L'alcalde d'Argentona investigat per l'1-O es nega a declarar davant del fiscal
Alcaldes de la comarca i ciutadans animen Calvo davant dels jutjats de Mataró
cal-vo-jutjats-matar
L’alcalde d’Argentona, el cupaire Eudald Calvo, s’ha negat a declarar aquest dijous davant del fiscal de Mataró, que l’havia citat com a investigat per haver facilitat la celebració del referèndum de l’1-O. Calvo ha assegurat que el seu és "un cas polític més de repressió" contra Catalunya: "No serveix de res que comparegui i ens reafirmem que no reconeixem les estructures judicials d’un Estat espanyol que només busca l’aplaudiment de la caverna que vol més repressió contra els catalans. No participarem en aquesta farsa", ha etzibat.
Sobre la proposta d’acostament dels polítics independentistes a les presons catalanes, Calvo, que a tota hora ha estat acompanyat de diversos ciutadans i alguns alcaldes del Maresme a la porta dels Jutjats de Mataró, ha rebutjat negociar "engrunes" i ha reclamat la seva "plena llibertat". En aquest sentit, ha reclamat al Govern de Pedro Sánchez un canvi de "tarannà" real.
Una vegada més
Aquesta és la segona vegada que Calvo es nega a declarar davant de la fiscalia per una cosa relacionada amb l’1-O. El mes de desembre passat va fer el mateix a la Ciutat de la Justícia, on se'l va citar, juntament amb el cap de policia del municipi, per no haver impedit la campanya de l’1-O com reclamava la delegació del Govern espanyol .
Notícies relacionadesEn aquella ocasió, malgrat no declarar, el cas ja es va arxivar al no poder-se demostrar els delictes de desobediència, obstrucció a la justícia i prevaricació de què se l’acusava. Aquest dijous s’ha repetit l’escena, en aquest cas davant dels Jutjats de Mataró, on se li investiga per haver facilitat la logística per a la celebració del referèndum.
- Premi Ramon Llull Llegeixi un avançament de 'La segona vida de Ginebra Vern', d’Agnès Marquès
- Relacions entre socis ERC rebutja negociar els pressupostos d’Illa per no veure prou garanties de Sánchez amb l’IRPF
- Jocs Olímpics de Milà-Cortina 2026 Oriol Cardona i Ana Alonso coronen els millors Jocs Olímpics d’Hivern per a Espanya amb un bronze
- Relacions entre socis El Govern demana a Junqueras que reconsideri la seva negativa als pressupostos: «El país no pot esperar»
- Debut als EUA L’Orfeó Català fa història a Los Angeles amb Dudamel i una inspirada ‘Missa solemnis’
