Nascut a Mataró
Mor l’arquitecte i exdegà del Col·legi d’Arquitectes de Catalunya Lluís Comerón als 61 anys
Recentment havia sigut reelegit president del Consell Superior dels Col·legis d’Arquitectes d’Espanya (CSCAE)
L’arquitecte mataroní Lluís Comerón i Graupera va morir dimarts de manera inesperada als 61 anys segons informa el Consell Superior dels Col·legis d’Arquitectes d’Espanya (CSCAE), institució que presidia des del 2017. Abans d’aquest càrrec, Comerón va ser degà del Col·legi d’Arquitectes de Catalunya (COAC) entre els anys 2010 i 2018. Implicat en les polítiques urbanístiques, va ser un dels impulsors de la llei de l’arquitectura –aprovada el 2017–, així com del Pacte per la Renovació Urbana.
Va formar part de l’equip redactor de les bases del concurs per a la millora de Mataró Centre i va promoure la renovació de la seu del COAC. Comerón tenia el seu estudi d’arquitectura a Sant Cugat del Vallès, localitat on vivia des de feia anys.
Nascut a Mataró (Maresme) el 1960, Comerón es va formar a l’Escola Tècnica Superior d’Arquitectura de Barcelona (ETSAB) a finals dels 70. Com a professional, va treballar primer al servei d’altres arquitectes i després va obrir el seu propi despatx a Sant Cugat del Vallès. Va treballar en un ampli espectre de projectes, des d’edificis de vivendes fins a espais públics, passant per equipaments públics (escoles, centres de salut i penitenciaris) i culturals.
Reaccions a la seva mort
Entre les reaccions a la seva mort hi ha la del mateix COAC, que l’ha recordat com una persona que «va treballar sense parar per l’arquitectura i els seus professionals». En aquest sentit, Comerón es va oposar a l’avantprojecte de llei d’escoles i serveis professionals que volia tirar endavant el govern espanyol presidit per Mariano Rajoy, i que preveia anul·lar l’obligatorietat de col·legiar-se en diversos àmbits professionals, entre els quals l’arquitectura.
La consellera de Recerca i Universitats, Gemma Geis, ha expressat també en un tuit el seu condol recordant com va conèixer l’arquitecte durant els treballs preparatoris de la llei de Territori. I la nova delegada del govern espanyol, Ma Eugenia Gay, ha lamentat el seu adeu prematur i ha rememorat la «tasca estreta» que va mantenir amb l’arquitecte a través de l’Associació de Col·legis Professionals de Catalunya.
Més notícies de Mataró a l’edició local d’EL PERIÓDICO
- La tornada del rei Rosalía, eclipsada: els cantants i cançons més escoltades a Spotify Wrapped 2025
- Una família, una casa
- La cuina d’una obra mestra Rosalía, una cap que sap escoltar
- Recomanacions "Inoblidable": el bar de Mataró aclamat per les seves saboroses tapes
- Entre tots Mirades constructives cap a la Florida: «Aquest barri és la nostra casa»
- Automobilisme Lando Norris conquista el Mundial de Fórmula 1 i evita el miracle de Verstappen
- Consulta popular Guanya el ‘sí’ a Gósol i el municipi passarà a formar part de la província de Barcelona
- Crisi sanitària Així operen els gossos que rastregen a la recerca de senglars morts per la pesta porcina
- Pesta porcina Experts catalans, espanyols i europeus rastrejaran la possible fuga de la pesta porcina des d’un laboratori
- La legislatura catalana Òscar Ordeig, el conseller amb més ‘aldarulls’ sobrevinguts al Govern
