Educació
Mataró invertirà prop d’un milió d’euros per facilitar la mobilitat en entorns escolars
El projecte es finançarà parcialment amb una subvenció d’1,7 milions dels fons Next Generation
L’Ajuntament de Mataró (Maresme) invertirà prop d’un milió d’euros per facilitar la mobilitat en entorns escolars. Així ho ha anunciat l’alcalde, David Bote, que aprofitat la Setmana Europea de la Mobilitat per donar a conèixer les actuacions que es realitzaran en els entorns de nou centres educatius i en altres punts de la ciutat que formen part de camins escolars.
Els treballs que es portaran a terme serviran, en molts casos, per passar a definitives les actuacions provisionals de pintura i col·locació de pilons per ampliar els accessos als centres educatius i protegir la mobilitat a peu.
Les intervencions es realitzaran en els entorns de les escoles La Llàntia, Rocafonda, Salesians, Mare de Déu de Lourdes, Josep Montserrat, Sol Ixent, Sant Josep, Germanes Bertomeu i l’Institut Puig i Cadafalch, així com també en carrers del barri de Rocafonda i Centre-L’Havana (entre les escoles Montserrat Solà i Anxaneta) utilitzats com a recorreguts habituals per anar a l’escola.
Notícies relacionadesEstà previst que les primeres actuacions comencin a finals d’octubre. Les obres estan adjudicats per un import de 912.480,09 euros a l’empresa Vialser Edificació i Obra Civil, SLU, i tenen un termini d’execució de sis mesos. El projecte es finança en part amb una subvenció d’1,7 milions atorgada a l’Ajuntament dels fons Next Generation, destinada a aquesta i altres actuacions de millora de la mobilitat que es portaran a terme a la ciutat en els pròxims mesos.
Llegeix totes les notícies de Mataró a EL PERIÓDICO Mataró
- Més traçat del metro sense nous combois
- Badalona Albiol oblida el desallotjament de l’antic B9 en el missatge de Cap d’Any
- La cultura que ve 15 pel·lícules que marcaran el 2026 a les sales de cine
- Mendicitat digital Morir en directe per un repte d’internet
- Mobilitat La línia de metro que va trencar motllos
- Tractorades Protesta del camp contra el Mercosur: agricultors catalans tallen de matinada l’AP-7 i l’N-II a Pontós i francesos es planten davant la torre Eiffel
- Trànsit Interior no multarà per un període «raonable» conductors que no portin la balisa V-16
- 'El segon cafè' de La 2Cat L'Editorial de Cristina Villanueva: Propòsits sense dreceres
- Negociació amb el Govern Sánchez i Junqueras pacten un nou finançament que garanteix l’ordinalitat i aportarà 4.700 milions més a Catalunya
- Èxit musical Joe Keery (Djo), el protagonista de ‘Stranger things’ que ha desbancat Taylor Swift a Spotify
