomenat «Pessics de Memòria» que s’emmarca en el projecte «Barris Comunitats, Motors de Transformació Social».
Més cohesió social i participació
«Pessics de Memòria» va néixer de la col·laboració entre la ciutadania activa i el teixit associatiu del barri de Cerdanyola buscant difondre la història del barri a través dels testimonis de les persones que l’habiten, i així acostar la història a les noves generacions i als nouvinguts.
Augmentar la cohesió social, fomentar la participació d’entitats i ciutadans en els projectes comuns són alguns dels objectius d’aquesta campanya.
Aposta per la memòria col·lectiva
A més, es pretén reflectir la memòria col·lectiva i els canvis i transformacions viscuts al barri al llarg dels anys.
Per elaborar les càpsules s’han utilitzat diferents fonts, incloent entrevistes a veïns i veïnes, i s’ha consultat el Centre de Documentació Històrica de Cerdanyola i l’Arxiu Municipal.
Notícies relacionadesLa projecció de la càpsula «Naixement d’un barri» forma part dels actes d’inauguració de la segona exposició del Centre de Documentació Històrica de Cerdanyola, que ha participat activament en aquest projecte.
Llegeix totes les notícies de Mataró a EL PERIÓDICO Mataró
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Energia Red Eléctrica ja va alertar al febrer del risc de "desconnexions severes" de llum pel 'boom' de les renovables