Nova oferta
El Port de Mataró culmina la transformació de la seva zona comercial
L’equipament s’ha reorientat ara cap a un públic «més familiar», amb espais verds i d’oci
Les actuacions han requerit una inversió de 5,6 milions d’euros
El projecte de transformació del Port de Mataró (Maresme) ja és una realitat. Després d’anys de conviure amb una situació de decadència, aquest dimecres 16 de juny s’ha presentat la nova zona comercial del port, la qual s’ha reorientat cap a un públic «més familiar», amb zones verdes i d’oci on disfrutar del mar i amb uns espais destinats a jocs i esdeveniments.
Les obres de transformació integral de l’equipament es van iniciar el desembre del 2020 amb una inversió d’uns 5,6 milions d’euros per part del Consorci del Port de Mataró. Així, per facilitar la captació de negocis que puguin ocupar aquests espais, es va optar llavors per un sistema de lloguer variable, on es paga depenent dels ingressos que registri l’activitat.
D’aquesta manera, a principis d’any es va obrir la licitació de 96 locals, on es buscava potenciar l’atracció d’aquells comerços vinculats amb les activitats pròpies d’un port, principalment els de restauració, nàutica i esport. Finalment, fonts del Port de Mataró assenyalen que s’han pogut adjudicar 90 dels 96 establiments, alguns dels quals es fusionaran.
En total, 36 negocis funcionaran ja aquest estiu al port; 13 d’ells són fruit de les noves adjudicacions, mentre que els altres són antics operadors que han renovat el seu contracte.
Tant l’alcalde de Mataró, David Bote, com el secretari d’infraestructures i mobilitat de la Generalitat, Isidre Gavín, han coincidit a assenyalar la importància de les noves instal·lacions per obrir aquest equipament a la ciutat i a les comarques veïnes. En aquest aspecte, a més, Gavín ha manifestat que, malgrat la situació de pandèmia viscuda, el fet que hi hagi el 100% d’amarratges ocupats i una ocupació gairebé plena dels locals comercials «és un símbol positiu de recuperació del sector i del seu entorn».
Amb vista al mar
Guanyar vistes al mar i espais d’oci, sense barreres arquitectòniques van ser els principals objectius de la renovació i, per això, les obres de la nova zona comercial van començar fent caure els 5 edificis que tapaven el Mediterrani. A més, a l’accés i els voltants s’ha instal·lat un carril bici i, entre altres actuacions, s’han ampliat els itineraris a peu per «afavorir la mobilitat sostenible», assenyalen des del Port de Mataró.
Notícies relacionadesD’altra banda, les obres d’adaptació al canvi climàtic del dic de protecció del port encara continuen, tot i que estan «molt avançades», comenten. Aquesta actuació, especialment necessària després del temporal Gloria, ha permès «reparar la infraestructura dels danys soferts» i «garantir un nivell de seguretat adequat a les embarcacions i usuaris del port», asseveren.
Més notícies de Mataró a l’edició local d’EL PERIÓDICO
- ChatGPT La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- Previsió meteorològica El Nadal arribarà amb pluges, nevades i molt fred a Catalunya: aquestes són les previsions per a les pròximes setmanes
- Lloc recomanat El petit poble de Tarragona que 'National Geographic' considera "una obra d'art"
- L’Hospitalet Illa i Quirós firmen el soterrament de la Granvia
- La duresa d’una malaltia El pitjor moment en la vida de Jordi Cruyff
- Lloc de somni El poble de cinema a 40 minuts de Girona on van rodar 'Joc de Trons'
- La germandat de Montserrat de Sevilla viu amb gran emoció la trobada amb la Moreneta
- La Farga i Gran Via 2 L’Hospitalet encadena dues vendes de centres comercials en un any
- Envelliment saludable La indústria de la longevitat creix al nivell de la IA: «D’aquí cinc anys es podrà allargar la vida i d’aquí 50 hi haurà una revolució»
- Noves obres La Font Màgica de Montjuïc inicia la segona fase de modernització sense interrompre els seus espectacles
