Transport públic

Caos i aglomeracions per anar de Mataró a Barcelona en una jornada marcada per la vaga i la pluja

  • Els retards i les complicacions de mobilitat s’han traslladat també als usuaris d’autobús i als conductors de vehicle privat

Caos i aglomeracions per anar de Mataró a Barcelona en una jornada marcada per la vaga i la pluja

ACN / Tàrsila Galdon

3
Es llegeix en minuts
El Periódico

Si la vaga de maquinistes de Renfe ja va suposar grans problemes per als usuaris la setmana passada, aquest dilluns 4 d’octubre la pluja s’ha afegit a la festa per acabar de complicar la mobilitat dels veïns de Mataró (Maresme) que es desplacen fins a Barcelona per estudiar o treballar. Segons informen des de Renfe, en aquesta tercera jornada de vaga, han operat fins a les nou del matí el 53% dels trens de Rodalies previstos en els serveis mínims, coincidint amb la primera franja de la vaga convocada pel SEMAF aquest dilluns.

Tot i que a partir de les nou «s’ha anat normalitzant» el servei de trens, durant les primeres hores de vaga s’han acumulat retards de fins a 40 minuts a la R1. No obstant, des de Renfe insisteixen que els serveis essencials han funcionat «millor» aquest tercer dia de vaga que en els dos anteriors.

Per si no fos suficient, a més dels retards, segons ha publicat Catalunya Informació, els sistemes informàtics de la parada de Mataró han caigut durant les primeres hores de vaga, cosa que ha suposat que els usuaris que no disposaven de bitllet només poguessin adquirir-lo pagant en efectiu.

Problemes més enllà dels trens

Els problemes de mobilitat no s’han limitat als retards i a l’acumulació de passatgers. Els veïns que han volgut sortir de la ciutat amb mitjans de transport alternatius també han viscut retencions i busos plens a vessar. «Sortida 100 de Mataró per incorporar-se a autopista. 15 min per incorporar-m’hi», criticava poc més tard de les 8 h un conductor que sortia de la capital del Maresme amb cotxe per anar a treballar a Barcelona.

Altres usuaris també han criticat les aglomeracions i retards als busos de Mataró amb destinació a Barcelona. De fet, les retencions per entrar a Barcelona han sigut una constant. Les vies d’accés a Barcelona i altres municipis de l’entorn han acumulat aquest dilluns al matí retencions de fins a 12 quilòmetres. Segons el Servei Català de Trànsit, la B-20 (ronda de Dalt) acumula fins a 12 quilòmetres al nus del Llobregat i nou més al nus de la Trinitat. La B-10 (ronda Litoral) també té circulació amb retencions durant 9 quilòmetres al nus del Llobregat i algun punt amb congestió.

Notícies relacionades

En el cas de Mataró l’empresa Moventis Casas ja ha avisat aquest matí via xarxes socials als usuaris que les línies de bus patien retards. Un missatge que no ha sigut suficient per a alguns usuaris, com un jove que ha denunciat que transcorregudes 2 hores d’haver agafat el bus encara no havia arribat a la parada de la Ronda Universitat de Barcelona. El mateix usuari ha considerat el temps d’espera «lamentable».

Més notícies de Mataró a l’edició local d’EL PERIÓDICO