28 d’oct 2020

Anar al contingut

LOCOMOTORA COMERCIAL

L'Ajuntament de Mataró assegura que ha reprès el contacte amb El Corte Inglés

L'alcalde, David Bote, va explicar en Junta de Portaveus que la firma comercial li ha assegurat que està "estudiant" un altre tipus de format per al seu centre a la capital del Maresme

L'alcalde, David Bote, va explicar en Junta de Portaveus que la firma comercial li ha assegurat que està "estudiant" un altre tipus de format per al seu centre a la capital del Maresme

Joan Salicrú

El solar de Can Fàbregas de Mataró, on teòricament s’hauria d’ubicar El Corte Inglés a la capital del Maresme.

El solar de Can Fàbregas de Mataró, on teòricament s’hauria d’ubicar El Corte Inglés a la capital del Maresme.

S’entreveu un bri d’esperança respecte a l’assumpte interminable entre El Corte Inglés Mataró, que s’allarga ja gairebé dues dècades: l’ajuntament assegura haver reprès el contacte amb alts responsables de la firma després de la marxa de l’empresa de Josep Miquel Abad, director general fins a finals de febrer i fidel interlocutor durant el tram central de tot aquest procés que encara no ha arribat a la fi.

Així ho va anunciar l’alcalde, David Bote, en la Junta de Portaveus de la setmana passada i així ho ha confirmat a EL PERIÓDICO el mateix primer edil de la capital del Maresme: “Ens han transmès que estan estudiant la situació a partir dels nous condicionants urbanístics arran de la sentència del TSJC i dels nous models comercials que estan desenvolupant”. 

Bote es refereix a la sentència del màxim òrgan judicial a Catalunya, ratificada posteriorment pel Tribunal Suprem, que anul·lava el planejament urbanístic vigent a la zona de Can Fàbregas i que impedeix que l’hipotètic edifici comercial ocupi tot l’espai que estava previst.

L’alcalde es va veure dues setmanes enrere, a l’edifici consistorial de La Riera, amb un alt responsable de la firma comercial, el nom del qual no ha volgut revelar. I està prevista ja una nova reunió, aquesta vegada a Madrid, el pròxim 3 d’abril, aprofitant una visita de l’alcalde al secretari d’estat d’Infraestructures, Pedro Saura. 

De tota manera, el mateix Bote és el primer a rebaixar expectatives sobre una eventual resolució de la situació, conscient del mal de cap que produeix aquesta situació a Mataró, però al seu torn es mostra esperançat respecte a les possibilitats d’encaixar les diferents peces: “En aquests últims deu anys, els seus plantejaments comercials també han canviat, amb la qual cosa el que abans semblava inversemblant [construir un altre tipus d’equipament, més petit] ara podria no ser-ho en absolut”.

La reclamació d’El Corte Inglés a l’ajuntament, per una altra banda

La recuperació de la comunicació entre l’ajuntament i El Corte Inglés arriba després que la firma comercial reclamés 1,5 milions d’euros al consistori per un impost pagat quan semblava que les obres s’anaven a posar en marxa, el 2012, cosa que no va passar perquè hi va haver una primera sentència del TSJC anul·lant l’anterior planejament urbanístic. “Com no es va poder completar el projecte, El Corte Inglés ha decidit reclamar-lo, però ells insisteixen a separar allò d’un altre possible projecte a instal·lar a Mataró, tot i que sigui al mateix solar”, assegura David Bote.    

Més notícies de Mataró en l’edició local d’EL PERIÓDICO DE CATALUNYA

Temes: Comerç