Educació
Mataró invertirà prop d’un milió d’euros per facilitar la mobilitat en entorns escolars
El projecte es finançarà parcialment amb una subvenció d’1,7 milions dels fons Next Generation

L’Ajuntament de Mataró (Maresme) invertirà prop d’un milió d’euros per facilitar la mobilitat en entorns escolars. Així ho ha anunciat l’alcalde, David Bote, que aprofitat la Setmana Europea de la Mobilitat per donar a conèixer les actuacions que es realitzaran en els entorns de nou centres educatius i en altres punts de la ciutat que formen part de camins escolars.
Els treballs que es portaran a terme serviran, en molts casos, per passar a definitives les actuacions provisionals de pintura i col·locació de pilons per ampliar els accessos als centres educatius i protegir la mobilitat a peu.
Les intervencions es realitzaran en els entorns de les escoles La Llàntia, Rocafonda, Salesians, Mare de Déu de Lourdes, Josep Montserrat, Sol Ixent, Sant Josep, Germanes Bertomeu i l’Institut Puig i Cadafalch, així com també en carrers del barri de Rocafonda i Centre-L’Havana (entre les escoles Montserrat Solà i Anxaneta) utilitzats com a recorreguts habituals per anar a l’escola.
Notícies relacionadesEstà previst que les primeres actuacions comencin a finals d’octubre. Les obres estan adjudicats per un import de 912.480,09 euros a l’empresa Vialser Edificació i Obra Civil, SLU, i tenen un termini d’execució de sis mesos. El projecte es finança en part amb una subvenció d’1,7 milions atorgada a l’Ajuntament dels fons Next Generation, destinada a aquesta i altres actuacions de millora de la mobilitat que es portaran a terme a la ciutat en els pròxims mesos.
Llegeix totes les notícies de Mataró a EL PERIÓDICO Mataró
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Guerra a Ucraïna Trump es limita a amenaçar Rússia amb aranzels mentre rearma Ucraïna
- Comissió Bilateral Estat-Generalitat ERC veu insuficient el nou finançament: "La música sona bé, però les concrecions són mínimes"
- Finançament autonòmic Andalusia esclata contra l’acord de finançament amb Catalunya i el Govern li ofereix acollir-se al mateix model
- Successos La investigació de l’incendi de Paüls apunta a l’acció humana com a causa: negligència o provocat
- Estudi científic ¿Per què algunes persones necessiten posposar més vegades el despertador? La ciència té una resposta (i afecta més les dones)